
MS i professionell kommunikation och digital mediekonst
South Orange, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Aug 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 1 397 / per credit
STUDIEFORMAT
Blandad
Introduktion
Få din examen Master of Science i Professionell kommunikation och digital mediekonst på ett år! Detta accelererade program är designat för studenter som är intresserade av att utveckla personliga och professionella färdigheter inom kommunikation, digitala medier och design. Programmet betonar elevens individualitet genom att utforska projekt och ämnen som är unika för varje student samtidigt som de deltar i framväxande upplevelser med en kohort av energiska kollegor som försöker bygga ett nätverk av yrkesverksamma inom olika kommunikationsområden.
Accelererat tempo: Detta personliga, 30-poängsprogram möjliggör ett specialiserat mentorskapsfokus där studenter kommer att dra nytta av en-till-en-samarbeten med forskare och yrkesverksamma inom området. Studenter kommer också att dra nytta av Seton Halls resurser, såsom Career Center, Center for Sports Media, olika Creator Spaces, produktionslabb och studior, universitetsbibliotek och rekreationscenter.
Karriärfokuserad: Denna MS är idealisk för individer som vill avancera sin karriär inom områdena PR, hälsokommunikation, sportmedia, ideella organisationer, reklam, marknadsföring, utbildning och utveckling, entreprenörskap och företagskommunikation .
STEM-designade: Som en del av sina studier kommer studenterna att engagera sig i utveckling, undersökning och innovativ tillämpning av digital teknik som förändrar hur vi artikulerar våra tankar, interagerar med varandra, skaffar kunskap och uppfattar och engagerar oss i världen omkring oss .
Idealiska studenter
Vem bör anmäla sig till detta program?
MS i Professional Communication and Digital Media Arts-programmet kommer att gynna studenter som är intresserade av att utveckla digitala, interpersonella, mediarelaterade och organisatoriska färdigheter, inklusive nyutexaminerade, som har avslutat en grundexamen i kommunikation, medievetenskap eller ett relaterat område; eller yrkesverksamma som söker karriär som redan arbetar inom kommunikations- eller mediebranschen; personer som är intresserade av att byta karriär.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Alla ansökningar om antagning som tas emot inom deadline övervägs för alla tillgängliga stipendiemöjligheter på högskolenivå. När finansiering finns tillgänglig och en student är behörig meddelas skriftligt meddelande om stipendium.
Dean's Graduate Scholarships
Studenter som skickar in sin ansökan inom sista ansökningsdag (1 maj för höstterminen; 1 november för vårterminen) övervägs automatiskt för eventuella tillgängliga interna stipendier, inklusive ett Dean's Graduate Scholarship. Mottagare av detta stipendium bestäms baserat på akademisk meriter (kumulativt betygsgenomsnitt och standardiserad testprestanda) och visat behov (baserat på inlämnat FAFSA). De studenter som väljs ut för ett Dean's Graduate Scholarship kommer att meddelas om prisdetaljer och behörighetskriterier inom tre veckor efter den prioriterade deadline.
Läroplan
Hösttermin (12 poäng)
- Nya medier och produktion
Den här kursen introducerar eleverna till grunderna i produktion, inom video, ljud och infografisk design. Den här klassen introducerar eleverna för nyckelprinciper för inspelning av videobilder, poddsändningar och designprocessen när de relaterar till elevernas yrkeskarriär. Eleverna kommer att gå igenom en serie övningar och projekt i klassen för att göra dem bekväma med att arbeta i produktionen och tänka på utrustningen som ett verktyg för deras kommunikations- och berättandebehov.
- Designa, kommunicera och leda olika organisationer
Kursen fokuserar på att utveckla ledare som vet hur man... Mångfald innefattar alla egenskaper och erfarenheter som definierar oss som individer. Forskning kopplar samman mångfald med anställdas tillfredsställelse, kvarhållande, organisatorisk produktivitet, konkurrenskraft och ökat värde för kunder och kollegor. För att bli framgångsrika måste ledare förstå det teoretiska och praktiska värdet av mångfald och tillämpa dess koncept och principer på sina organisationer och anpassa dem till uppdrag och organisationsplaner som ett moraliskt imperativ och global nödvändighet. Den här kursen utforskar mångfald, rättvisa och inkludering i organisatoriskt ledarskap och organisatoriska kommunikationsmetoder som ökar eller minskar sannolikheten för att skapa organisatorisk inkludering.
- Kommunikationsforskning
I den här kursen utforskar studenterna utformningen och tillämpningen av praktiska forskningstekniker i företags- och offentlig organisationskommunikation, inklusive publik- och meddelandeanalys. Studenter utvecklar ett ämne i de tre första kapitlen av sin masteruppsats.
- Valfri (3 hp)
Studenter bör välja lämpliga valfria i samråd med sin akademiska rådgivare. En fullständig lista över kurser och beskrivningar finns i Graduate Catalogue.
Vårterminen (12 poäng)
- Design och produktion av effektiva presentationer
Denna kurs innehåller en bred studie av tal- och lyssnarförmåga inom företag och offentliga och statliga myndigheter. Ämnen inkluderar att bygga en professionell image, icke-verbala kodsystem, företagsstrategier och taktik, formella och informella talsituationer, digitala presentationer, förberedelse och leverans av talade meddelanden, förberedelse och leverans av digitala meddelanden, analys av talkvaliteter och förbättring av individuella talfärdigheter .
- Eventdesign, produktion och kommunikation
Denna kurs fokuserar på kommunikation, underlättande och implementeringsmetoder och koncept relaterade till evenemangsdesign och produktionsledning. Ämnen för utforskning inkluderar organisationsvärden/uppdragsanpassning, konventioner för evenemangsplanering och strukturella komponenter, forskningsverktyg relaterade till publikanalys och evenemangsutvärdering, digitala och visuella kommunikationsstrategier för att främja evenemang, interpersonella och gruppkommunikationsprocesser involverade i evenemangsplanering, och faciliteringsaktiviteter som krävs av event management.
- Kommunikationsmetoder
Denna kurs kommer att göra studenterna bekanta med de olika forskningsmetoder som används inom den akademiska världen och inom kommunikationsområdet. Denna kurs går igenom kvalitativa metoder, såsom etnografi, textanalys, intervjuer, fokusgrupper och beskrivande undersökningar, samt digitala och kreativa metoder.
- MS Master's Project I
Denna kurs är en tvådelad kulminerande akademisk erfarenhet för studenter och representerar hans/hennes förmåga att tillämpa lärd forskning, skrivande och andra tekniska färdigheter relaterade till området. Kursen kräver att studenterna väljer ett kommunikationsforskningsämne av intresse, formulerar en forskningsfråga relaterad till det ämnet och forskar i ämnet som leder till de tre första kapitlen i ett forskningsprojekt. Studenter arbetar nära en akademisk rådgivare när de formulerar en slutlig forskningsresultat som resulterar i antingen ett projekt eller avhandling.
Sommartermin (6 poäng)
- Kommunikationsportfölj
Denna kurs hjälper studenter att möta och demonstrera sina specifika och individuella kommunikationsmål i personliga och professionella miljöer. Portföljen tillåter studenter att visa upp sina kommunikationsförmåga och förmågor via en evidensbaserad uppsättning artefakter som kan delas med potentiella arbetsgivare eller ansökningar om avancerade utbildningsprogram som skapades och kurerades under deras forskarstudier.
ELLER
Kommunikation Arts Praktik
- MS Master's Project II
Detta är den andra kulminerande akademiska erfarenheten i programmet som sträcker sig från Master's Project I. Baserat på det valda ämnet och leveransen fortsätter studenterna att arbeta med en akademisk rådgivare för att slutföra kapitel 4 och 5 i sin avhandling eller sitt projekt. Studenter utför original forskning och utvecklar slutsatser, rekommendationer eller lösningar på det utforskade kommunikationsfenomenet. Studenterna ska presentera sitt projekt i terminens kulminerande försvar.
Programresultat
- Formulera en karriärplan och identifiera specifika mål för professionell kommunikation och mediekonst relaterade till en position eller bransch av intresse.
- Analysera och utvärdera olika kommunikationskanaler, former, media, meddelanden och presentationer som ofta används i professionella branscher.
- Förstå konsekvenserna av effektiva och ineffektiva kommunikations- och mediekonstpraxis i professionella sammanhang.
- Självutvärdera kommunikations- och mediekonstfärdigheter för att formulera en individualiserad tillväxtplan för att främja de färdigheter som behövs i branscher av intresse.
- Skapa effektiva kommunikations- och mediekonstartefakter som passar en professionell position eller bransch av intresse.
- Designa, implementera och presentera ett originellt arbetsplatsprojekt som återspeglar effektiv kommunikation, kritiskt tänkande, informationskompetens och forskningsfärdigheter som är nödvändiga i moderna professionella miljöer.
- Skapa en kommunikations- och mediekonstportfölj som visar upp artefakter som bäst representerar elevernas färdigheter och behärskning av programinnehåll relaterat till yrken av intresse.
Ytterligare STEM-inlärningsresultat:
Använd avancerad digital programvara/verktyg för att skapa effektiva digitala artefakter i linje med branschen.
Designa, implementera och presentera originella arbetsplatsartefakter som återspeglar effektiv kommunikation, kritiskt tänkande, informationskompetens och forskningsfärdigheter som är nödvändiga i samtida miljöer, särskilt kopplingen till policy och reglering i tillämpliga branscher.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.