Keystone logo
The Graduate Institute Magisterexamen i lärande och tänkande
The Graduate Institute

Magisterexamen i lärande och tänkande

Bethany, Amerikas förenta stater

0 Years

Engelsk

Heltid

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Översikt

Master of Arts i lärande och tänkande (MALT) är ett 36-credit degree program som omfattar en filosofi av utbildning rotad i förhållande, holism och mening. MALT bygger på att skapa en ny kultur av lärande som utvecklar kunskap, färdigheter, kompetenser och fantasi för en värld med konstant flöde. Mot det här ändamålet uppmuntrar programmet framväxten av ett kollegialt lärande samhälle som är dedikerat till att skapa ny mening i ett konstruktivistiskt och tvärvetenskapligt sammanhang.

MALTs postmodern lärande modell syftar till att främja en ny kultur av lärande genom följande sex centrala teman:

  • Främja meningsfulla och alternativa tillvägagångssätt för lärande och tänkande som uppmuntrar vilken holistisk lärare Douglas Sloan refererar till som insikt-fantasi. Sloan beskriver insikt-fantasi som "... en handling av perception, genomträngt av intensiv energi och passion som tränger in och tar bort hinder i befintlig tanke och frigör sinnet att tjäna på nya sätt och riktningar. Insight tillkännager sig som en helhet ... som inkluderar nya former av fantasi och nya ordningar med anledning ... "
  • Omdefiniera rollen som "lärare" och "lärare" som medskapare i den deltagande ramen för lärande och tänkande.
  • Överför den nuvarande västerländska modernistiska tanken genom att anta en ny deltagande världsuppfattning där eleverna främjar, underhåller och genererar en dynamisk process för meningsfullt lärande och tänkande.
  • Slita ner de artificiella barriärerna för att veta att vi har kommit att referera till som "discipliner" och fokusera vår uppmärksamhet på de interpenetrerande och sammanvävda processerna som tjänar som gemensam grund för alla kunskapssystem.
  • Förnya vad det innebär att vara en "lärare" vars roll är att "dra ut" naturliga lust och förmågor snarare än att "hälla in" information. Denna nya roll som facilitator och coach främjar aktiv behandling av information till kunskap och i slutändan till förståelse.
  • Utforska andra dimensioner av mänsklig erfarenhet: annat än de logiska och språkliga sätten att känna till, inklusive men inte begränsat till de av Howard Gardners många intelligenser och fem sinnen för framtiden, liksom Daniel Pinks "höger-hjärnans" färdigheter för att främja utvecklingen av en ny generation skapare som som "... konstnärer, uppfinnare, designers, storytellers, vårdgivare, konsoler, stora bildtänkare - kommer nu att skörda samhällets rikaste belöningar och dela sina största glädje ..."

Master of Arts i lärande och tänkande grad programmet har tre huvudkomponenter:

1. Programdeltagare introduceras för en kritisk undersökning av amerikansk utbildning, med särskild tonvikt på att den nuvarande modellen lämnar eleverna en nackdel som bara kan åtgärdas genom en betydande förändring av hur vi strukturerar och närmar oss lärande och tänkande. Vad som behövs idag är mer än någonsin ett skifte i hur vi förstår vad dagens ungdom behöver för att kunna spela en mer deltagande roll i att konstruera sitt lärande och utveckla kompetens i att använda de tänkande färdigheter som krävs för att bli självreglerande elever.

2. MALT erbjuder utbildare en ram för verklig och effektiv pedagogisk omvandling. Denna ram består av en övergång till en mer postmodern process och ett lärarbaserat tillvägagångssätt för utbildning som, till skillnad från den nuvarande "one size fits all" instruktivistiska modellen, ger konstruktivistiska inlärningsmöjligheter för en mångsidig och unik population av elever.

3. Den övergripande läroplanen bygger på en progressiv postmodern ram och levereras i en artikulerad, scoped och sekvenserad serie där naturen av lärande och tänkande presenteras som en holistisk, framväxande och kreativ process. Därför kommer flödet av programmet framöver i tiden från följande lokaler:

  • Kognition är direkt kopplad till våra känslor och som sådan ger oss "windows" för att bättre förstå hur vi lär oss och tänker som kreativa ämnen.
  • Den postmoderna utbildaren utmanar det traditionella uppfattningen att klassrummen behöver fungera i enlighet med orsaken till och logiken i en strikt läroplan som förutspår lärandesultatet. Snarere känner de igen och främjar inlärning genom att dra på och bygga på pedagogiska forskares insikter som Howard Gardner, Lev Vygotsky, David Ausubel, Tony Wagner, Ken Robinson, Elliott Eisner bland andra.
  • Ur detta nya perspektiv uppfattas inte läraren som någon frånkopplad från lärmiljön. Eleven är snarare en deltagande medlem i ett lärande system som består av läraren, eleverna och den socio-fysiska lärmiljö där de är inbäddade.
  • De postmoderna ramar som erbjuds här strävar efter att kontextualisera inlärningen genom att uppmuntra studenter att se och göra kontakter och därigenom integrera inlärning i ett område med det i en annan. Denna ram främjar förvärvet av högre resonemang, såväl som kritiska och kreativa tänkande förmågor.
  • Dessutom innefattar detta system de inter-subjektiva utbytena som uppträder mellan alla elever i sin miljö. I stället för att studera som en personlig och subjektiv erfarenhet uppfattar en postmodern epistemologi inlärning som en social och intersubjektiv process. Att lära sig i detta sammanhang är som en framväxande process baserad på antagandet att klassrummen fungerar bäst när det finns ett element av dissonans och kaos som utgår från "känsligheten för de ursprungliga förutsättningarna" för lärmiljön.
  • Individer är unika elever med tydliga tidigare erfarenheter, tendenser och konceptuella scheman. Eleverna driver för att skapa mening som ett resultat av att interagera med andra och deras miljö.
  • Våra avsikter, motivationer och personlighet framgår av en växelverkan mellan våra ärftliga tendenser (Nature) och våra erfarenheter (Nurture). Med tiden leder sammanflödet av dessa tendenser och erfarenheter till en unik uppsättning troar. Men många av våra övertygelser ligger under vår medvetna medvetenhet. Därför kan förändring och omvandling av eleverna bara börja när vi får tillgång till uppkomsten av memes, metaforer och myter som utgör vår unika personliga världsutsikt.

Programmet är avsett för:

  • Lärare och lärare som vill utöka gränserna för deras yrkeskunskaper och färdigheter samt utforska nya sätt att lära och tänka och att relatera till sina elever, vilket ger dem erfarenhetsmöjligheter som uppmuntrar dem att utveckla inte bara deras kunskaper utan också deras självmedvetenhet och livskunskaper.
  • Kvinnor och män som söker källor och processer att tänka, lära sig och skapa mening och vill bli medlemmar i ett lärande samhälle som deltar i erfarenhets- och konstruktivistiska aktiviteter som är utformade för att ge insikt i arten av kunskaps- och konceptbaserade ramar som ligger till grund för hur de uppfattar, tänker och agerar.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master's Degree Programme in Education and Learning
    • Turku, Finland
  • MSc Accounting och Finance
    • Sheffield, Storbritannien
  • Master i digital humaniora
    • Leuven, Belgien