
Master in Premium Design Management
Milan, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
24 Oct 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Nov 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 12 500
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
The Specializing Master involves the deepening of issues related to the design of a new kind of marketing and management in the luxury sector, with the involvement of transversal disciplines and according to themes and strategies belonging to the two fields of Design and Economic Management.
I synnerhet marknaden för lyxvaror och tjänster, med sin senaste trend av kommersialisering av upplevelser, snarare än bara produkter, erbjuder en unik mötesplats mellan de teoretiska och praktiska områdena relaterade till designen, och analyserna och studierna relaterade till världen marknadsföring och företagsledning.
Undervisningen ges i samarbete med 24ORE Business School .
Title Released
Upon completion, students earn a Politecnico di Milano first-level Specializing Master in “Premium Design Management”.
Specialiseringsmästaren ger 60 CFU, motsvarande 60 ECTS.

The Specializing Master involves the deepening of issues related to the design of a new kind of marketing and management in the luxury sector, with the involvement of transversal disciplines and according to themes and strategies belonging to the two fields of Design and Economic Management.
I synnerhet marknaden för lyxvaror och tjänster, med sin senaste trend av kommersialisering av upplevelser, snarare än bara produkter, erbjuder en unik mötesplats mellan de teoretiska och praktiska områdena relaterade till designen, och analyserna och studierna relaterade till världen marknadsföring och företagsledning.
<span translate="no">POLI.design</span> Open Days 2025
20-21-22 maj
Programresultat
Syftet med Specializing Master är att utbilda nyckelpersoner som kan förmedla instanser av management och företagsmarknadsföring med behoven hos produkter, utrymmen och tjänster som kännetecknas av hög eller mycket hög designkvalitet.
Karriärmöjligheter
Sysselsättningsmöjligheterna finns främst inom lyxsektorn som har flera områden som inte påverkas av någon kris, förutom möjligheter inom området tjänster och planering och ledning av evenemang och utställningar. Det finns också möjligheter inom områdena design och strategisk marknadsföring.
Läroplan
Specialiseringsmästaren ger 60 CFU, motsvarande 60 ECTS.
Frekvens
Närvaro i de aktiviteter som omfattas av magisterexamen är obligatorisk i minst 75 % av kursverksamheten.
Didaktisk plan
Kursen är strukturerad av tematiska områden, som vart och ett leds av en fakultet som består av professorer från Politecnico di Milano, experter från företag och studior och andra universitet.
Under specialiserande mästaren ges en praktikplats.
Verifieringstest och slutprov är schemalagda. Slutprovet består av presentation och diskussion av en uppsats som realiserats under Specialiserande Master.
Didaktiska moduler
Programmet är uppdelat i följande undervisnings- och undervisningsaktiviteter uppdelade i fyra enheter:
Uppvärmning
Uppvärmningsmodulen kommer att introducera studenterna till designkulturen, föreslå en syntes av de aktuella scenarierna och referenskontexten, tillhandahålla de grundläggande verktygen för att förstå och studera historien om design och mode, och stödja dem i deras tolkning av det senaste trender.
Enhet 1 – Designens pelare
Den första enheten kommer att analysera de viktigaste fallstudierna av den bästa samtida designen för lyxsektorn. De senaste teorierna som ligger till grund för den samtida utvecklingen av design- och modesystemet i Europa kommer också att analyseras, med praktiska exempel på de viktigaste innovationerna inom disciplinen.
Enhet 2 – Produkt- och varumärkesdesign
Den andra modulen kommer att undersöka inte bara de viktigaste och mest ikoniska produkterna av modern lyx utan också bidraget från design under planeringen eller omdesignen av ett varumärke i sig.
Enhet 3 – Kommunikationsvärden
Kommunikation är idag utan tvekan ett av huvudintresseområdena inom design: syftet med denna studie kommer därför inte bara att vara en samordnad bild, inte bara kommunikation genom nya digitala kanaler och kreativitet till tjänst för marknadsföring på nätet utan också de grundläggande verktygen för konsumtionssociologi och utvecklingen av ett litet autonomt projekt inom kommunikationsområdet för lyx under överinseende av lärare i Politecnico.
Enhet 4 – Retail and Brand Experience
Den sista enheten kommer helt att ägnas åt den potential som design erbjuder inom de kommersiella och upplevelsemässiga sektorerna för lyxsegmentet, med uppmärksamhet även på nya former av lyx, nu uttryckt genom nya produkter och tjänster för nya konsumenter. Utöver den teoretiska introduktionen till teman köp, visuell merchandising och evenemang kommer studenterna också att erbjudas praktiska aktiviteter med riktade besök och designmoduler, för att underlätta en bättre förståelse av utvecklingsdynamiken i kreativa processer och ge eleverna en syn bakom den femte.
Mästaren inkluderar också 70 specifika timmar dedikerade till området "Luxury Management", som kommer att utforska teman för lyxmarknadsföring, prissättning, CRM och licensiering (i samarbete med 24Ore Business School), utan att försumma de sociologiska aspekterna och varumärkesimagen.
En valbar kurs med en total längd på cirka 100 timmar i följande ämnen:
- Lyxhantering,
- Lyxmarknadsföring av varor och tjänster.
Antagningar
Studieavgift för programmet
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.