Master of Arts i reklamkommunikation
The American College of Greece
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Athens, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 9 900
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
MA i reklamkommunikation är ett nytt banbrytande program för Grekland som möter den växande efterfrågan i branschen på utbildade yrkesverksamma inom konst, vetenskap och reklampraktik. Det är ett avancerat studieprogram som konstfullt överbryggar aktuell teoretisk kunskap med de praktiska färdigheter som branschen kräver. Programmet antar en 360º, holistisk syn på reklamteori och reklam, som unikt balanserar dess kreativa och strategiska planeringssidor.
Läroplansstrukturen ger studenterna en väl avrundad reklamgrund genom kärnkurser, samtidigt som den erbjuder deltagarna flexibiliteten att skräddarsy programmet efter deras individuella preferenser, olika akademiska bakgrunder och karriärsträvanden genom att välja från en lista över valbara kurser i två specialiseringar områden: reklamstrategi och planering eller reklamkreativitet.
- Varaktighet : Ett år (heltid) eller upp till tre år (deltid).
- Antal kurser : 11 kurser (33 amerikanska poäng).
- Närvaro : Lektionerna pågår måndag till torsdag, kl. 18.30-21.30. Fredagar är reserverade för sminkkurser och andra akademiska aktiviteter, såsom masterclasses, workshops, föreläsningar och samtal.
- Antagningspoäng : Nya studenter antas i början av höst-, vinter- och vårterminerna.
Unika programfunktioner
- NECHE-ackreditering
- Innovativ läroplan som innehåller LEGO Serious Play workshop™
- Praktisk träning, inklusive ett reklamläger med en livebriefing
- Flexibilitet att anpassa karriärvägen genom valet av valfria: kreativ vs strategisk planering.
- Lär dig av de bästa: erfarna lärare som kombinerar akademisk forskning, rigoritet och praktisk expertis
- Praktikalternativ
Idealiska studenter
MA i reklamkommunikation är utformad för akademiker från alla discipliner, såväl som yrkesverksamma inom kommunikationsbranschen, som är intresserade av att starta eller avancera sin karriär inom reklam, antingen från ett byrå-, media- eller kundperspektiv.
Läroplan
Obligatoriska kurser
- Teorier om reklam
- Reklam i sammanhang
- Kampanjstrategi och planering
- Varumärkeskommunikation
- Kreativitet och idé
- Forskningsmetoder inom reklam
- Utövarens kit
eller
- Praktik i reklam
Valbara kurser* (välj 3 från listan)
Koncentrationsområde 1: Annonsstrategi och planering
- Medieplanering
- Digital reklam
- Kontohantering
- Ett fritt valfritt från de andra kommunikationsprogrammen
Koncentrationsområde 2: Kreativ reklam
- Copywriting
- Konst riktning
- Digital medieproduktion
- Varumärkesidentitetsdesign
Studenter kan välja ett valfritt ämne från något av de andra forskarutbildningsprogrammen efter godkännande av forskarutbildningens samordnare.
*Valfria kurser erbjuds på roterande basis under läsåret.
Capstone-projekt eller avhandling
Capstone-projekt inom reklam
eller
Examensarbete i reklam
eller
Portfölj inom reklam
Programresultat
Efter framgångsrikt slutförande av detta program bör deltagarna kunna:
- Förklara reklamteorier och reklamkoncept ur ett socialt, etiskt och branschperspektiv
- Utveckla strategier och planer för reklamkampanjer genom att tillämpa relevanta teorier och koncept
- Använd data och information för att lösa reklamproblem och ta fram lösningar
- Generera nya insikter, kreativa koncept och idéer för reklamteori eller praktik
- Designa och genomföra lämplig forskning för reklam
- Utvärdera effektiviteten av reklamkampanjer
- Kommunicera effektivt muntligt och skriftligt
- Uppvisa effektiva kundservicefärdigheter
Karriärmöjligheter
Utexaminerade från programmet kan göra karriärer i fullservice reklambyråer, specialiserade på strategisk planering, kontohantering eller kreativa roller; de kan också hitta anställningsmöjligheter inom media och kreativa byråer eller ta på sig reklam- och kommunikationsrelaterade roller i stora organisationers kommunikations-/marknadsavdelningar. Anställningsmöjligheter inkluderar positioner i företag specialiserade på varumärke och design, produktion, integrerad kommunikation, media och underhållning.
Deree doktorander får stöd från Office of Career Services, som hjälper dem att få kontakt med 50 000 ACG-alumner runt om i världen, utöka sitt professionella nätverk och få tillgång till olika jobbpositioner. Våra doktorander och alumner kan också dra nytta av Alba Graduate Business School Services, inklusive karriärcoachning, deltagande i karriärevenemang och workshops, deltagande i Albas årliga karriärforum, en-till-en karriärrådgivningssessioner och en direktreklamlista för jobbinlägg och karriärrådgivning.
Antagningar
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education erbjuder stipendier som täcker en del av kostnaden för undervisning till alla sökande som har visat exceptionella akademiska prestationer i sina grundstudier.
Finansiell hjälp
Sedan grundandet 1875 har The American College of Greece (ACG) gett assistans till studenter som behöver hjälp med att täcka sina utbildningskostnader, vilket gör det möjligt för studenter med visad förmåga och löfte att få tillgång till utbildning av hög kvalitet, oavsett deras ekonomiska förutsättningar.
rabatter
Alla ACG-alumner har rätt till 10 % rabatt på studieavgiften utöver alla andra stipendier eller ekonomiskt stödprogram som kan gälla.
Företagsrabattprogram är också tillgängliga för två eller flera anställda från en organisation som vill studera i våra forskarutbildningsprogram.