
MSc internationell marknadsföring och affärsutveckling
Île-de-France, Frankrike
VARAKTIGHET
3 up to 4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Jan 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 17 075 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Sökande med en 3-årig kandidatexamen: Sökande med en 4-årig kandidatexamen: 13 757 €
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Tillsammans med att bredda sina kunskaper om marknadsföring och affärsutveckling lär sig studenterna att behärska verktyg, koncept och beslutsmetoder för att skapa värde för företag.
Baserat på ett praktiskt tillvägagångssätt, är eleverna fördjupade i krångligheterna i agila taktik och strategier och utvecklar färdigheter för att bli effektiva beslutsfattare.
Syftet med MSc i internationell marknadsföring och affärsutveckling är att förbereda jobb redo yrkesverksamma tack vare en balans mellan teori och praktik.
Interaktionen med affärsekosystemet hjälper eleverna att få korrekta färdigheter och expertis för att kunna utvecklas ordentligt i högvolatilitet till rollspels- och affärsbeslutsfattare, rollspelssektorer.
Detta program gör det möjligt för eleverna att skaffa sig en konkret vision av de utmaningar som företag står inför och tackla dem, vilket öppnar dörren till en lovande framtid inom näringslivet.
Nyckelord:
- Full fördjupning i affärsekosystemet
- Starka kopplingar till internationella företag
- Lär dig med proffs från fältet
Bedömningsmetodik
Bedömningsmetodiken är följande:
- Professionella situationsövningar
- Online affärssimuleringsspel
- Affärsrapporter
- Fallstudier
- Empiriska marknadsundersökningsrapporter
- Professionellt projekt
- Muntliga grupppresentationer
- Rollspel och professionella simuleringsövningar
Antagningar
Programresultat
Kompetensmål
- Definiera en affärsutvecklingsstrategi
- Implementera och optimera affärsstrategier
- Hantera affärsutvecklingsprojekt
- Övervaka aktiviteter och säljteam
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Akademiker är utrustade med betydande konceptuell och tillämpad marknadsföring och affärsutveckling kunskap för att tackla nationella och internationella utmaningar.
De börjar sin chefskarriär i positioner som bland annat:
- Biz Dev / Affärsutvecklare
- Affärsutvecklingschef
- Affärsutveckling och försäljning
- Affärsutvecklare konsult
- Chef inom affärsteknik
- Key Account Manager
- Affärsutvecklare Internationell försäljningschef / Försäljningschef
- Säljutvecklingsrepresentant
- Företagsbidragsgivare
- Utvecklingschef
- Affärsingenjör / Försäljningsingenjör
- Områdeschef
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Master i digital marknadsföring och kommunikation (MDMC) (europeiska och amerikanska ackrediteringar)
- Geneva, Schweiz
MSc. i internationell handel och digital marknadsföring
- Clermont-Ferrand, Frankrike
Specialiserad Master i International Marketing Management
- Milan, Italien