
Forskning Grader (MPhil / PhD) i globala studier
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 21 630 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984
Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
CISD välkomnar ansökningar från blivande MPhil / doktorander som vill bedriva tvärvetenskaplig forskning inom områden av globala studier som hänför sig till centrmedlemmarnas forskningsintressen och centrets forskningsprogram.
Det specifika fokuset för detta forskningsprogram är tvåfaldigt: tematiskt behandlar programmet analys av samtida globaliseringsprocesser och av de politiska, ekonomiska, sociala och kulturella relationer och strukturer som definierar och formar dessa processer. Snarare än till exempel studien av förbindelser mellan länder och mellan nationer och överenskommelser som är den traditionella domänen för internationella studier, är kärnan i detta program att studera naturen och utvecklingen av den samtida globaliseringen själv och globalt delade frågor, såväl från teoretiskt som politiskt perspektiv. Metodiskt främjar programmet den tvärvetenskapliga analysen av samtida globaliseringsprocesser. Forskningsämnen och projekt kommer att analysera rollen och utbyten mellan människor, institutioner, organisationer och stater i att forma globaliseringsdynamiken genom prismen av (åtminstone) två av följande akademiska discipliner: Internationella studier och politik, lag, ekonomi, ledning Studier, utvecklingsstudier, historia, media och kommunikationsstudier.
Studentstöd är kärnan i CISD: s aktiviteter. Forskningsstudenter stöds fullt ut av sina primära och sekundära handledare och centrets forskarhandledare, för närvarande centraldirektör, Dan Plesch. Studenter uppmuntras att delta och presentera vid centrumets forskningsseminarier.
Strukturera
Metodologier och utbildningsprogram för forskningsmetoder
I allmänhet bör ett avtalat forskarutbildningsprogram normalt slutföras under det första studieåret (om det är heltid) eller under de första två åren (om det är deltid). Alla studenter måste genomföra och framgångsrikt genomföra sin forskarutbildning före formell uppgradering från MPhil till doktorsexamen som måste äga rum i maj / juni det första året (heltid) eller maj / juni det andra året (deltid) .
Vid registreringen kommer centrumets forskarhandledare, i samråd med ledaren (och i förekommande fall den adjungerade) handledaren, att tillhandahålla ett utbildningsschema för forskningsmetoder för varje forskarstudent. Detta kommer att utnyttja befintliga utbildningskurser för forskningsmetoder, främst vid juridiska fakulteten
Alla CISD MPhil / doktorander kommer att uppmanas att delta i en specialiserad modul om forskningsmetoder för globala studier vid CISD. Denna engångskurs är utformad för att komplettera och stödja socialvetenskaplig metodutbildning vid SOAS genom att ta itu med tre kärnaspekter av utmaningar som forskning inom området globala studier: (1) Global Studies som en tillväxtdisciplin: Metodologiska och epistemologiska ramverk för analys av nya globala makt- och kunskapsstrukturer - deras begränsningar och möjligheter, rollen för nya former av samarbete och utmaningarna med deltagande offentligt beslutsfattande i ett transnationellt och / eller globalt sammanhang; (2) Utmaningen med tvärvetenskaplig forskning: Hur "generisk" är de metodologiska grunderna för "samhällsvetenskapen"?, Komparativ diskussion av olika (disciplinära) perspektiv på förklaring och kausalitet i samhällsvetenskapen, kärnimplikationer för utformningen av multidisciplinära forskningsprojekt; (3) Globala studier som en tillämpad samhällsvetenskap: fallstudier kontra sammanlagd dataanalys i analysen av globaliseringsprocesser och globala problem, verktyg för kvalitativ och kvantitativ dataanalys, mätning och konceptuella frågor för trans- och gränsöverskridande empirisk analys. En andra (envarig) forskningsmodul vid CISD kommer att fokusera på mer generisk utbildning i samhällsvetenskapens filosofi och metod. Detta kommer att organiseras runt 2-3 exempel på forskningsprojekt inom området globala studier för att illustrera såväl generiska som specifika metodologiska utmaningar som uppstår för tvärvetenskaplig forskning som ligger i gränssnittet mellan transnationella och internationella processer och strukturer, vad gäller begreppsmässig liksom empirisk analys. Denna del av forskningsmetodutbildningen vid CISD kan ersättas och / eller kompletteras med specialiserad utbildning på andra avdelningar (som ovan), där så är lämpligt, och / eller av en så småningom utvecklande tvärsavdelningskärnan i generisk samhällsvetenskaplig metodundervisning i skolan.
I slutet av termin 2 kommer första året MPhil / PhD-studenter i Global Studies-programmet att uppmanas att presentera sina forskningsprojekt i ett informellt seminarium för Centrets personal och studenter. Målet är att låta förstaårsstudenterna, innan de skickar in sitt uppgraderingsdokument, diskutera teoretiska och empiriska frågor vid utformningen av deras forskningsprojekt och design bland kamrater.
Under hela examen ger centrumets forskningsseminarieserie, där centerpersonal och avancerade forskningsstudenter presenterar forskning som pågår för diskussion, studenterna möjlighet att studera och diskutera metodologiska frågor och problem.
Uppgraderingsprocedur
Under den första veckan av termin 3, år 1, skickar eleverna ett huvudkapitel
Detta uppgraderingsförslag utvärderas av studentens forskningsutskott, baserat på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion, som också är öppen för annan personal och studenter i centret. När det utvidgade förslaget har slutförts, uppgraderas studenterna formellt till doktorsexamen och fortsätter till det andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget kommer studenter att uppmanas att revidera det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts. Det kan inte förväntas att eleverna gör mer än en muntlig presentation om detta också är ett krav i det specifika utbildningsprogrammet.
Studenter som studerar deltid tar MPhil-utbildningsseminariet första året och skriver Core Chapter
År ett
Programmets första år omfattar forskarutbildningsseminarier och avancerade kurser. Samtidigt arbetar studenterna med sin huvudhandledare i samråd med adjungerad handledare för att utveckla ett detaljerat forskningsförslag, genomföra de första etapperna i forskningen och skriva några utkast till avsnitt för att redogöra för huvudhandlingarna i avhandlingen. Kärnan i träningen är forskningsmetoderna. Det är utformat för att ge de analytiska verktyg som krävs av studenterna för att få en avancerad förståelse för den senaste utvecklingen inom de ledande disciplinerna som är centrala för deras forskningsprojekt och i de specifika utmaningar och möjligheter som deras engagemang för forskning om nya globala strukturer, processer och problem och för att genomföra forskning på hög nivå. Studenter på doktorandprogrammet kan också delta i individuella kurser från MA / MSc-program för att stärka kompetensen inom ett visst ämne. Vid slutet av den tredje akademiska terminen förväntas studenterna ha slutfört sitt uppgraderings kapitel.
År två
Under sitt andra år bedriver heltidsstudenter detaljerad forskning som vanligtvis inkluderar insamling och bearbetning av data. Viss forskning för detta ändamål kan utföras utomlands vid behov. Under året skriver eleverna utkast till avhandlingar och diskuterar dem med sin huvudhandledare och diskuterar, när så är lämpligt, specifika aspekter av sin forskning med sin handledare.
År tre
Heltidsstudenter för doktoranden skulle slutföra sin forskning och skriva ett slutgiltigt utkast eller ett slutligt slutligt utkast till sin avhandling.
År fyra
Eventuellt arbete i detta skede innebär normalt att redogöra för avhandlingens avhandlingar för att uppnå standarder för publikationer. Examinationen ska normalt slutföras i år. Examinationen sker genom bedömning av avhandlingen och en muntlig tentamen (viva voce) om avhandlingen och den forskning som den bygger på.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Läroplan
Utbildningsprogram för metoder och forskningsmetoder
In general, an agreed programme of research training should normally be completed during the first year of study (if full-time), or over the first two years (if part-time). All students are required to undertake and successfully complete their research training prior to formal upgrade from MPhil to PhD which must take place by May/June of the first year (full-time) or May/June of the second year (part-time).
Upon registration, the Centre research tutor, in consultation with the lead (and where appropriate the adjunct) supervisor, will provide a research method training schedule for each research student. This will make use of existing research methods training courses, primarily in the Faculty of Law & Social Sciences (except for the Department of Politics and International Studies and the Department of Development Studies), on a case-by-case basis (at the discretion of the relevant departments), and where aspects of specialised disciplinary research method training (e.g. legal methods, the use of specific (e.g. economic) databases, historical source materials, fieldwork in specific regions/developing countries) are of particular relevance to a research topic.
Alla CISD MPhil/PhD-studenter kommer att uppmanas att delta i en specialiserad modul om forskningsmetoder för globala studier vid CISD. Denna enterminskurs är utformad för att komplettera och stödja samhällsvetenskaplig metodutbildning vid SOAS genom att ta itu med tre kärnaspekter av utmaningar från forskning inom området globala studier:
Global Studies as an Emerging Discipline: Metodologiska och epistemologiska ramverk för analys av framväxande globala makt- och kunskapsstrukturer - deras begränsningar och möjligheter, rollen av nya former av samarbete och utmaningarna med deltagande offentligt beslutsfattande i ett transnationellt och/eller globala sammanhang.
Utmaningen med multidisciplinär forskning: Hur "generiska" är de metodologiska grunderna för "samhällsvetenskaperna"?, jämförande diskussion om olika (disciplinära) perspektiv på förklaring och kausalitet inom samhällsvetenskapen, centrala implikationer för utformningen av multidisciplinär forskningsprojekt
Globala studier som tillämpad samhällsvetenskap: fallstudier vs. aggregerad dataanalys i analysen av globaliseringsprocesser och globala problem, verktyg för kvalitativ och kvantitativ dataanalys, mätning och konceptuella frågor för trans- och tvärnationell empirisk analys. En andra (en termin) forskningsmodul vid CISD kommer att fokusera på mer generisk utbildning i samhällsvetenskapernas filosofi och metod. Detta kommer att organiseras kring 2-3 exempel på forskningsprojekt inom området globala studier för att illustrera både generiska och specifika metodologiska utmaningar som uppstår för multidisciplinär forskning som ligger i gränslandet mellan transnationella och internationella processer och strukturer, i termer av konceptuella samt empirisk analys. Denna del av forskningsmetodutbildningen vid CISD kan ersättas och/eller kompletteras med specialiserad utbildning vid andra avdelningar (enligt ovan), där så är lämpligt, och/eller av en så småningom utvecklande tväravdelningsövergripande "kärna" av generisk undervisning i samhällsvetenskapliga metoder på skolan.
I slutet av termin 2 kommer förstaårs MPhil/PhD-studenter i programmet Global Studies att bli ombedda att presentera sina forskningsprojekt i ett informellt seminarium för centrets personal och studenter. Målet är att låta förstaårsstudenter, innan de lämnar in sitt uppgraderingspapper, diskutera teoretiska och empiriska frågor i utformningen av sitt forskningsprojekt och design bland kamrater.
Throughout their degree, the Centre’s research seminar series, at which Centre staff and advanced research students present research in progress for discussion, provides students with an opportunity to study and discuss methodological issues and concerns.
Upgrade Procedure
Under den första veckan av termin 3, år 1, lämnar eleverna in ett kärnkapitel och forskningsförslag (på cirka 10 000 ord), vanligtvis med följande delar:
- Research rationale and context of proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography.
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
Detta uppgraderingsförslag bedöms av studentens forskningskommitté, baserat på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion, även öppen för övrig personal och studentmedlemmar på centret. Efter framgångsrikt slutförande av det utökade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och går vidare till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget kommer studenterna att uppmanas att revidera det till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas).
Studenter tillåts normalt inte fortsätta till det andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts. Det kan inte förväntas att studenter gör mer än en muntlig presentation om detta också är ett krav för det specifika utbildningsprogrammet.
Students studying part-time take the MPhil training seminar in the first year and write the Core Chapter & Research Proposal (see above) in the second year. The length of time for field or research and material collection, and writing up, is adjusted accordingly.
Year One
Det första året av programmet innebär forskarutbildningsseminarier och avancerade kurser. Samtidigt arbetar studenterna med sin huvudhandledare, i samråd med den adjungerade handledaren, för att ta fram ett detaljerat forskningsförslag, genomföra de första forskningsstadierna och skriva några utkast till avsnitt för att beskriva avhandlingens huvudargument. Kärnan i utbildningen är utbildningsprogrammet för forskningsmetoder.
Det är utformat för att tillhandahålla de analytiska verktyg som krävs av eleverna för att få en avancerad förståelse för den senaste utvecklingen inom de ledande disciplinerna som är centrala för deras forskningsprojekt och i de specifika utmaningar och möjligheter som deras engagemang i forskning om framväxande globala strukturer, processer och frågor utgör och för att bedriva forskning på hög nivå. Studenter på forskarutbildningen kan också gå individuella kurser från MA/MSc Program för att stärka sin kompetens inom ett specifikt ämne. I slutet av den tredje akademiska terminen förväntas studenterna ha avslutat sitt uppgraderingskapitel.
Year Two
In their second year, full-time students carry out detailed research which usually includes gathering and processing data. Some research for this purpose may be carried out overseas if required. During the year students write draft chapters of their thesis and discuss them with their lead supervisor and, where appropriate, also discuss specific aspects of their research with their adjunct supervisor.
Year Three
Full-time students for the PhD would complete their research and write a final draft or near-final draft of their thesis.
Year Four
Any work at this stage normally involves redrafting chapters of the thesis to achieve the standards of publications. The examination must normally be completed in this year. The examination is an assessment of the thesis and an oral examination (viva voce) concerning the thesis and the research upon which it is based.