Civilingenjör i digital marknadsföringsstrategi
Trinity College Dublin - Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Dublin, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 15 250 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* EU-studenter och 20 100 euro utanför EU-studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MSc i digital marknadsföringsstrategi som erbjuds av Trinity College Dublin kommer att introducera studenterna för det övergripande digitala marknadsföringsekosystemet med fokus på de färdigheter du behöver för att effektivt planera, designa och genomföra strategier som tillför värde till organisationer.
Trinity Business School ligger i centrala Dublin i hjärtat av Trinity College Dublin, vid International University som är genomsyrat av historia. QS Världsranking 101: a.
Programinformation
MSc Digital Marketing Strategy fokuserar på digital design och användarupplevelse samt digitalisering av interaktioner mellan betalande kunder, gratisanvändare och företag för att förstå hur företag gör affärer i en digital värld. Studenter kommer också att genomföra professionella certifieringar som Advanced Google AdWords -certifikatet och Google Analytics -certifikatet.
Programmet har ett starkt branschfokus & partnerskap med digitala och marknadsföringsföretag i Dublin, hem för teknik- och start-hubben i Europa som kallas 'Silicon Docks'. Gästföreläsare och talare inkluderar tidigare och nuvarande chefer från multinationella företag, inklusive Google, Facebook, Twitter, HubSpot och Microsoft.
MSc Digital marknadsföringsstrategi Karriärmöjligheter
Våra MSc Digital Marketing Strategy-studenter tar examen som en marknadsföringsspecialist som hjälper dig att komma in i branschen eller underdisciplinen marknadsföring som verkligen intresserar dig.
Våra akademiker fortsätter sina karriärer inom ett antal branscher, inklusive sociala medier, konsult, finansiella tjänster, drift, läkemedel, transport, resor, utbildning och regering, försäljning och marknadsföring och sociala företag.