Keystone logo
Rome University of Fine Arts (RUFA) Master in Design Management
Rome University of Fine Arts (RUFA)

Master in Design Management

Rome, Italien

12 Months

Engelsk

Heltid

Request application deadline

Jan 2025

EUR 13 800 / per year *

På Campus

* € 11.800 for Italian students | €11.800,00 for EU students

Introduktion

I ett globalt scenario som leds av ökande komplexitet har design ett avgörande ansvar att på ett konkret sätt bidra till att göra det socioekonomiska systemet mer hållbart, inkluderande och samarbetsvilligt. Meningsfulla idéer kommer att ta upp dagens stora frågor. Design innebär att forska, utveckla och testa – på ett iterativt sätt – innovativa och effektiva produkter, upplevelser och tjänster. Designdriven innovation är flerdimensionell, och en bra produkt/tjänst kräver konsekventa insatser genom hela värdekedjan, inklusive marknadsföring, distribution och kundvård.

Syftet med Master in Design Management är att utbilda yrkesverksamma med olika roller i detta utvecklande ramverk hos stora privata företag, små och medelstora företag, offentlig förvaltning och ideella organisationer: Forsknings- och tjänstedesigner, tjänstedesignstrateg, användargränssnittsdesigner, upplevelsedesigner , Varumärkesstrateg, Affärsdesigner, Projektledare, Innehållsdesigner, Designer för hållbar social förändring, Organisationsförändringschef, Digital innovation och ny affärskonsult.

Masterprogrammet är tänkt som ett omfattande laboratorium inom området för mänskligt centrerad design som är tillämpligt på ett brett spektrum av sektorer: konst och kultur, hälsa och välbefinnande, resor och gästfrihet, utbildning, energi och offentlig politik. Särskild uppmärksamhet kommer att ägnas åt Systemisk design och Design Management, både som en förståelse för affärsdynamik, allmän ledning, affärsmodeller och utveckling, entreprenörskap och crowdfunding. Eleverna lär sig att initiera, utveckla, organisera och utvärdera alla designdrivna projekt. Designtänkande behandlas som ett kritiskt och strategiskt förhållningssätt för att analysera och tolka olika sammanhang, identifiera framtida scenarier och föreställa sig nya produkter och tjänster. Användarupplevelsedesign och Engagemangsdesign möjliggör utveckling av kreativa och innovativa lösningar också tack vare potentialen hos visuella berättelser och digital teknik, och strategisk varumärkeshantering som förmågan att definiera kraftfulla varumärkesidentiteter och kommunicera på ett originellt sätt med alla användare och intressenter .


Master i Design Management har många partners som kan vara värd för studenter för en 250-timmars läroplansplacering, inklusive 5A Design, AMKA Onlus, Ashtart Consultancy Srl, Baas Box, Cappelli Design, Creation, Fifth Beat, FolkFunding – produzioni dal basso, ILI Editore , Iperdesign, Lopelab, Particle, Ragù Communication, TWM Factory, Wemanage.

Läroplan

Antagningar

Studieavgift för programmet

Stipendier och finansiering

Om skolan

Frågor