Privat magisterexamen i kommunikation och idrottsjournalistik
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Mästaren i idrottsjournalistik och kommunikation är ett 9-månadersprogram som är utformat för att förse dig med färdigheter och kunskaper för att arbeta inom alla områden inom sportmedier. Sportkommunikationsmästarna täcker områden som tryckjournalistik, TV, radio, och digitala medier.
Som en del av denna mästare i sportjournalistik, du kommer att ha möjlighet att få värdefull erfarenhet av att arbeta med Real Madrid TV eller inom kommunikationsavdelningen i Real Madrid, få en inblick i hur det allra bästa i affärsdesign och hantera sina kommunikationskampanjer.
Varför studera en magisterexamen i idrottsjournalistik och kommunikation?
Ta chansen att studera ett internationellt program som gör att du kan utveckla heltäckande kommunikations- och journalistikfärdigheter för att komma vidare i sportmedievärlden - oavsett vilket område du väljer att gå in i.
- Akademisk kvalitet
- Professionell orientering
- Känd lärare
- Internationellt och specialiserat nätverk
- Upplev Real Madrid-upplevelsen
- Bästa interna anläggningar och utrustning
- En prestigefylld skola
- Mångkulturell atmosfär
Idealiska studenter
Magisterexamen i idrottsjournalistik och kommunikation är en möjlighet för journalistik, Social eller audiovisuell kommunikation utexaminerade att specialisera sig i sportbranschen. Det är också ett intressant alternativ för studenter från ekonomi, samhällsvetenskap eller idrottsstudier som vill bilda föreningar med idrottsjournalistik och bli ledare i de nya arbetsmiljöer som krävs av tv, radio, digitala miljöer och sporttidningar.
Detta är ett idealiskt tillfälle för akademiker som söker en gedigen specialisering som en del av en forskarutbildning som erbjuder kraftigt förbättrade sysselsättningsmöjligheter.
Galleri
Läroplan
Metodik
- Med en serie föreläsningar och möjligheter för studenter att skapa egna radio- och tv-program och bloggar, ta fotografier, redigera videor, täcka sportevenemang och göra videorapporter.
- Studenter ska hålla öppna diskussioner med idrottspersonligheter och framstående medieproffs. Tack vare rollspelövningar, studenter ska utsättas för verkliga upplevelser som professionella inom sportrapportering möter: presskonferenser, intervjuer, kommunikationsstrategier i händelse av kris och mer.
- Detta program har en plattformsoberoende strategi och utbildar studenter i journalistiskt arbete som täcker områden som:
- Skriv ut journalistik. Viktiga aspekter av produktion av tryckt och digital sportmedia, visar eleverna de tekniker och utmaningar som behövs för att skriva engagerande krönikor och artiklar, agerar alltid i enlighet med journalistikyrkets etiska kod.
- TV och sport. Metoder och särskilda tekniker för sändning av idrottsevenemang, inbegripet intervjuer, förankring, redigering och produktion av specialiserat innehåll för audiovisuella plattformar.
- Sport radio. Skapandet av ett veckovis radioprogram ska vägleda studenterna genom programproduktion, tekniska grunder, presentation, intervjuer och radiokommentarer av idrottsevenemang.
- Digital journalistik och sociala nätverk. Nya teknikapplikationer inom idrottsjournalistik förändrar branschen och öppnar nya affärsmöjligheter. En strategi med flera plattformar är ett måste i verksamheten, och detta återspeglas i hela vårt program.
- Kommunikationshantering i idrottsorganisationer. Studenterna lär sig att behärska de viktigaste aspekterna av att hantera press- och kommunikationsavdelningen i en idrottsorganisation (klubb, federation, byrå, etc.). De kommer att förstå de grundläggande aspekterna av dess kommunikations- och beslutsstrategier, med tanke på implikationen av alla tillvägagångssätt när man arbetar med sportpersonligheter och media. Studenter ska ständigt reflektera över idrottsmiljön - ett viktigt element när de beslutar kommunikationspolicyer.
Studie Plan
- Modul 1: Världen för idrottsjournalistik
- Modul 2: Tryckt journalistik
- Modul 3: Sports Radio
- Modul 4: TV och idrott
- Modul 5: Digital journalistik och sociala nätverk
- Modul 6: Ledning inom idrottskommunikation
Antagningar
Karriärmöjligheter
Utexaminerade inom idrottsjournalistik och kommunikation är väl lämpade att ta på sig spännande roller i media- och kommunikationsvärlden. Tack vare våra nära band med Real Madrid C.F. och andra kända yrkesverksamma från idrottsindustrin, våra fakultetsmedlemmar säkerställer att studenter får en omfattande och helt uppdaterad utbildning som gör det möjligt för dem att gå med i yrkesvärlden som erfarna proffs.
Kandidater tar på sig roller i sportbranschen på enheter som klubbar, federationer, byråer och mer.
- Skriv ut Tryck
- Digitala medier
- Frilansande journalist
- Press- och kommunikationsavdelningar
- TV
- Pressbyråer
- Marknadsföringsbyråer
- PR-byråer
- Media Konsult
- Personlig varumärkeskonsult