Mästare i konst i undervisning + undervisningsuppgifter (mattc)
Santa Clara, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 607 / per quarter *
STUDIEFORMAT
På Campus
* 2017-18 Undervisning, per kvartsenhet
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Enheter: Flera ämnen-56; Enkelt ämne-50
credentialing: Preliminärt enstaka ämne och flera ämnen
Program Längd: 1 år (heltid) eller 2 år (deltid)
Startdatum: Hösten, vintern eller sommaren
Instruktionsmetod: På campus Programmet Master of Arts in Education + Education Credential (MATTC) är det första steget för individer som vill nå sina multipla ämnen (MS) eller ett ämne (SS) föreläsningsuppgifter. Vid avslutandet av programmet, kandidaterna tjänar en Master of Arts i undervisning grad och en rekommendation för en Kalifornien SB2042 flera ämne eller singel ämnes preliminär undervisning referens. Det är inte möjligt för en student att förfölja enbart en undervisningspersentation eller endast en magisterexamen i undervisning.
MATTC-programmet förbereder individer att bli effektiva, rättvisa och etiska lärare. Programmet integrerar fullt ut: (a) de yrkesutbildade och kliniska fältupplevelser som krävs av California Commission on Teacher Credentialing; (B) förväntningar på masternivå på akademisk rigor och rikedom Och (c) fokuserat engagemang i och övervägande av de etiska dimensionerna av undervisningspraxis.
Kandidatexamen i undervisning + läromedel - Enkelt ämne
Denna behörighet tillåter innehavaren att undervisa det specifika ämnet eller ämnena som heter på de behörighetsuppgifter i avdelningsbaserade klasser som de som är i de flesta mellanskolor och gymnasier. Kalifornien läraruppgifter finns inom följande ämnesområden: jordbruk, konst, företag, engelska, grundnivå matematik, hälsovetenskap, hushållsekonomi, industriell och teknisk utbildning, andra språk än engelska, matematik, musik, fysisk utbildning, biovetenskap, Kemi, geovetenskaper, fysik och samhällsvetenskap.
Personer som går in i det enskilda ämnet måste demonstrera ämnesfrågeskompetens antingen genom slutförandet av ett statsgodkänt ämnespreparationsprogram eller genom att genomföra den Kaliforniska ämnesundersökningen för lärare (CSET). Undergraduates bör notera att godkända ämnena förberedelser för utbildningen ofta skiljer sig från akademiska stora krav. Personer som är intresserade av enskild ämnesundervisning ska konsultera rådgivaren i den behöriga akademiska avdelningen i sökandens baccalaureatinstitution för att få information om de kurser som krävs för ämnesbehoven. Information om statligt godkända ämnesundersökningar finns tillgänglig på Studenttjänster kontoret på första våningen i Guadalupe Hall. Det rekommenderas starkt att eleverna genomgår dessa undersökningar innan de fyller i referensprogrammet.
Studenter som tjänar en magisterexamen i undervisning + undervisningssiffror - Enstaka ämnesexamen är förberedd för karriär som undervisar ett ämne för elever på mitten eller gymnasieskolan.
Ny MATTC-SS 1-årig plan (PDF)
Ny MATTC-SS 2-årig plan (PDF)
Master of Arts i undervisning + läromedel - flera ämnen
Denna referens är främst för dem som avser att undervisa i grundskolor eller mellanskolor där de undervisar flera ämnen i ett självständigt klassrum. Personer som går in i ett flertalet ämnesprogram måste visa kompetens inom ämnesområdet genom genomgång av Kalifornien ämnesundersökning för lärare-CSET flera ämnen.
Studerande som tjänar en magisterexamen i undervisning + undervisningsuppgifter - Många ämnesbevis är förberedda för karriär som grundskolelärare; Deras kurser och kliniska praktikupplevelser hjälper dem att lära sig att lära ut flera ämnen till en grupp olika elever i ett självständigt klassrum.
Ny MATTC-MS 1-årig plan (PDF)
Ny MATTC-MS 2-årig plan (PDF)
East San Jose Campus: Främja utbildningsmöjligheter för spanska gemenskaperna
Att erkänna att utvecklingen av kulturellt mottagliga pedagoger är avgörande för skolans engagemang för multikulturalism och social rättvisa, erbjuder skolan för utbildnings- och rådgivningspsychologi nu en mastergrad i pedagogik och läraruppgifter (MATTC) på en satellitcampus som fungerar som en Direktledning för att förbereda lärare att arbeta med under serverade spanska skolor.
Skolan för Utbildning och Counseling Psychology har också inrättat SEMILLA-stipendiet för att locka till sig efterföljande lärare som förbinder sig att undervisa i skolor med övervägande delaktiga spanska befolkningar och för att säkerställa att antalet kulturellt mottagliga lärare i Santa Clara County ökas för att möta Behoven hos studentpopulationen.
Tvåspråkig auktorisation
Programmet för tvåspråkig behörighet består av tre kurser och en obligatorisk placering och är för aktuell kandidatexamen i lärarutbildning + läromedel (MATTC) kandidater och för befintliga lärare i hela Santa Clara County.
Det tvåspråkiga tillstånd som utbydas av utbildningsdepartementet vid Santa Clara University har utvecklats för att fylla ett tomrum som för närvarande finns i Santa Clara County - otillräckliga lärare för att tillgodose behoven hos framstående tvåspråkiga. Programmet är för nuvarande Master of Arts i MATTC-lärare och för befintliga lärare i hela länet.
Nästan en fjärdedel av alla elever i K-12-inställningarna i länet utsetts som engelskspråkig lärare och detta nummer växer. Med dessa svullnadstal och lärarbristen som nyligen har känt sig i länet, har förberedelser för nästa generation av lärare som kommer att fungera Emergent Bilinguals blivit kritiska.
Programmet erbjuder två vägar för två studentpopulationer: a) Lärare för kandidatsökare (Multiple Subject [MS] & Single Subject [SS]); Och b) Lärarväg i tjänst (IS). Preservice-lärarvägen kräver att MATTC-programmet kompletteras för antingen kandidaterna med flera eller enstaka ämnen. Dessutom ska eleverna också slutföra tre nya kurser undervisade på spanska. In-service-vägen kräver kandidater att slutföra de tre nya kurser och en seminariekurs i vinterkvartalet.
Kurser krävs för nuvarande lärarutbildningsstuderande och befintliga lärare - Bilingual Methods, Grundläggande i tvåspråkig utbildning, Latino Språk och kultur. Placering i en lämplig undervisningsinställning är också ett krav.
SEMILLA Lärarmedlemskap
Fellowship Program Beskrivning
SEMILLA-lärarutbildningen ger stöd till studenter som arbetar med Master of Arts i undervisning med undervisning (MATTC) -program som:
- Godkänn att framgångsrikt slutföra minst 18 enheter på East San Jose campus (kurser som ska bestämmas);
- Enas om att tillhandahålla samhällstjänst på East San Jose campus under tiden för registrering i MATTC;
- Enas om att framgångsrikt slutföra MATTC-programmet och tilldelas en undervisningspersonal från staten Kalifornien;
- Samtycka till att undervisa i två år efter examens- / efterprövningsbevis i en högbehovskola som övervägande består av en underskattad Latina / o-studentpopulation inom fyra år efter att MATTC-programmet avslutats.
Viktiga anteckningar:
- Detta stipendium är endast för studenter som är godkända för tillträde eller inskrivna i MATTC-programmet (Master of Arts in Education with Educational Credential)
- NHU-undervisningens behörighetsöverföring elever är inte berättigade till detta stipendium
Du är välkommen att kontakta vårt kontor på 408-551-3422 eller maila oss på [email protected] för eventuella frågor eller förfrågningar.
Mottagare
Vid valet som en SEMILLA-stipendiat kommer studenten att få ett stipendium som betalar för 50% av undervisningen för de kvartaler som han / hon anmäler AFTER tilldelas stipendiet. Detta stipendium gäller endast undervisningen i samband med Master of Arts i Undervisning med undervisning Credential Program från Santa Clara University-Department of Education. Student är ansvarig för betalning av utbetalningsbeloppet.
Tjänsteskyldighetskrav
För att möta undervisningsskyldigheten i stipendiefonden kommer SEMILLA-stipendiater att förplikta sig att undervisa i två år efter examen / efterprövning i en högbehovskola som huvudsakligen består av en underskattad Latina / o-studentpopulation inom fyra år efter avslutad MATTC-programmet.
För att ansöka, fyll i online SEMILLA Lärarmedlemskapsansökan.
Förkunskapskrav
Utöver de allmänna kraven måste en sökande för MATTC uppfylla de specifika kraven som anges nedan.
Många av förväntningarna och förutsättningarna för antagning till vår MastTC-program (Master of Arts in Education + Education Credential) har upprättats av California Commission on Teacher Credentialing. Att uppfylla dessa förutsättningar kan ta framtida lärare mellan tre och tolv månader. Vi rekommenderar att potentiella MATTC-studenter ger sig tillräckligt med tid för att uppfylla alla förutsättningar före ansökningstidpunkten för referensprogrammet.
Grundläggande färdigheter och ämnes behörighetskrav
Ett års programspår
Om du godkänns i ett års programspår måste du uppfylla dessa krav senast den 3 juni. Dessa krav ställs in av California Commission on Teacher Credentialing. Vänligen kolla allmän information om att bli lärare i Kalifornien. Om du inte uppfyller detta villkor kan du välja att skjuta upp din antagning till det tvååriga programmet.
Tvåårigt programspår
Om du godkänns i det tvååriga programspåret måste du uppfylla dessa krav före den 3 juni och innan du går in i din fältplacering. Dessa krav ställs in vid Kalifornienkommissionen för lärarutbildning. Vänligen kolla allmän information om att bli lärare i Kalifornien.
Att uppfylla grundläggande färdighetskrav (BSR): Detta krav kan uppfyllas på olika sätt:
- Passerar Kalifornien Basic Educational Skills Test (CBEST);
- Tjäna poäng av "College Ready" eller "Exempt" på både engelska och matematiska avsnitten i CSU Early Assessment Program eller tjäna en poäng på 151 eller högre på den engelska subtesten och en poäng på 50 eller högre på Math-undersökningen av CSU Placeringsexamen;
- Skickar en grundläggande färdighetsexamen i ett annat USA-land
- Tjäna poäng på 500 eller högre på den engelska sektionen och 550 eller högre på mattexemplet i SAT-examen.
- Tjäna poäng på 22 eller högre på den engelska sektionen och 23 eller högre på mattexemplet i ACT;
- Tjäna poäng på 3 eller högre på engelska språket och kompositionen eller den engelska språket och litteraturen AP-examen och på AP Calculus AB, AP Calculus BC eller AP Statistics examen.
- Många ämne kandidater kan också tillgodose BSR genom att genomföra de tre Multiple Subject-undersökningarna av Kalifornien Subject Examinations for Teachers (CSET) -examination och passera CSET-subtestet.
Att tillgodose CTC-ämnesområdet kompetensbehov (SMR). Enskilda ämnesbehörighetskandidater måste klara alla obligatoriska delprov av Kalifornien-ämnesundersökningarna för lärare (CSET) i deras specialiserade innehållsområde eller bevisa att ett CTC-godkänt ämnespreparationsprogram har genomförts på deras grundutbildning. Flertalet ämnesbehörighetskandidater måste klara alla tre delprov av CSET Multiple Subject-examen.
Antaganden Förväntningar och förutsättningar
- Akademisk bakgrund i den liberala konsten eller vetenskapen som humaniora, naturvetenskap, samhällsvetenskap, matematik eller bild- och scenekonst;
- Nyligen (med de senaste tre åren) och meningsfull erfarenhet som arbetar med grupper av barn eller ungdomar i samma åldersintervall som de studerande som sökanden avser att undervisa, i en organiserad formell miljö.
- För tillträde till MATTC för flera ämnesuppgifter, måste sökanden ha frivillig eller betald erfarenhet att arbeta med och övervaka grupper av barn mellan 4 och 14 år i en organiserad formell miljö
- För tillträde till MATTC för den enskilda ämnesrollen måste sökanden ha frivillig eller betald erfarenhet som arbetar med och övervakar ungdomsgrupper mellan 12 och 18 år i en organiserad formell miljö.
- Den rekommenderade minsta tiden för denna upplevelse är 30 timmar.
- Denna erfarenhet kan äga rum i en offentlig, privat, charter eller katolsk skola;
- I en scout troop eller annan starkt strukturerad extracurricular aktivitet;
- På en religiös eller språkskola som möts regelbundet, fortlöpande;
- Eller i något annat formellt sammanhang som tjänar elever i betyg K - 8 eller betyg 6 och 12. Arbetet ska innebära en viss planering för och övervakning av barn eller ungdomar.
Följande aktiviteter kommer inte att uppfylla förväntningarna för tillträde till MATTC-programmet:
- Undervisning musik, konst eller danslektioner (såvida inte du avser att bedriva en K12 musik-, konst- eller idrottskurs)
- Arbeta som barnvakt, barnbarn eller vårdgivare;
- Arbeta med dina egna barn, deras vänner eller familjemedlemmar;
- Tillhandahålla en-till-en handledning i något akademiskt eller icke-akademiskt ämnesområde.
Följande aktiviteter kan tillgodose förväntningarna om tillträde till MATTC-programmet:
- Undervisning eller coaching sport, arbeta som förskollärare (om du ansöker om antagning till programmet Multiple Subject credential), arbetar som sommarlägerådgivare.
Brev av rekommendationsinstruktioner
Alla MATTC-sökande måste lämna in minst två rekommendationsbrev.
- Ett brev måste skrivas av en person som övervakade ditt arbete med barn eller ungdomar, och kan ge en bedömning av kvaliteten på din prestation.
- Den andra bokstaven kan skrivas av en person som känner till dig och är kvalificerad för att utvärdera din akademiska kompetens, karaktär och / eller erfarenhet i professionella eller ledande roller. Professorer, handledare och arbetsgivare är ofta de bästa källorna.
- Observera att referenser från en personlig terapeut, familjemedlemmar eller vänner inte är acceptabla.
- Författarna till dina rekommendationer kan maila sina brev direkt till [email protected]
MATTC Personliga Anvisningar Instruktioner och Fråga
Ett skriftligt svar är en obligatorisk del av ansökningsförfarandet för undervisningspersonal. Admissions Review Committee kommer att noggrant överväga innehållet i ditt skriftliga svar på nedanstående fråga och kommer också att använda ditt uttalande som bevis på din förmåga att uttrycka dina idéer på ett tydligt och engagerande sätt.
Svara på alla delar av prompten. Det personliga uttalandet får inte överstiga två sidor. Det personliga uttalandet måste vara ditt eget ursprungliga arbete. Sökande får inte få hjälp med att skriva eller redigera skrivandet. Skicka in ditt typade, dubbelt åtskilda svar med vårt onlineapplikationssystem.
Minns en erfarenhet som du hade jobbat med barn eller ungdomar i en formell, organiserad miljö i USA under de senaste 3 åren. Ge en beskrivning av erfarenheten (t ex sammanhang, studenter, program, betyg) och förklara vilka aspekter av denna erfarenhet du tyckte mest engagerande och / eller meningsfullt. Förklara också hur denna erfarenhet ligger i linje med uppdrag av utbildningsdepartementet "... förbereda yrkesverksamma av kompetens, samvete och medkänsla som kommer att främja det gemensamma gott som de förvandlar liv, skolor och samhällen".
Förberedelser för klinisk praxis
Behörighet för inskrivning i en klinisk praktikfältplacering kräver att en kandidat lämnar följande dokumentation före slutet av den första veckan i augusti:
- Bevis på CTC-godkänd fingeravtrycksmärkning (ett CTC-certifikat för godkännande, 30-dagars ersättningstillstånd eller annat kvalificerat CTC-certifikat)
- Bevis på testresultat från negativa tuberkulos (TB) erhållna inom de senaste fyra åren
Internationella sökandes krav
- Engelska färdighetstest: TOEFL (poäng på 90 eller högre) eller IELTS (poäng på 6,5 eller högre) krävs för internationella studenter som har slutfört sin gymnasial utbildning på ett annat språk än engelska. TOEFL eller IELTS kan avstå ifall din kandidatexamen (och masterns, om tillämpligt) slutfördes på institutioner där engelska är det primära undervisningsspråket. Alla sökande kan dock bli ombedda att lämna ytterligare bevis på engelskkunskap vid behov.
- Internationell utbildningsutvärdering: Utskriftsbedömningar krävs av en av de godkända NACES-byråerna. Sökande till Master of Arts in Education + Education Credential (MATTC) -programmet ska ha sina utskrifter utvärderade av ett av de organ som godkänts av CTC. Observera att transkriptvärderingar måste innehålla gradenekvivalens och US GPA-ekvivalens. Vi rekommenderar kurs-för-kurs utvärderingsrapport.
- Bevis på fonder: Förenta staternas visumregler kräver bevis för att tillräckliga medel är tillgängliga för att finansiera dina resor, levnadsutgifter och programstudier. Vänligen se International Student Services hemsida för en aktuell uppskattning av kostnaden för ett helt år med akademisk studie i ECP.
Efter mottagandet av det officiella acceptabrevet ska studenten kontakta ECP Admissions Office, [email protected], för att I-20-dokumentationen ska söka en F-1 studentvisum. När detta är klart kommer det att vidarebefordras till International Student Services Office.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.