
Master in
Civilingenjör / Civilingenjör i kemi och biokemisk teknik Rutgers School of Engineering

Introduktion
Besök Rutgers Global för att lära dig hur Rutgers stöder sina internationella studenter under coronaviruskrisen.
Rutgers University's School of Engineering är beredd att erbjuda distans- och hybridinlärning till sina masterstudenter under hösten 2020-termin. Rutgers Engineering kommer att fortsätta ge forskarstuderande en exceptionell inlärningsupplevelse. Vår fakultet övergick framgångsrikt till fjärrundervisning den senaste vårterminen, och de är väl utrustade för att fortsätta undervisa online. Professorerna kommer att använda onlinekommunikationssystem som Canvas , BigBlueButton och Playposit för att engagera klasser praktiskt taget.
Förbättra tekniska ledare
Rutgers School of Engineering ger studenterna en stark teknisk bakgrund och förbereder dem för ledarskaps karriär i spännande och utmanande yrken. Både vår undervisning och forskning är väl förankrade i vetenskapliga principer samtidigt som vi införlivar kunskap om dagens utmaningar.
- Master of Science (MS)
- Civilingenjör (ME)

Rutgers kemiska och biokemiska teknikprogram ger ett omfattande och modernt kemiingenjörsprogram med spännande och innovativa forskningsinsatser inom kärnområden som nanovetenskap och nanoteknik, transportfenomen, reaktionsteknik, termodynamik och molekylära simuleringar, separationer och processsystemteknik.
Vi har också omfattande tvärvetenskapliga aktiviteter inom bioingenjör och bioteknik samt polymervetenskap och materialteknik. Dessutom är avdelningen den första i sitt slag i landet som erbjuder ett komplett spektrum av forskarutbildning och forskning inom läkemedelsingenjör, ett tillväxtområde som kommer att få en växande effekt under de kommande decennierna.
Avdelningen har en dynamisk och aktiv fakultet på 22 som gör spetskompetens inom många områden inom kemoteknik. Baserat på en mycket stark grund i beräkningsmetoder, modellering och systemteknik, samlas fakultetens arbete inom områdena:
- Farmaceutisk vetenskap och teknik.
- Teknik inom biovetenskap (bioteknik, biomolekylär teknik, vävnadsteknik).
- Design, tillverkning och tillämpningar av nanostrukturerade material.
Högskolealternativ
MS (avhandling alternativ)
30 kurskrediter, inklusive 15 högskolepoäng, 9 högskolepoäng och 6 studiepoäng av forskning.
MS (icke-avhandlingsalternativ)
30 kurskurser, inklusive 15 hp kärnkurser och 15 hp valfria ämnen
Icke-uppsatsstudenter kan följa en av två läroplaner vid val av valfria ämnen:
- Läroplan för kemisk och biokemisk teknik.
- Läkemedelsingenjörsplan.
M.ENG i farmaceutisk ingenjörsvetenskap och vetenskap (icke-avhandlingsalternativ)
30 kurspoäng, inklusive 15 grundkurser och 15 valbara kurser.

Varför Rutgers School of Engineering för forskarskola?
- Mycket tvärvetenskaplig, integrerande inställning till utbildning och forskarutbildning.
- En dynamisk och mångfaldig gemenskap.
- Regelbundet beläget nära New York, Washington, DC, Philadelphia och Boston.
- Nära band och närhet till ledande industrier.
- Prisvärd undervisning och flera stipendier och stipendier tillgängliga.
- Rutgers Global ger fullt stöd för att säkra visum och dokumentation.
Rutgers School of Engineering s masterprogram är inriktad på studenter intresserade av att främja sin kunskap inom en viss teknisk disciplin för industriell och forskning framsteg. Vi erbjuder nio-gradsprogram genom sju ingenjörsavdelningar tillsammans med ett globalt engagemang för avancerad forskning och stipendium.
En grundläggande läroplan för grundläggande är förstärkt med valfria ämnen som gör det möjligt för studenter att fokusera på områden med direkt relevans för innovationer i framkant av forskningen. Studenter med examen med avancerad nivå från Rutgers är välplacerade för att bedriva karriär inom ett brett utbud av industriella och företagsområden.
Vår skola säkerställer strikta akademiska normer, främjar tvärvetenskapligt samarbete mellan doktorander och studenter och övervakar innovativa professionella utvecklingsinitiativ som förbereder studenter för att lyckas både i akademisk och icke-akademisk karriär.