
Bilinga, Australien
VARAKTIGHET
2 up to 4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of International Tourism and Hotel Management, Magisterexamen I Företagsekonomi
Kurskod: 1229102
Kursöversikt
Denna dubbla examen är speciellt utformad för att ge akademiker en konkurrenskraft i en dynamisk och mångsidig bransch som erbjuder möjligheter att resa och arbeta i några av de mest attraktiva destinationerna i världen.
Kursen kombinerar avancerade ämnen inom affärs- och turismhantering med kunskapsutveckling och kompetensutveckling av en MBA, inklusive entreprenörskap och marknadsföring, redovisning och ledning, turismplanering, system och modern hotellledning.
En enhet för industriforskningsprojekt ger studenterna möjlighet att visa egen motivation och disciplin för att bestämma och utveckla sitt eget studieprojekt. Detta projekt utvecklar elevernas forskningsförfrågan och färdigheter genom ett vetenskapligt arbete som utforskar ett ämne av individuellt intresse fördjupat.
Kandidater är väl lämpade för ledande roller i företag, hotellledning eller turism.
Viktiga studieområden
Det finns inga huvudämnen i kursen men ämnen omfattar avancerade ämnen inom affärs- och turismhantering, entreprenörskap och marknadsföring, redovisning och ledning, turismplanering, system och modern hotellledning.
Lärandemål
Kursens lärandemål ger uttryck för lärande prestation när det gäller vad en student ska veta, förstå och kunna göra efter avslutad kurs. Dessa resultat är anpassade till examensattributen.
Graduate Attribut |
Lär ut metoder
Studenter på campus upplever olika pedagogiska tillvägagångssätt, bland annat föreläsningar, handledning, onlineaktiviteter och virtuella videoklipp med podcast eller podcast. Undervisningsmetoden kan variera från enhet till enhet.
Karriärmöjligheter
Kandidater kan hitta ledande befattningar i resorts, hotell, statliga turism organ, ideella, destination marknadsföring och turism organisationer, flygbolag, konferens och evenemang operatörer och andra special intresse turism företag.
Professionell placering
Som en del av kursen kan studenter välja att genomföra en 300-timmars praktikplats (motsvarande två enheter) i antingen betald eller frivillig roll. Denna praktiska erfarenhet kombinerad med teoretisk förståelse ökar lärarupplevelsen för studenter som har ett professionellt och personligt intresse för denna dynamiska bransch.