
Master i International Hospitality Management
Shah Alam, Malaysia
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Gästfrihet är en växande industri som ständigt innoverar för att möta de globala kundernas krav. Eftersom Master in International Hospitality Management representerar servicebranschen, som uppenbarligen växer i avancerade ekonomier, kommer detta program att öppna dörrar till många specialiserade områden. Master in International Hospitality Management (MIHM) är kuraterad för att möta de ständigt växande gästfrihetsindustrins behov. Kandidater från MIHM kommer att vara utrustade med branschinsikter, tvärvetenskapliga kunskaper, globala ledningsstilar och strategiska beslutsfattande, tekniker, förbereda individer för ledningsroller i gästfrihet och turism.
I detta program kan du förvänta dig kritiska diskussioner om nya frågor och viktiga principer från internationella dimensioner med avseende på gästfrihetshantering. Studenter kan också förvänta sig grundliga men djupgående forskningsstudier som omfattar planering, organisatorisk insikt, strategi och dataanalyser på en högre nivå, avgörande för branschens utveckling och innovation.
intag
Januari, april, augusti
Varaktighet
- 1 års heltid
Karriärmöjligheter
- Lednings- och ledarroller inom tjänstesektorn
- Regional General Manager / Operations Director / Executive
- Affärsutvecklingschef
- Gästfrihetsutbildning i sektorerna för vidareutbildning och högre utbildning
- Destinationsplanerare
- Internationellt samband för marknadsutveckling
- Marknadsundersökningar / Market Intelligence Manager
- Konsult för tjänstesektorn och nystartade företag
- Internationell planerare för evenemang / projekt
Programstruktur
9 moduler och 1 forskningsprojekt
Semester 1
- Marknadsinnovation för gästfrihetsföretag
- Konkurrenskraftiga strategier för gästfrihetsföretag
- Forskningsmetoder för gästfrihet och turism
- Varumärkeshantering för gästfrihetsföretag
Semester 2
- Global Food Management
- Ledarskap för gästfrihetsföretag
Semester 3
- Advanced Revenue Management
- Samtida frågor inom gästfrihet
- Projekt för gästfrihet
- Eventplanering och -hantering
Forskningsområden
- Gästvänlighet skötsel
- Hotellstudier
- Turism och gästfrihet marknadsföring
- Arv och kulturturism
- Turism och gästfrihet personalhantering
- Branding och kampanjer inom turism och gästfrihet
- Hållbarhet inom turism och gästfrihet
- Kulinariska studier
- Halal matstudier
- Affärsresor och MICE
- Gröna händelser
- Kommunikation i evenemangsstudier
Ingångskrav
Kandidatexamen:
- En erkänd kandidatexamen eller motsvarande med en lägsta CGPA på 2,50 av 4,00 eller motsvarande från en erkänd institution för högre utbildning, godkänd av universitetets senat
eller - En kandidatexamen med en CGPA under 2,50 av 4,00 eller motsvarande behörighet kan accepteras med minst fem års arbetslivserfarenhet inom ett relevant område.
Andra kvalifikationer: Alla andra kvalifikationer kommer att beaktas från fall till fall.
Engelska språkkrav
- IELTS: 6,5
- TOEFL: 600 (pappersbaserad), 250 (datorbaserad) eller 100 (internetbaserad)
- PTE Academic: 70 totalt
Tillgängliga stipendier och stipendier
Sunway Graduate Merit Scholarship
Tilldelas studenter med enastående akademiska resultat som är intresserade av att bedriva sin utbildning i Master in International Hospitality Management.
Behörighet: kandidatexamen CGPA 3.50 och högre; Tillämpligt för år 2020 med giltighet för akademiskt certifikat för år 2018 och framåt.
Alumni-stipendium
Kandidater från Sunway University (UG) och Sunway College (VUBU) får njuta av en 30% studenteravgift för studenter, motsvarande RM13 500.
MIHM-invigningsbörsen
Ett stipendium på RM8 000 är tillämpligt på studenter som ansöker om MIHM-programmet för invigningen, augusti 2020.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Programmets struktur
9 Moduler och 1 Forskningsprojekt
- Marknadsföring Innovation för Hospitality Business
- Konkurrenskraftiga strategier för gästfrihetsföretag
- Forskningsmetoder för gästfrihet och turism
- Brand Management för Hospitality Business
- Global livsmedelshantering
- Ledarskap för Hospitality Business
- Avancerad intäktshantering
- Samtida frågor inom gästfrihet
- Evenemangsplanering och hantering
- Hospitality forskningsprojekt
Forskningsområden
- Hantering av gästfrihet
- Studier på hotell
- Marknadsföring av turism- och gästfrihetstjänster
- Kultur- och kulturturism
- Turism och gästfrihet personalhantering
- Branding och kampanjer inom turism och gästfrihet
- Hållbarhet inom turism och gästfrihet
- Kulinariska studier
- Halal mat studier
- Affärsresor och MÖSS
- Gröna evenemang
- Kommunikation i evenemangsstudier
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
- Hantering av gästfrihet
- Studier på hotell
- Marknadsföring av turism- och gästfrihetstjänster
- Kultur- och kulturturism
- Turism och gästfrihet personalhantering
- Branding och kampanjer inom turism och gästfrihet
- Hållbarhet inom turism och gästfrihet
- Kulinariska studier
- Halal mat studier
- Affärsresor och MÖSS
- Gröna evenemang
- Kommunikation i evenemangsstudier