Master i Management
Prague, Tjeckien
VARAKTIGHET
4 up to 5 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
28 Feb 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 2 500 / per semester
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Vill du utöka dina kunskaper samt få praktisk erfarenhet inom området affärer och ledning? Ansök till Master in Management-programmet i Prag.
Heltidsmästarprogrammet i management vid University of Economics, Prag ger studenterna en omfattande affärsutbildning för att göra dem lämpliga för att starta en karriär och ta ansvar i den snabbt föränderliga miljön för globala ledningsuppgifter. Studieområdet lämpar sig för studenter med analytiskt tänkande som är intresserade av företagsmiljö med tonvikt på management.
Målet med vår Civilingenjör är att utbilda analytiskt och socialt ansvarsfulla affärsverksamma med en bred ekonomisk överblick och ett fokus på att hantera affärsutveckling.
Typ av studenter för vilka fältet är lämpligt
Utbildningsfältet är lämpligt för studenter med analytiskt tänkande som är intresserade av näringslivet, särskilt för dem med tonvikt på förvaltnings- och byggföretag i alla storlekar och juridiska former av ägande, industri och näringsliv.
Karakteristika för utexaminerade ur arbetsmarknadens perspektiv
Kandidater kommer att kunna delta i genomförandet av ekonomiska och ledande funktioner på mellanhanteringsnivåer i företag och andra institutioner, där företagsekonomisk utbildning förväntas. De börjar för det mesta sin karriär hos industriföretag, företag inom energisektorn, transport och lagring, handel och tjänster eller konsultfirmor.
Antagningar
Programresultat
Kunskap och förståelse
Kandidater kan:
- Förklara grundläggande matematiska och statistiska och probabilistiska metoder för analys av ekonomiska data.
- karakterisera de strukturella delarna av marknadsekonomin och deras samspel;
- Beskriv kärnan i förekomsten av organisatoriska enheter och identifiera de grundläggande processer som löper genom dem (organisera, förvalta, finansiera, styra), inklusive det associerade kulturella eller sociala sammanhanget.
- definiera alla relevanta miljöelement i organisationen, deras dynamik och påverkan på organisationens organisation och organisation,
- Beskriv de grundläggande ramarna, teorierna, modellerna och metoderna för att hantera organisationer i alla faser av deras livscykel.
- identifiera de grundläggande principerna för att skapa, upprätthålla och utveckla hållbara relationer med alla intressenter
Professionella Färdigheter
Kandidater kan:
- självständigt söka, sortera och tolka ekonomiska data;
- kritiskt tänkande och att arbeta med olika chefsspänningar
- utvärdera strategiska, marknadsföring, finansiella och personliga affärsplaner enligt förutbestämda kriterier;
- leda ett team som har ett mycket väldefinierat mål;
- övertygande presentera egna åsikter och åsikter från laget.