MA i förlagsmedia
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 - 24 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 15 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £8 900 | Internationella/EU-studenter på heltid: £15 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MA i Publishing Media vid Oxford Brookes är respekterad över hela världen. Kursen ger dig en bred förståelse för de nyckelfrågor som förlagsbranschen står inför under 2000-talet.
Du kommer att kunna utforska specialistområden på djupet genom oberoende studier och en avhandling eller ett större projekt. Och du kommer att utveckla de specialistkunskaper du behöver för din karriärutveckling.
Vår personal har lång erfarenhet av nationella och internationella förlagsroller. Många av dem har skrivit nyckeltexter om publicering. Vi har också en omfattande lista över gästföreläsare och biträdande föreläsare som är ledande branschspecialister.
Oxford är ett globalt centrum för förlagsbranschen. Så du kommer att ha oöverträffad tillgång till arbetslivserfarenhet i Oxford, London och på andra håll.
Publishing Media är en del av en grupp kurser som drivs av Oxford International Centre for Publishing Studies, som har en hög internationell anseende i förlagsvärlden. Du kommer att dra nytta av våra nära kontakter med förlag i Oxford och London.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Redaktionell ledning och innehållsutveckling (20 hp)
Momentet utforskar redaktörens strategiska roll i publiceringsprocessen och de kunskaper och färdigheter som krävs för utveckling av nya projekt, antingen i tryckt eller digital form. - Design och produktion (20 hp)
Momentet utforskar de digitala aspekterna av design och produktion i publiceringsprocessen. Den tittar noga på nuvarande arbetsmetoder inom områden som innehållsdesign och typografi, projektledning, utvärdering och val av lämpliga medieplattformar, inköp av råvaror och tillverkningsprocesser, och användning av externa resurser. - Försäljning, marknadsföring och konsumentinsikt (20 hp)
Momentet ger en systematisk granskning av marknadsföringens nyckelbegrepp och discipliner och deras relation och relevans för publiceringsprodukterna. Det inkluderar täckning av marknadsföringsmixen, konsumentbeteende, segmentering, inriktning och positionering, och delar av marknadsundersökningar inklusive SEO. - Valfria moduler
- Barnförlag (20 hp)
Denna delkurs undersöker marknadssektorns utveckling och nuvarande form och affärspraxis för publicering för barn och unga vuxna. Ämnen inkluderar bildböcker, samutgåvor och översättbarhet; sektorns länkar till andra fritidsindustrier, merchandising och återanvändning av innehåll; redigering och censur; åldersintervall och gatekeeping; läskunnighet och läskampanjer; och marknadsföring. - Skönlitteratur och facklitteratur (20 hp)
Skönlitteratur och facklitteratur Publicering är ständigt populära affärsmodeller inom förlagsvärlden, och globaliseringen och digitaliseringen av konsumentbokslandskapet har bara förbättrat en av branschens mest dynamiska och kreativa sektorer. Inom denna modul, du kommer att utforska utbudet och djupet av fallgropar och möjligheter som är inneboende i denna ständigt föränderliga aspekt av publicering. Du kommer att få en förståelse för vikten av vertikaler i konsumentpublicering och liksom elasticiteten i författarens roll. - Akademisk och professionell publicering (20 hp)
Denna delkurs ger dig en förståelse för den vetenskapliga kommunikationens natur och aktuella debatter kring ämnen som forskningsfinansiering, open access och peer review. Konvergensen av böcker och tidskrifter inom detta område och framväxten av nya publicerings- och affärsmodeller som passar marknaden undersöks tillsammans med utvecklingen av digitala lösningar. - Flerplattformspublicering (20 hp)
Denna modul undersöker former av digital publicering med särskild hänvisning till epub och appar. Branschstandarder i markup- och eBook-format behandlas i detalj med särskilt fokus på skillnader mellan plattformar och distributionsmetoder. Expertis växer genom användning av mer sofistikerade förbättringar av innehållet med multimedia, animering och interaktivitet. - Strategi för digital publicering (20 hp)
Denna modul gör det möjligt för dig att engagera dig i den dynamiska karaktären hos en snabbt föränderlig del av förlagsbranschen. Den tekniska grunden för själva produkterna undersöks och de strategiska skälen för att utveckla dem bedöms kritiskt. Du lär dig om processen och hanteringen av digital produktdesign och utveckling. - Självständig studie i publicering (20 hp)
Denna delkurs ger dig möjlighet att utforma en studiekurs som passar dina egna intressen och önskemål. Det kan vara att studera ett område som inte specifikt undervisas under kursen, att genomföra en studie baserad på din arbetslivserfarenhet, eller en studie som passar din karriär eller affärsplaner. Praktiska projekt är lämpliga som en självständig studie men bör åtföljas av en analytisk rapport. Du kommer att organisera och genomföra ett arbetsschema som du själv bestämmer en uppsättning lärandemål och bedömningskriterier i samarbete med modulledaren och en handledare. - Förlagshistoria och kultur (20 hp)
Momentet undersöker publiceringskulturen och ideologin i termer av dess utveckling under 1900-talet och dess samtida praktik. Olika teorier om tryckkultur och kritik av förlagets roll i samhället granskas, och det finns en undersökning av ideologiska utmaningar för publiceringskulturen. - Internationell rättighetshantering (20 hp)
Denna modul introducerar hanteringen av rättigheter i den snabba världen av global publicering. Förutom att titta på upphovsmannens förvärv av rättigheter, och de olika rättigheter som avtalats, täcker modulen rättighetsfunktionen inom förlaget och dess ansvar för licensiering av en rad produkter. - Interaktiva medier (20 hp)
- Hantverket av Storytelling (20 hp)
Att skapa och berätta en historia är centralt för alla former av publicering och blir allt viktigare i alla branscher världen över. Denna delkurs bygger på kunskap från Termin Ons obligatoriska moduler för att undersöka och öva de tekniker som är involverade i att skriva och forma berättelser över alla former av fiktion och facklitteratur, samt för reklam- och varumärkesändamål. Genom en rad undervisade presentationer, workshops, och gästföreläsningar, du lär dig att identifiera och implementera metoder som optimerar berättelsernas potential över en rad genrer och plattformar, och för flera ändamål. - Varumärkesförlag (20 hp)
Momentet ger en omfattande inblick i och förståelse för den internationella tidningsindustrin och dess plats som både tryckt och elektronisk produkt. Det täcker en rad samtida frågor och affärsmodeller, utforska jobbrollerna som är involverade i produktionen av tidskrifter och ta itu med frågorna om redaktionellt innehåll, marknadsföring, branding, teknologi, lag och design.
Arbetsplacering (sandwich-läge)
- Arbetsplacering
Sandwich-läget gör att kursen kan tas över två år med det andra året som en praktik. Studenter som studerar detta läge måste slutföra 180 högskolepoäng inklusive obligatoriska moduler innan de kan gå vidare till praktikmodulen.
Det finns ingen garanti för en arbetsplats för studenter som studerar i sandwich-läget. Att säkra en placering är studentens ansvar och under hela kursen, du får stöd med dina applikationer inklusive CV, personliga brev, intervjuförberedelser och nätverksanslutningar.
Slutligt projekt
- Avhandling eller större projekt
Avhandlingen eller huvudprojektet är den avgörande och väsentliga komponenten för tilldelningen av MA-examen. Det är en omfattande fördjupad undersökning av ett ämne, tema eller frågor som är viktiga för studiet av publicering genom forskning och utökat skriftligt arbete (15 000 ord eller motsvarande för större projekt).
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Våra program inom Publishing ger dig färdigheter, kunskap och lika viktig tillgång till nätverk som startar din karriär inom publicering eller förbättrar din nuvarande position.
Kandidater som har genomfört publiceringskurser vid Oxford Brookes har varit exceptionellt framgångsrika med att få anställning strax efter examen och har ett starkt rekord av karriärutveckling eftersom våra kurser har en hög internationell ställning. Våra flexibla arbetserfarenhetsmöjligheter med lokala, regional, nationella och internationella förlagsföretag ger dig den väsentliga aktuella praktiska kunskapen som kommer att förbättra dina anställningsmöjligheter när du slutför programmet.
För övrigt, vår lärare har lång erfarenhet av nationella och internationella publiceringsroller och ett brett utbud av kontakter som står till ditt förfogande för dina individuella intressen i denna mångsidiga bransch.
När du studerar hos oss, du kommer att utveckla ett brett utbud av publicering och allmän ledningsförmåga, inklusive avancerad IT-kompetens. Kandidater som har genomfört våra publiceringskurser har varit exceptionellt framgångsrika när det gäller att få anställning i följande roller:
- handel
- barntidskrifter
- ELT och skolans publicering
- förvaltning av rättigheter
- digital produktion.
Våra alumner har starka rekord av karriärutveckling.
Våra akademiker har etablerat ett avundsvärt rykte inom förlagsbranschen och de är extremt framgångsrika när det gäller att få bra jobb snabbt. Bevis från våra alumner tyder på att de kan komma in i branschen på en högre nivå än vad som annars hade varit möjligt.
Våra internationella alumner arbetar i:
- förlag i New York
- rättighetshantering i Toronto
- produktion i Indien
- digitala företag i Kenya
- en rad olika roller i de europeiska förlagsföretagen.
Dessutom arbetar europeiska och brittiska studenter i;
- Oxford och Cambridge University Pressar
- Taylor och Francis
- Simon och Schuster
- Salvia
- Pingvin
- Elsevier
- Tryck Tryck
- Lejon Hudson
- Barfota böcker.