
Master i Branding
Milan, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Den ultimata utbildningsupplevelsen för varumärkesbyggande: de stora varumärkeskonsultföretagen globalt förenade till ett uppslukande akademiskt program.
Varumärkesresa från strategi till identitet, från design till management, från innovation till kundupplevelse, från digital till varumärkesmiljö. Tvärdiscipliner och tvärländer.
Kursledare: Elena Sacco
Elena Sacco har arbetat i flera år i Milano, Paris, London och Genève för internationella varumärkes- och kommunikationskonsulter (Publicis Group, WPP, Young & Rubicam brands, Landor, Wunderman Thompson) och som Studio Sacco i Milano som stödjer företag med sitt team i skapa, positionera och förvalta sina varumärken för att driva affärsresultat, ofta involverad som tillfällig chef. Hon har skrivit på internationella varumärkesprojekt för företag som P & G, Marazzi Group, Azimut Yachts, Jacuzzi, Barilla, Giorgio Armani, Natuzzi, Atkinsons, Wella, Lancome, bland andra. Under de senaste åren har Elena haft olika positioner i stora företag och väglett dem i tillväxt och utveckling av deras varumärken, såsom: Brand and Marketing Director för BELLAVITA - den första WELLNESS VILLAGE i ITALIEN - ; Kommunikationsdirektör för BOSCOLO HOTELS - Marriott-medlemskap; Varumärke och marknadschef för Milanosport - COMUNE DI MILANO; Direktör för School of Communication (bachelor, master, kort) i IED och erhåller under 3 år under hennes ledning titeln BÄSTA ITALIENSKA KREATIVA SKOLAN; Global ALUMNI-direktör för European Institute of Design. Sedan 2023 har Elena gått med i RAFFLES International Institute of Design som chef för strategi, affärer och relationer och är för närvarande också ordförande för FONDAZIONE DUDE; jurymedlem i olika tävlingar och utmärkelser såsom UNA, ITALIA CHE COMUNICA, UNICOM, RE.Start och styrelseledamot för Dude Agency, Opificio137 och GOLF CLUB VILLA CAROLINA. Elena har undervisat vid Politecnico di Milano, ISTUD och IED. Elena är författare till BRAND REVOLUTION och THE INSIGHT - Edizioni Lupetti.
Kursplats och erfarenhet
En av fokuspunkterna i den här kursen är att skapa en professionell som kan kommunicera med alla typer av mål, i alla hörn av världen, tvärvetenskapliga och tvärmarknader. Kurserna kommer att hållas främst i Milano på Raffles campus men även inom företag och konsultföretag.
I missbruk skapade vi modulen varumärkesfokus Asien, där studenterna kommer att få möjlighet att leva en heltidsupplevelse på vårt campus i Singapore, vara i kontakt med den asiatiska marknaden och lära sig hur man arbetar med lokala varumärken och varumärkesbyråer . Värd av en internationell Branding Agency kommer studenterna att arbeta tillsammans med proffs i ett uppslukande projektarbete med en lokal kund och kommer att delta i klasser av asiatiska företag.
Besöker & Erfarenhet:
REDBULLs huvudkontor, Dolce & Gabbanas huvudkontor, EssilorLuxottica Design Lab, Persol och Vogue Eyewear Headquarters, Lonsdale Singapore Headquarters, CBA Milano Headquarters bland andra.
Partner:



Professionella möjligheter:
Masterprogrammet kommer att ge studenten de färdigheter som krävs för att börja sin karriär i rollerna som: Brand Director, Brand manager, Brand Strateg, Varumärkesrådgivare, varumärkeskonsult, varumärkesdesigner, designerchef, strategisk designer.
Idealiska studenter
Mastern riktar sig till akademiker (3 år/grundutbildning) som redan har börjat arbeta och nyutexaminerade som har för avsikt att bli entreprenörer, chefer eller konsulter inom varumärkesvärlden. Den idealiska kandidaten är en nyfiken person, brinner för varumärken, som letar efter en internationell läroplan för att stärka en karriär inom en värld av strategisk marknadsföring och varumärkesbyggande.
Karriärmöjligheter
Masterprogrammet kommer att ge studenterna de färdigheter som behövs för att starta sina karriärer i rollerna som varumärkeschef, varumärkeschef, varumärkesstrateg, varumärkesrådgivare, varumärkeskonsult, varumärkesdesigner, designerchef och strategisk designer.
Läroplan
Kursen innehåller följande ämnen:
- Varumärkesanalys
- Varumärkesstrategi & innovation
- Varumärkesidentitet och design
- Varumärkeskommunikation
- Varumärkesfokus Asien
- Varumärkesprojektarbete
Masterstudenter kommer att kunna hantera varumärkesaspekterna från skapandet till utvecklingen och förvaltningen;
Anta affärsutvecklingsstrategier och metoder från de stora ledande konsultföretagen, både som entreprenör och som konsult;
Utveckla och driva varumärkesuttrycket över identitet, kommunikation och aktiveringar; verka på varumärkesmarknaden med en strategisk innovativ vision, att förnya varumärkesmodeller enligt designmetoder över hela världen.
Lektionerna kommer att äga rum i Milano, där varumärkesproffs från hela världen kommer att gå med eleverna för att arbeta tillsammans; under året kommer klassen att ha möjlighet att utöka möten med varumärkeskunnande i Singapores campus asiatiska konsultföretag.
Antagningar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.