![Schellhammer Business School Master i internationell marknadsföring](https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto/q_auto/g_auto/w_724/dpr_2.0/element/79/79939_IMG_0506.jpg)
Master i internationell marknadsföring
San Roque, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Feb 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Master i internationell marknadsföring vid Schellhammer Business School erbjuder en avancerad läroplan som ger inblick i den snabba världen av internationell marknadsföring.
På SBS kommer du att ge dig ut på en resa för att upptäcka de utmaningar som marknadschefer kommer att möta under de kommande decennierna med en kursplan som täcker marknadsföring från alla vinklar och som aldrig förbiser det mänskliga elementet. Studenter får inblick i marknadsföring på 2000-talet, tjänster marknadsföring och upptäcker krångligheterna i varumärkesbyggande och konsumentbeteende.
Med ett starkt fokus på att utveckla starka kreativa, kritiska och analytiska tänkande färdigheter ger Master in International Marketing vid Schellhammer Business School ett språngbräde till en karriär inom marknadsföring på global skala.
Oavsett om du vill förbättra dina färdigheter och flytta din karriär till nästa nivå eller sugen på att boosta dig själv för att starta ditt eget företag, är detta ett masterprogram som täcker alla alternativ.
Kursinformation
- Kurskod: MBA-300
- Kursens längd: 1 läsår
- Semester 1: Oktober / Semester 2: februari
- ECTS (European Credit Transfer System): 90
Antagningar
Läroplan
Serie av moduler, seminarier och workshops som täcker följande ämnen:
- Marknadsföring 21
- Etik & filosofisk antropologi
- Industriella besök och kritisk analys
- Globala strategier för förhandlingar
- Konsumentbeteende
- Personalavdelning
- Hållbarhet i näringslivet
- Ledarskap & ledning för förändring
- Bedrägerier & verkligheter
- Människans tillstånd och planeten
- Tjänster Marknadsföring
- Mindens arkitektur
- Konceptuella och strategiska globala lösningar
- Organisatoriskt beteende
- Begrepp för personlig utveckling
- Final Research Paper
Observera att ämnen som erbjuds kan variera från den publicerade listan och revideras regelbundet för att säkerställa maximal relevans för den närstående industrin och näringslivet. Språkkurser är baserade på efterfrågan (minst fem studenter) per nivå och måste väljas före semesterstart.