
MA/MFA i skådespelaremusikerskap
Sidcup, Storbritannien
VARAKTIGHET
13 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 32 350 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* MFA internationella studenter (240 hp) | MFA studenter i Storbritannien och republiken Irland (240 poäng): £32350 | MA internationella studenter (180 poäng): £24150 | MA UK & Republic of Ireland-studenter (180 poäng): £19900
Introduktion
Detta yrkesprogram, som utvecklats och leds av den välkände skådespelaren Jeremy Harrison, bygger på och utökar det arbete som utvecklats på Colleges banbrytande BA (Hons) Actor Musicianship-program, och bygger på våra starka kopplingar till teatermakare, regissörer, koreografer, författare, musikaliska regissörer och artister involverade i utvecklingen av detta innovativa område av teaterpraktik.
Undervisad genom yrkesutbildning, praktikforskning och projektarbete syftar det till att utveckla tvärvetenskapligt som ett centralt teaterverktyg, med fokus på innovation och arbete som svarar mot publik, plats och rum.
Varför välja den här kursen?
Expertutbildning
Rose Bruford College var först med att utveckla en skådespelare-musikerutbildning och anses vara världsledande inom detta område med en lång historia av akademiker som arbetar i framkanten inom detta område av teaterpraktik
Unikt tillvägagångssätt
Denna unika MA ger dig möjligheten att utforska hur man integrerar färdigheter i musikskapande och skådespeleri i prestanda. Utrustar dig för att skapa och utföra verk som innehåller den viscerala kraften och poesin som är synonymt med skådespelare-musikerskap
Professionell erfarenhet
Programmets starka band till branschpartner och branschpresentation förstärks ytterligare av en utforskning av plats, utrymme och gemenskap
Prestationsmöjligheter
Utforska och utveckla tillvägagångssätt för performance som svarar mot publik, plats och rum, skapa en utåtvänd teaterkonstnär, redo att ta sin plats som ledande konstnärer och aktiva deltagare i kulturlivet
Varaktighet
- MA 13 månader
- MFA 24 månader
Galleri
Antagningar
Läroplan
Den här kursen erbjuder en intensiv och djupgående utforskning av hur musikaliska och skådespelarprocesser kan kopplas samman och mata varandra. Skapa verk som är både musik som teater och teater som musik.
Programmets starka band till industripartners förstärks av en utforskning av plats, rymd och gemenskap. Du kommer att utforska hur denna mest inkluderande teaterform kan fortsätta att engagera publik i alla åldrar; utveckla och bygga på ursprunget till skådespelare-musikerrörelsen som en alternativ och progressiv kraft, med en historia av att skapa överraskande och engagerande liveteaterupplevelser på alla möjliga platser och utrymmen.
Ansluten till London och Kent och med ett internationellt rykte, erbjuder vårt Sidcup-campus en idealisk plats för att utforska hur skådespelare-musikerskap kan fortsätta att spela en roll i både internationell mainstream-teater och arbete som strävar efter att berika och utveckla nya och svåra att nå publik.
MA modul uppdelning
Modul ett: Tillvägagångssätt för prestanda
Kursen börjar med ett grundläggande färdighetsblock, som inkluderar klasser i design, rörelse, röst, skådespeleri, musikalitet, musikskapande och ensembleövningar. Efter färdighetsblocket deltar eleverna i två miniprojekt som tillämpar och utvecklar artistens/skaparens färdigheter: sensoriska teaterprojektet och Music Theatre LAB som tittar på att tillämpa skådespelare-musikerskap i performance.
Modul två: Skådespelare-musikerskap i framförande
Eleverna skapar sedan två helt genomförda projekt. Dessa varierar beroende på kohortens intressen och sammansättning men inkluderar ett samarbetsprojekt med studenter från MA Theatre for Young Audiences-kursen. Tidigare exempel har inkluderat Adrift, en utomhusmusikalisk bearbetning av Homers Odyssey skapad med unga flyktingar under ledning av Tony Graham (tidigare konstnärlig ledare för Londons Unicorn Theatre), en omarbetning av Brechts Mother Courage och Jekyll och Hyde i regi av Watermill Associate Artists Abigail Pickard Price och Lucy Betts.
Modul tre: Övningsspråk
Att springa vid sidan av det praktiska, klassarbete och tidiga projekt är en modul som hjälper dig att utveckla din egen konstnärliga röst. Du kommer att utforska olika tillvägagångssätt för att skapa, dokumentera och reflektera över ditt arbete, vilket kulminerar i skapandet av en liten eller repad bit originalmaterial som delas med din grupp, tillsammans med en portfolio som dokumenterar hur verket gjordes. Modulen syftar till att utveckla konstnärens färdigheter som praktikforskare; modellera den idén efter hur konstnärer tänker på och delar sina idéer och arbetar med publik, producenter, finansiärer och en akademisk publik.
Modul fyra: Självständigt projekt
En möjlighet för dig att göra det arbete du vill göra, med stöd av mentorer från College och våra branschpartners. Du kanske vill arbeta ensam eller i samarbete med studenter från andra kurser. Verken delas i ett minifestivalformat och åtföljs av en portfolio eller skriftlig inlämning som ger en inblick i hur verket gjordes och de idéer och praxis som har informerat resan.
Industri Showcase
Kursen avslutas med en branschshowcase som filmas och görs tillgänglig för vårt nätverk av branschpartners.
MFA-moduluppdelning
År 1
Modul ett: Tillvägagångssätt för prestanda
Kursen börjar med ett grundläggande färdighetsblock, som inkluderar klasser i design, rörelse, röst, skådespeleri, musikalitet, musikskapande och ensembleövningar. Efter färdighetsblocket deltar eleverna i två miniprojekt som tillämpar och utvecklar artistens/skaparens färdigheter: sensoriska teaterprojektet och Music Theatre LAB som tittar på att tillämpa skådespelare-musikerskap i performance.
Modul två: Skådespelare-musikerskap i framförande
Eleverna skapar sedan två helt genomförda projekt. Dessa varierar beroende på kohortens intressen och sammansättning men inkluderar ett samarbetsprojekt med studenter från MA Theatre for Young Audiences-kursen. Tidigare exempel har inkluderat Adrift, en utomhusmusikalisk bearbetning av Homers Odyssey skapad med unga flyktingar under ledning av Tony Graham (tidigare konstnärlig ledare för Londons Unicorn Theatre), en omarbetning av Brechts Mother Courage och Jekyll och Hyde i regi av Watermill Associate Artists Abigail Pickard Price och Lucy Betts.
Modul tre: Övningsspråk
Att springa vid sidan av det praktiska, klassarbete och tidiga projekt är en modul som hjälper dig att utveckla din egen konstnärliga röst. Du kommer att utforska olika tillvägagångssätt för att skapa, dokumentera och reflektera över ditt arbete, vilket kulminerar i skapandet av en liten eller repad bit originalmaterial som delas med din grupp, tillsammans med en portfolio som dokumenterar hur verket gjordes. Modulen syftar till att utveckla konstnärens färdigheter som praktikforskare; modellera den idén efter hur konstnärer tänker på och delar sina idéer och arbetar med publik, producenter, finansiärer och en akademisk publik.
Modul fyra: Självständigt projekt
En möjlighet för dig att göra det arbete du vill göra, med stöd av mentorer från College och våra branschpartners. Du kanske vill arbeta ensam eller i samarbete med studenter från andra kurser. Verken delas i ett minifestivalformat och åtföljs av en portfolio eller skriftlig inlämning som ger en inblick i hur verket gjordes och de idéer och praxis som har informerat resan.
Branschpresentation:
Kursen avslutas med en branschshowcase som filmas och görs tillgänglig för vårt nätverk av branschpartners.
År 2
Modul fem: The Widening Field
Denna modul fokuserar på processer för forskning och utveckling som syftar till att förverkliga individualiserad specialistpraktik med uppfattningen att den i slutändan uppnår professionell validitet och livskraft. Modulen är medvetet öppen och flexibel eftersom varje elevs resa kommer att utveckla sin egen Pathway .
Delkursen bygger på självstudier, forskning i branschen och arbetsbaserat lärande genom samtal/presentationer/seminarier under året innan bifogningen. Studenter får stöd i att söka lämpliga arbetsbaserade lärandemöjligheter antingen med högskolans kreativa partners, sina egna kontakter, nya initiativ med lämpliga organisationer eller ensembleföretag, eller att arbeta inom lämpliga interna placeringsmöjligheter.
Det kommer att finnas fyra undervisade helger som erbjuder möjligheten att testa och testa tillståndet i din praktik med handledare/mentor/kamrat feedback och input. Dessa helger kommer att fokuseras på att stödja den progressiva utvecklingen av varje elevs framväxande projekt.
Modul sex: Slutligt självständigt projekt
Den sista modulen underlättar skapandet av ditt ursprungliga kreativa arbete. Detta kan vara en föreställning, ett konceptuellt papper eller ett flerdimensionellt förslag till ett projekt som du har utvecklat och presenterat för professionella organisationer; det kan vara den praktiska artikulationen av din egen praktik eller en modell och vision för din framtida organisation.
Undervisnings- och bedömningsmetoder
MA: Du kommer att slutföra cirka 350 timmars vägledande schemalagda lärande- och undervisningsaktiviteter och 850 timmars självständigt lärande på projekt, produktioner, placeringar eller självstyrda studier. Bedömningen kommer att ske genom kurser, föreställningar, presentationer, bedömda handledningar och portfolios.
MFA: Under år 1 kommer du att slutföra cirka 350 timmars vägledande schemalagda lärande- och undervisningsaktiviteter och 850 timmars självständigt lärande på projekt, produktioner, placeringar eller självstyrda studier. Bedömningen kommer att ske genom kurser, föreställningar, presentationer, bedömda handledningar och portfolios.
Under ditt andra år kommer du att slutföra cirka 350 timmars vägledande schemalagda lärande- och undervisningsaktiviteter och 850 timmars självständigt lärande på projekt, produktioner, placeringar eller självstyrda studier. Bedömningen kommer att ske genom kurser, föreställningar, presentationer, bedömda handledningar och portfolios.