MEd utbildningsstudier
Belfast, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 up to 3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
30 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 21 500 / per year *
STUDIEFORMAT
Blandad
* internationell avgift
Introduktion
Detta program ger lärare och yrkesverksamma möjligheter att lära sig inom en rad områden inom det breda utbildningsområdet.
Utbildningspersonal under det tjugoförsta århundradet förväntas ha starka kunskaper och färdigheter inom kärnområden samt en förmåga att flytta flexibelt in och ut ur en mängd olika specialistområden. Detta utbildningsprogram är utformat för att möta dessa olika behov genom att erbjuda studenterna möjlighet att välja moduler från ett brett spektrum av ämnen, inklusive lärande och undervisning, bedömning, pedagogiskt ledarskap, inkludering och specialpedagogiska behov.
Programmet erbjuder studenterna en möjlighet att bekanta sig med aktuell forskning om dessa ämnen. Dessutom uppmuntras studenterna att överväga och reflektera över de praktiska konsekvenserna av teoretiska perspektiv och forskningsresultat.
MEd i utbildningsstudier är öppen för lärare i institutioner på grundskolan, gymnasiet och högskolenivå samt för yrkesverksamma inom andra utbildningsområden.
Sista ansökningsdag: Torsdagen den 30 juni 2022 kl 16.00.
Utbildningsstudier Höjdpunkter
Vår utbildningsforskning har rankats 4: a i Storbritannien i förhållande till forskningsintensitet med 87% bedömda som '' internationellt utmärkta eller världsledande '' (REF, 2014).
Internationellt kända experter
- Kärndisciplinen Education at Queen's är ett av de ledande områdena för utbildningsforskning i Storbritannien och Irland.
Studentupplevelse
- Mångfalden av ämnen uppskattas särskilt av studenter som vill lära sig inom en rad ämnen, snarare än att fokusera på ett specialistämne.
- Kreditöverföringsstudenter som har genomfört andra master-utmärkelser, t.ex. PGCE, under de senaste 10 åren är berättigade till kreditöverföring. Ansökan om kreditöverföring måste lämnas in samtidigt som online -programansökan eftersom retrospektiva ansökningar inte accepteras.
- Flexibilitet Detta program levereras via blandat lärande (en blandning av ansikte mot ansikte och onlinelärande).
- Flexibla utgångskvalifikationer (PgCert, PgDip) finns tillgängliga och enskilda kursmoduler kan också tas som korta kurser.
Programresultat
Efter avslutad modul kommer studenterna att kunna:
- visa en bred kunskap och förståelse för pedagogisk forskning, politik, praktik och teori som omfattas av de moduler du väljer
- analysera och kritiskt tillämpa exempel på forskningslitteraturen i de valda modulerna (och, i förekommande fall, färdigheter)
- reflektera kritiskt över sin egen personliga praxis.
Karriärmöjligheter
Utexaminerade från denna examen har funnit att de färdigheter och kunskaper som lärts är användbara på sin arbetsplats genom att förbättra sin yrkesutövning. För lärare har detta inneburit utveckling av forskningsinformerad praktik och förmåga att leda professionell utveckling inom sina skolor.
Dessutom kan en högre grad förbättra sysselsättningsmöjligheterna för att säkra framtida befordran. Efter att ha fördjupat sina kunskaper inom ett specifikt område har andra studenter valt att fortsätta akademiska studier till forskarnivå.
Queens doktorander skördar exceptionella fördelar. Unika initiativ, som Degree Plus och Researcher Plus stärker vårt engagemang för anställningsbarhet, medan innovativa ledarskaps- och executive-program hjälper våra studenter att få viktiga ledarpositioner både nationellt och internationellt.
Ytterligare priser vunnits
Det finns inga specifika extra kurskostnader förknippade med detta program.
Priser och utmärkelser
Northern Ireland Centre for Educational Research (NICER) erbjuder två utmärkelser för att stödja lärarforskare som arbetar med klassrumsbaserade projekt som syftar till att förbättra undervisning och lärande (behörighetskriterier gäller).
Graduate Plus/Future Ready Award för färdigheter utanför läroplanen
Utöver ditt examensprogram kan du på Queen's få möjlighet att få bredare livs-, akademiska och anställningsförmåga. Till exempel placeringar, volontärarbete, klubbar, föreningar, sport och mycket mer. Så inte bara tar du examen med en examen som erkänns av ett världsledande universitet, du kommer att ha praktisk nationell och internationell erfarenhet plus en bredare exponering för livet överlag. Vi kallar detta Graduate Plus/Future Ready Award. Det är det som gör att studera vid Queen's University Belfast speciellt.
Galleri
Läroplan
Kursstruktur
Studenter kan anmäla sig på heltid (1 år) eller deltid (3 år). Enskilda moduler kan studeras som en kort kurs. Deltidsstudenter genomför vanligtvis en eller två moduler per termin. Heltidsstudenter genomför vanligtvis tre moduler per termin.
MEd tilldelas studenter som framgångsrikt slutfört sex undervisade moduler (120 CATS -poäng) och en 15 000 - 20 000 ord forskningsavhandling (60 CATS -poäng).
Utgångskvalifikationer finns tillgängliga: studenterna kan gå ut med ett doktorsexamen genom att framgångsrikt slutföra 120 CATS-poäng från undervisade moduler eller ett postgraduatecertifikat genom att framgångsrikt slutföra 60 CATS-poäng från undervisade moduler.
Vi har gjort det enkelt att studera till en magistermodul som en kort kurs. Om du vill söka en kort kurs, vänligen kontakta utbildningssekreteraren för råd.
moduler
Kärnmoduler
- En introduktion till forskningsmetoder: barn, unga och utbildning (20 hp)
- Avhandling (60 hp)
Valfria moduler
- Grundläggande element i beteendeförändring (20 poäng)
- Läroplan: Teori, policy och praktik (20 hp)
- Utbildningspolitik och samhälle: Analysera reformer och ideologi (20 hp)
- Social rättvisa i utbildning och inkludering med särskilda behov: en kapacitetsstrategi (20 poäng)
- Beteendeförändring i utbildning och handledning av andra (20 hp)
- Förstå vuxna med ASD (20 poäng)
- Transforming Higher Education (20 hp)
- Epistemisk orättvisa: The Ethics of Knowing in Special Educational Needs/ Inclusion (20 hp)
- Utbildningens roll i etniskt plurala samhällen (20 hp)
- Deconstructing Special Need Education and Inclusion (20 hp)
- Tvåspråkighet, läskunnighet och disciplinär läskunnighetsutveckling (20 hp)
- Samtida perspektiv på lärande och undervisning (20 hp)
- Beteendeanalys för effektiv undervisning (20 hp)
- E-lärande: Koncept och praktik (20 hp)
- Digital läskunnighet och kommunikation (20 hp)
- Förstå barn med ASD (20 poäng)
- Ledarskap: Teoretiska perspektiv (20 hp)
- Reflekterande praktik och aktionsforskning (10 hp)
- Den engagerande skillnaden i splittrade och mångkulturella samhällen: koncept och praxis för utbildningsinnehåll (20 poäng)
- Ledarskap i praktiken (20 hp)
- Ledarskap för skolförbättring och förändring (20 hp)
Lärande och undervisning
De lärandemöjligheter som finns tillgängliga i denna kurs beskrivs nedan:
- Kväll och helger
Majoriteten av sessionerna är på kvällarna. Närvaro på helgens workshops krävs ibland. I vissa moduler finns ett onlinelärt element.
bedömning
Bedömningar i samband med denna kurs beskrivs nedan:
Det finns inga skriftliga prov. Moduler bedöms genom kurser. Moduler med ett onlineelement använder en mängd olika bedömningsmetoder, t.ex. flervalsprov och bidrag till ett onlineforum.
Priser och utmärkelser
- Northern Ireland Centre for Educational Research (NICER) erbjuder två utmärkelser för att stödja lärare-forskare som arbetar med klassrumsbaserade projekt som syftar till att förbättra undervisning och lärande (behörighetskriterier gäller).
Antagningar
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Hur finansierar jag min studie?
Institutionen för ekonomi kommer att tillhandahålla ett studieavgiftslån på upp till £6 500 per NI / EU-student för forskarstudier.
Ett forskarlånesystem i Storbritannien erbjuder statligt stödda studielån på upp till £11 836 för undervisade och forska masterkurser inom alla ämnesområden. Kriterier, behörighet, återbetalning och ansökningsinformation finns på den brittiska regeringens webbplats.
Internationella stipendier