Keystone logo
Syracuse University - School of Education

Syracuse University - School of Education

Syracuse University - School of Education

Introduktion

Ledande genom förfrågan, inkludering och åtgärd

Uppdraget för Syracuse University School of Education är att förbereda tankeväckande och socialt bara ledare som överbryggar stipendium och övning. Genom samarbetspartnerskap och mångsidiga inkluderande tillvägagångssätt förbättrar vi studerandes inlärning och framgång, fysisk aktivitet och hälsa och mental hälsa och välbefinnande över samhällen. Vi anslår vårt uppdrag genom följande nio centrala åtaganden.

  • Att utbilda högkvalificerade och kunniga utövare, lärare, administratörer, rådgivare, forskare och andra yrkesverksamma som är ledare inom sina respektive områden och är engagerade i integration i policy och praktik
  • Att driva från en social rättvisningsfilosofi som innefattar att förespråka rättigheterna för historiskt marginaliserade befolkningar och för utbildnings, hälsa och bredare former av eget kapital
  • Att sträva efter ett strikt stipendium, inklusive utvecklande former av intellektuellt och kreativt arbete som har inverkan i lokala och globala sammanhang
  • Att främja hälsa över samhällen, inklusive flera dimensioner av fysisk hälsa och aktivitet, och socio-emotionell välbefinnande
  • Att förbereda ledare i flera områden, bland annat genom intensiva fältupplevelser informerade av teori, vetenskaplig bevisning, exemplifierande praxis och ömsesidiga relationer mellan universitet och samhälle
  • Att stimulera studenters framgång genom transformativ pedagogik, studentcentrerad inlärning och effektiv integration av teknikbaserade och andra resurser
  • Att känna igen den mångfalden och akademisk excellens är oskiljaktiga. Mångfald är omtänkt i sina varierade dimensioner, inklusive men inte begränsat till en mångfacetterad fakultet, studenter och personal; mångkulturalism; och arbeta i olika skolor och sociala miljöer.
  • Att främja tvärvetenskapligt stipendium och samarbetspartnerskap och att främja ett klimat i utbildningsskolan och den bredare universitetsgemenskapen som kännetecknas av ömsesidig respekt och demokratiska och hållbara metoder
  • Att uppmuntra en livlig, nära knuten gemenskap av forskare och studenter som berikar samt drar sig från en mängd resurser och möjligheter till ett forskningsuniversitet.

Ackreditering

Skolan för utbildning är ackrediterad av National Council for Accreditation of Teacher Education (NCATE). Den 1 juli 2013 konsoliderades NCATE med Teacher Education Accreditation Council (TEAC) för att bilda rådet för ackreditering av förberedelseförberedelser (CAEP). CAEP är det nya ackrediteringsorganet för lärarförberedelser. CAEP fortsätter att kräva att högskoleinstitutioner som förbereder yrkesverksamma inom skolan (Utbildningsförberedande leverantörer (EPP)) att använda prestationsbaserade bedömningar för att mäta en kandidats kompetens, programmens framgång för att uppnå sina mål och EPP: s verksamhet till stöd för kandidater. och program.

Professionell ackreditering av förberedande utbildningsprogram är berggrunden på vilken alla yrken (t.ex. arkitektur, teknik, medicin och lag) har byggt sitt rykte. Det säkerställer att de som kommer in i respektive fält har lämpligen förberett sig för att öva genom att assimilera en kunskaps- och förkunskapspraxis i yrket. Ackreditering av utbildningsskolor tyder på att skolan genomgick en strikt extern granskning av yrkesverksamma, att en kandidatkandidats prestation i programmet har granskats noggrant innan han eller hon rekommenderas för licens, och att programmen uppfyller normer som fastställs av lärarbranschen i stort .

Regionala ackrediteringsorganisationer följer nu samma noggranna inställning till bedömningar och ber fakulteten från utbildning att vara ledare vid sina institutioner. Detta paradigmskift skapar en kultur på högskolans campus mot innovation och kvalitetsförbättringar.

För ytterligare information om ackreditering, besök http://caepnet.org.

Platser

  • Syracuse

    230 Huntington Hall, , Syracuse

Frågor