Keystone logo
Southern Cross University Master of International Tourism and Hotel Management, Magisterexamen I Företagsekonomi
Southern Cross University

Master of International Tourism and Hotel Management, Magisterexamen I Företagsekonomi

Bilinga, Australien

2 Years

Engelsk

Heltid, Deltid

Request application deadline

Request earliest startdate

AUD 27 600 *

På Campus

* Årliga avgifter (internationella studenter): $ 26 400 ($ 3.300 per enhet)

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Master of International Tourism and Hotel Management, Magisterexamen I Företagsekonomi

Kurskod: 1229102

Kursöversikt

Denna dubbla examen är speciellt utformad för att ge akademiker en konkurrenskraft i en dynamisk och mångsidig bransch som erbjuder möjligheter att resa och arbeta i några av de mest attraktiva destinationerna i världen.

Kursen kombinerar avancerade ämnen inom affärs- och turismhantering med kunskapsutveckling och kompetensutveckling av en MBA, inklusive entreprenörskap och marknadsföring, redovisning och ledning, turismplanering, system och modern hotellledning.

En enhet för industriforskningsprojekt ger studenterna möjlighet att visa egen motivation och disciplin för att bestämma och utveckla sitt eget studieprojekt. Detta projekt utvecklar elevernas forskningsförfrågan och färdigheter genom ett vetenskapligt arbete som utforskar ett ämne av individuellt intresse fördjupat.

Kandidater är väl lämpade för ledande roller i företag, hotellledning eller turism.

Viktiga studieområden

Det finns inga huvudämnen i kursen men ämnen omfattar avancerade ämnen inom affärs- och turismhantering, entreprenörskap och marknadsföring, redovisning och ledning, turismplanering, system och modern hotellledning.

Lärandemål

Kursens lärandemål ger uttryck för lärande prestation när det gäller vad en student ska veta, förstå och kunna göra efter avslutad kurs. Dessa resultat är anpassade till examensattributen.

Graduate Attribut

Lär ut metoder

Studenter på campus upplever olika pedagogiska tillvägagångssätt, bland annat föreläsningar, handledning, onlineaktiviteter och virtuella videoklipp med podcast eller podcast. Undervisningsmetoden kan variera från enhet till enhet.

Karriärmöjligheter

Kandidater kan hitta ledande befattningar i resorts, hotell, statliga turism organ, ideella, destination marknadsföring och turism organisationer, flygbolag, konferens och evenemang operatörer och andra special intresse turism företag.

Professionell placering

Som en del av kursen kan studenter välja att genomföra en 300-timmars praktikplats (motsvarande två enheter) i antingen betald eller frivillig roll. Denna praktiska erfarenhet kombinerad med teoretisk förståelse ökar lärarupplevelsen för studenter som har ett professionellt och personligt intresse för denna dynamiska bransch.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Executive Master i hotellhantering, cateringföretag och mat & dryck
    • Madrid, Spanien
    • Barcelona, Spanien
    • + 1 Mer
  • Master in Interior Design of Hotels, Bars and Restaurants
    • Barcelona, Spanien
    • Madrid, Spanien
  • Magisterexamen i permanent utbildning i Revenue Management, Business Development och Big Data
    • Madrid, Spanien