PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Paris School of Business MSc internationell marknadsföring och affärsutveckling
Paris School of Business

MSc internationell marknadsföring och affärsutveckling

Île-de-France, Frankrike

3 up to 4 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Jan 2025

EUR 17 075 / per year *

På Campus

* Sökande med en 3-årig kandidatexamen: Sökande med en 4-årig kandidatexamen: 13 757 €

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

Tillsammans med att bredda sina kunskaper om marknadsföring och affärsutveckling lär sig studenterna att behärska verktyg, koncept och beslutsmetoder för att skapa värde för företag.

Baserat på ett praktiskt tillvägagångssätt, är eleverna fördjupade i krångligheterna i agila taktik och strategier och utvecklar färdigheter för att bli effektiva beslutsfattare.

Syftet med MSc i internationell marknadsföring och affärsutveckling är att förbereda jobb redo yrkesverksamma tack vare en balans mellan teori och praktik.

Interaktionen med affärsekosystemet hjälper eleverna att få korrekta färdigheter och expertis för att kunna utvecklas ordentligt i högvolatilitet till rollspels- och affärsbeslutsfattare, rollspelssektorer.

Detta program gör det möjligt för eleverna att skaffa sig en konkret vision av de utmaningar som företag står inför och tackla dem, vilket öppnar dörren till en lovande framtid inom näringslivet.

Nyckelord:

  • Full fördjupning i affärsekosystemet
  • Starka kopplingar till internationella företag
  • Lär dig med proffs från fältet

Bedömningsmetodik

Bedömningsmetodiken är följande:

  • Professionella situationsövningar
  • Online affärssimuleringsspel
  • Affärsrapporter
  • Fallstudier
  • Empiriska marknadsundersökningsrapporter
  • Professionellt projekt
  • Muntliga grupppresentationer
  • Rollspel och professionella simuleringsövningar

Antagningar

Programresultat

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master i digital marknadsföring och kommunikation (MDMC) (europeiska och amerikanska ackrediteringar)
    • Geneva, Schweiz
  • MSc. i internationell handel och digital marknadsföring
    • Clermont-Ferrand, Frankrike
  • Specialiserad Master i International Marketing Management
    • Milan, Italien