Internationell master i digital marknadsföring och affärstransformation
Rome, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 900
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Master i digital marknadsföring och affärstransformation är utformad för dig som vill skaffa sig en allmän grundläggande kunskap i näringslivet och samtidigt skaffa sig specialiserade färdigheter tack vare behärskning av digitaliseringssystemen i referenssektorn.
Rome Business School är medlem i Planeta Formación y Universidades, ett internationellt nätverk skapat 2003 av De Agostini och gruppen Planeta som förkroppsligar ett starkt engagemang från både företag, universitetsutbildning och yrkes- och livslång utbildning.
Denna Master erbjuder deltagarna:
- Gedigen intensiv utbildning och kunskap om Digital Business Transformation, Digital Marknadskommunikation och Verktyg som SEO, SEM, Marketing Automation, Web och Omnikanal Content Distribution, Digital Customer Management, Predictive Marketing, etc. Deltagarna kommer att förvärva och gå därifrån med en praktisk förståelse av digital marknadsföring och hur den kan förändra deras verksamheter, genom att förstå digitala konsumenters beteende genom analyser, kundinsikter, omfattande strategier för att optimera kundernas engagemang och genom data för att skapa åtgärder för effektiv digital prestanda.
- Engagerande och interaktiv didaktisk metodik för att uppgradera de färdigheter som är nödvändiga för att reagera effektivt på den nuvarande marknaden och för att driva förändring i ditt företag och din verksamhet.
- Ger möjligheten att omvandla befintliga teknologier och nuvarande trender till en konkurrenskraftig professionell fördel.
Forma din professionella väg genom fyra pelare:
Verklig länk med företag
- Affärspraxis LAB
- Virtuella fika med VD
- Capstone-projektet
- Virtual och Look & Touch Företagsbesök
Över hela världen
- Global erfarenhet
- Internationellt Bootcamp
- Internationella fakulteten
- Klasskamrater från över 150 länder
- Globalt nätverk
Professionell inverkan
- RBS4Entreprenörskap
- Karriärtjänster
- Företagsmöten
- Jobb & Placering
- Ledarskapsprogram
Högre syfte
- Skapande av hållbara affärsmodeller CRS Affärsinriktning Socialt Ansvarsfull tankesätt
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Based on their personal profile, experience and proven motivation, the candidate may be awarded a scholarship to partially cover the participation fee. In fact, Rome Business School offers the most deserving candidates the opportunity to benefit from 7 different types of scholarships. These partial economic hedges can consist of 6 months of interest-free financing.
- Early Enrollment Incentive
- Lifelong Learning Scholarship
- Academic Excellence Scholarship
- Executive Women Scholarship
- Entrepreneurial Grant
- Better Managers for a Better World Scholarship
- Student Loan Assistance Grant
Competition for scholarships increases as the starting date approaches and funds are limited, so it is advisable to apply as soon as possible.
Läroplan
Develop Managerial Digital Skills & Digital Business Vision
During the first module of the International Master in Digital Marketing and Business Transformation, students will learn notions of:
- Managerial Economics - This module aims to prepare students by providing them with the essentials of entrepreneurship and business planning
- Entrepreneurship and Business Planning - With this module, the managerial skills required to understand a Business Plan and its structure will be developed
- Business Strategy - Through this module, students will know how to understand the long-term direction and strategy of a company and will be able to identify the strategic business units of organizations
- Accounting & Budgeting - This module is aimed at students understanding the importance of financial management and control principles, with key indicators such as ROI, EBIT, and GAAP
- Project & Operations Management - With this module, students will be able to manage projects, examine data and information, and have a diagnostic approach to solving problems
- Marketing: Traditional and Digital - Students will learn the application of marketing principles in organizational decision-making
- Human Resource Management - This subject area focuses on strategic human resource issues such as workforce acquisition, development, motivation and retention
- Data Analytics for Managers - This course is designed to equip students with the basic knowledge needed to analyze and interpret large sets of data, to make effective business decisions and strategies
Implementera digitala affärsstrategier och bemästra digital marknadsföring
During the second module, students will learn:
Digital transformation: Affärsmodeller och system i en digital era
- Den digitala ekonomin och de nya affärsmodellerna
- Digital Strategizing: hur du förvandlar ditt företag till ett digitalt
- Utmaningar med att införa digitala strategier
- Identifiering av framgångsfaktorer för digitala strategier
- Agil digital strategihantering
- Data Analytics som grunden för den digitala transformationen
Digital organisation, automation och teknik
- Egenskaper hos den digitala organisationen
- Digitala mognadsmodeller, digital mognadsbedömning
- Förmågan hos digitalt transformerade företag
- Digital transformation av organisationen
- Digitalisera kundupplevelse och digital kundrelationshantering
- Låt oss se några fall
Webboptimering, digital marknadsföring, kommunikation och verktyg
- Webb- och e-handelsoptimering (Google Analytics)
- Leadgenerering: Google Adwords, Sociala medier
- Marknadsföring och programmatisk annonsering (förberedelse för Google Ads-certifiering)
- Sökmotoroptimering (SEO).
- Omnikanalsmarknadsföring: E-post, mobil, närhet
- Marknadsföring och bärbara tekniker
- Låt oss se några fall
Digital PR och innehållsstrategi
- Skapande av innehåll, varumärkesinnehåll och kommunikationsstrategi
- Innehålls- och displayannonsering
- Video och visuell berättelse
- Influencer Marketing och tillämpad kreativitet
Hantera nya teknologier och utveckla framtida drivna och innovativa tankesätt
During the third module, students will explore:
Digital kundhantering: data, insikter och analys
- Digital kundhantering och beteende
- Marknadsundersökningar och kundinsikter
- Datadriven strategi
- Juridiska frågor vid marknadsföring online: reklam, dataskydd, immateriella rättigheter
- Cybersäkerhet
Tech Future Vision
- Future of Business: Smart Technology and Industry 4.0
- AI, Virtual Reality och IoT inom digital marknadsföring
- Varför Blockchain i marknadsföring? .
- e-reputation och krishantering
- Affärsetik och CSR
Why Electives?
The goal of Rome Business School is to develop future managers, entrepreneurs, and professionals who are ready to capitalize on the benefits of digitalization, go global, and have a positive impact on society.
Electives are ideal tools for students to improve their employability by focusing on high-demand skills.
- Electives assist students in carving out a niche for themselves and becoming more competitive
- Electives expose students to courses they might not have encountered otherwise
- Electives provide a one-of-a-kind curriculum that fosters life and career skills
Elective courses are organized in 5 main areas of interest:
- Innovation & Growth
- Tech & Digitalization
- Industry Business Excellence
- International Business
- Global Electives with RBS School partners
Business in Action - Hands-on Lab
The Global Trends lab consists of 2 virtual sessions:
Session 1: How to Find Sources to identify global trends. Deep dive into the global world trends shaping the world of today – guest speakers from UN, UNIDO, and ILO. Examples of Global Trends:
- The Future of Work
- AI, Blockchain, and Technology
- The World in 2030 – Future Scenarios (UN, IMF, ECB)
Session 2: Understand the impact of global trends on businesses, and explore ways in which businesses can adapt and transform based on future trends and forward-thinking strategies.
Capstone Project
At the end of your educational experience, you will have the chance to prove your abilities by tackling a real business challenge. Use your talent to identify opportunities and create a truly innovative strategy.
Tackle a real company challenge. You can choose to be part of a small team and design a Marketing plan for a new business develop a strategy to increase online sales or create a loyalty offering for different generations.
You will be given two case studies from two real companies that will allow you to test your knowledge learnt during the master’s course.
Programresultat
Den internationella magisterexamen i digital marknadsföring och affärstransformation syftar till att utbilda yrkesverksamma som brinner för att lära sig hur framväxande teknologier kan skapa innovativa företag eller omvandla befintliga, företagskultur, kundupplevelser och relationer för att möta förändrad affärsdynamik och nya marknadskrav.
Vidare kommer eleverna att bli digitala ledare och utnyttja sitt digitala flyt för att utveckla nya färdigheter och kompetenser.
Learning Outcomes
- Demonstrera solid chefskompetens, inklusive affärsstrategi och planering, projekt- och verksamhetsledning och budgethantering
- Navigera bekvämt bland olika digitala affärsmodeller och främja digitaliseringsuppgradering av verksamheten de verkar i
- Optimera digitala prestanda för egna kanaler och planera framgångsrika digitala mediekampanjer och innehållsstrategier
- Bemästra digitala insikter och analyser för att fatta effektiva datadrivna beslut
- Samarbeta effektivt med kollegor, partners och externa intressenter för att maximera affärseffekten – och EKG-effekten – av deras handlingar
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Under hela din masterexamen i digital marknadsföring och affärstransformation kommer du att åtföljas och stöttas av vårt karriärserviceteam. Med över 10 års erfarenhet av utbildning hjälper vi unga talanger och chefer att bygga sin framtid och guidar dem längs den väg som bäst passar deras förmågor, önskemål och professionella mål.
To give our students the best support in achieving their professional objectives, we’ve structured our Career Service into two core areas:
Occupational Pathways
The Occupational Pathways hjälper dig att utveckla kunskapen, marknadsinsikterna och verktygen som du behöver för att göra en framgångsrik karriär i en specifik bransch. Du kommer att dra nytta av värdefulla kontakter med toppföretag och rekryterare.
Entrepreneurial Pathways
Planerar du att starta ett eget företag eller drömmer du om att bli den fräscha och innovativa drivkraften inom en organisation? Vi kommer att utrusta dig med färdigheter och kunskaper för att upptäcka, testa och förbättra dina entreprenöriella färdigheter, utveckla en affärsidé och slutligen starta ditt eget företag.
Masterprogrammet i digital marknadsföring och affärstransformation är särskilt lämpligt för dig som vill göra karriärer i följande roller:
- Marknadsföring/direktör i affärsutveckling
- Digital Transformation Manager
- Digital Business Manager
- Digital Business Analyst
- Marketing Manager
- Digital Marketing Manager
- Account Manager
- Media Planner
- Specialist på varumärkesinnehåll
- Communication Specialist
- Programmatisk specialist
- Webb- och medieanalytiker
- Specialist inom mediarelationer och digital PR