The University of Chicago Crown Family School of Social Work, Policy, and Practice
Introduktion
Om människor
I mer än 100 år har University of Chicago School of Social Service Administration (SSA) definierat områdena socialt arbete och social välfärd. Idag är SSA en av de tre främsta forskarskolorna inom socialt arbete i världen. Våra anmärkningsvärt mångsidiga studenter kommer med energi, empati, intelligens och en stor önskan att tjäna. Vi ger dem den fasta teoretiska grunden, det kliniska och politiska perspektivet och den praktiska erfarenheten för att få en meningsfull inverkan på livet för de mest utsatta människorna i vårt samhälle.
10 skäl att delta i SSA
Våra studenter har många anledningar till att de valde SSA; här är vår topp tio:
1. Topprankad.
SSA är en av de främsta skolorna för socialt arbete och social välfärd i världen och våra kamrater har alltid ansett oss vara en av de bästa.
2. Vi är historien om socialt arbete och framtiden.
När du läser SSAs historia läser du historien om socialt arbete. Grundarna till vår skola var grundare av disciplinen, och de professorer som du lär dig från idag fortsätter att forma teori och praktik genom sin tvärvetenskapliga forskning. Många av standardtexterna för fältet skrevs av SSA professorer.
SSA leder det framväxande området för förebyggande av våld och har den största gruppen av barnvårdsexperter på alla skolor av socialt arbete i landet. Många av våra fakulteter undersöker och testar lösningar inom hembesök, barnmangel, ungdomstjänst och utveckling, skolreform, förebyggande av våld i samhället och förespråkning.
3. Vår flexibla läroplan.
Du behöver inte anmäla en koncentration vid ansökan - du väljer en klinisk praktik eller social administration koncentration under vinterkvartalet i ditt första år. Hur som helst garanterar vår läroplan att alla SSA-studenter får en grundlig grundning i båda områdena samtidigt som de väljer valfria ämnen från SSA och över universitetet.
4. Stipendier.
Mer än 95 procent av våra masterstudenter får meriterings- och behovsbaserat stöd. Varje år utdelar SSA helt och delvis stipendier. Förra året förnyades 99 procent av stipendierna / gåvorna för andraårsstudenter. SSA gör sitt yttersta för att hjälpa studenter genom att erbjuda exceptionellt stipendium bistånd samt underlätta andra former av ekonomiskt stöd.
5. Koncentrationer i klinisk praxis och social administration.
Skillnaden mellan SSA och en allmänpolicyskola? I ett ord, djup. Vi börjar med att fokusera på den enskilda (mikro), undersöka system på toppnivå (makro) och allt däremellan (mezzo). Varje elev, oavsett koncentration, får en grundlig grundning i administration och klinisk praxis. Vår mantra är "hur fungerar det i teorin och övning?"
6. Fältarbete i staden Chicago, en stad i grannskap.
SSA har relationer med över 600 byråer och alla de mest inflytelserika i Chicago-området. Fältplatser ligger i nästan alla Chicago stadsdelar och i många av dess förorter. Medan du bor och lär dig i en av världens stora städer, kommer du att kunna skapa nya nätverk på två fältplaceringar - praktiska, praktiska lärlingsplatser som gör dig till en karriär inom social förändring. Du kommer att vara mentorerad av proffs som hjälper dig att utveckla en socialt arbetande identitet och förbereda en framgångsrik karriär.
7. Söt hem UChicago: ett tvärvetenskapligt förhållningssätt.
Du kommer att kunna få tillgång till allt som universitetet har att erbjuda, inklusive klasser som erbjuds av SSA professorer som representerar över ett dussin olika discipliner. Vår fakultet representerar också det största antalet kvinnor och minoritetsutbildare i UChicago, som ger en mångfaldig rad röster. Och vår omfattande och tvärvetenskapliga karaktär av vår AM-examen, som motsvarar en MSW, ger dig större flexibilitet och valmöjligheter i din framtida karriär.
8. Gör forskning. Få publicerad.
Möjligheter är tillgängliga för att arbeta med några av landets ledande forskare på avancerade forskningsprojekt. SSA är också en av de få skolorna i socialt arbete som har en studenttidskrift för masternivåstudenter. Få publicerad i vårt Advokatforum.
9. Din karriär.
SSAs karriärkontor specialiserar sig på att tjäna karriärintressen hos SSA-studenter, vilket ger tillgång till ett imponerande och engagerat alumni nätverk, jobbposter, personlig rådgivning och nätverkshändelser där du kommer att möta ledare i yrket. SSA är också värd för Washington Week under spring break, en möjlighet för studenter att träffa alumner som jobbar i DC-området och besöka olika organ för att utforska karriär inom förtal, forskning, policyanalys och mer.
10. Vår uppgift.
Vi lever vårt uppdrag och arbetar mot ett mer rättvist och humant samhälle genom forskning, undervisning och service till samhället.
Mission & tillvägagångssätt
Skolans uppgift
University of Chicago School of Social Service Administration är dedikerat till att arbeta för ett mer rättvist och humant samhälle genom forskning, undervisning och service till samhället. Som en av de äldsta och mest ansedda forskarskolorna inom socialt arbete förbereder SSA yrkesverksamma för att hantera samhällets svåraste problem genom att utveckla ny kunskap, främja en djupare förståelse av orsakerna och de mänskliga kostnaderna för sociala ojämlikheter och bygga broar mellan rigorös forskning och praktiken att hjälpa individer, familjer och samhällen att uppnå en bättre livskvalitet.
Vägledande principer för SSA-masterprogrammet
SSA-läroplanen främjar social rättvisa genom sitt engagemang för pluralism, noggrann utredning, engagerade tvärvetenskapliga stipendium, integrerande övning, kritiskt tänkande och informerad handling. Dessa kurrikulära åtaganden förbereder eleverna att förstå de komplexa kontexten och maktstrukturerna som upprätthåller och reproducerar ojämlikhet och orättvisa och att vidta åtgärder för att främja individuell, social och strukturell förändring.
1) Social rättvisa
SSA stöder eleverna att analysera de sociala, historiska, politiska, ekonomiska och organisatoriska faktorer som förstärker ojämlikhet och orättvisor. Studenter och fakulteter betraktar sin egen och andras ställningstagande inom dessa strukturer, med en uppskattning av hur identiteter och tillhörigheter kan korsa för att förena eller mildra privilegium och förtryck. Vi arbetar för att öka tillgången, möjligheten och byrån för att demontera system för förtryck och för att hjälpa till att uppfylla de grundläggande behoven hos olika individer, familjer och samhällen med medkänsla och mänsklighet.
2) Intellektuell pluralism
Intellektuell pluralism står i centrum för SSAs undervisning. Läroplanen speglar den intellektuella mångfalden hos vår fakultet, som kommer från en rad akademiska discipliner och yrken och representerar en rad politiska perspektiv. Denna pluralism gör det möjligt för våra studenter och fakulteter att uppskatta flera sätt att veta, att vara kritiska till vad som räknas som kunskap och forskning, och att vara mer inkluderande perspektiv som inte traditionellt varit inriktade i socialt arbete läroplaner. Vår intellektuella pluralism uppmuntrar också pågående förhör av begreppet social rättvisa, vilket är centralt för uppdraget för socialt arbete. Det ger oss också verktyg och flexibilitet för att engagera sig effektivt med ett brett spektrum av individer, samhällen och sociala institutioner.
3) Engagerade stipendium och undervisning
SSA-fakulteten är engagerad i att främja social rättvisa och social jämlikhet genom engagerade stipendier och utbildning. Stipendier hos SSA framträder av interaktivt engagemang med utövare, politiker och samhällen. SSA-fakultetsmedlemmar integrerar aktivt sin forskning i läroplaner och undervisning. Eleverna är utbildade för att identifiera och analysera orsaker, konsekvenser och metoder för att förbättra människans lidande och sociala orättvisor.
4) Integrativ praxis
Vår läroplan bygger på antagandet att alla socialarbetare behöver förstå och agera för att mobilisera förändring och inom individer, familjer, samhällen, organisationer, offentliga institutioner och politiska och ekonomiska system. Med hjälp av och integrering av fält- och klassrumsupplevelser kommer eleverna att utveckla färdigheter för att öva på flera nivåer. Dessutom utbildas eleverna i att använda integrerande ramar som går bortom mikro-makro-dikotomin.
5) kritisk tänkande
Studenter lär sig att effektivt ifrågasätta, bedöma, utvärdera och svara på antaganden, påståenden och värderingar, inklusive de från samhällsvetenskaplig och socialt arbete forskning. Studenter lär sig att överväga en rad perspektiv, noggrant bedöma deras antaganden, giltighet och konsekvenser och bli skickliga och insiktsfulla utvärderare av sitt eget tänkande. Denna process inkluderar reflektion över hur ens egna tillhörigheter och identiteter kan leda till blinda fläckar och fördomar. Studenter lär sig att integrera en kritisk känslighet i praktiken för att ge meningsfulla bidrag till yrket, kundbasen och till analys och lösning av sociala problem.
6) Teori till handling
Studenter förbereder sig för ledarskapspositioner och för att vara förvaltare av förändring medan de arbetar i dynamiska sociopolitiska och skattemässiga sammanhang i hundratals kontrollerade fältplaceringar i hela Chicago och dess omgivande samhällen. Chicago har en rik historia av social reform, social serviceinnovation och samhällsorganisation som ger sammanhang och kontinuitet till studenternas fältupplevelser. Fältmodellen ger studenterna möjlighet att delta i kurser och fältarbete samtidigt och utmanar studenterna att bedöma, förstå och ta itu med det extraordinära utbudet av behov som leder människor i kontakt med ideella, offentliga och privata myndigheter.
Samtidigt lär sig eleverna av den enorma styrka, motståndskraft och kunskap som finns hos individer och samhällen de tjänar. Studenter uppmuntras att identifiera praktikfrågor som leder till analys, forskning och nya tillvägagångssätt för att förbättra social utslagning genom samhällsengagerat fältarbete.
Samtidigt som vi strävar efter att skapa förutsättningar som i stor utsträckning kommer att försvaga behovet av ett socialt yrke, inser vi att socialtjänstprogram och organisationer tjänar viktiga säkerhetsnätfunktioner och kan hjälpa till i samhällsförändringar mot jämlikhet och social rättvisa. SSA-fakulteten inser att individer, familjer och samhällen sällan hjälpas av medelmåttiga insatser och program. På samma sätt serveras samhället sällan av dåligt genomförd forskning eller dåligt utformad socialpolitik. Därför strävar SSA efter excellens i vår praxis, undervisning och stipendium.
Karriär inom socialt arbete
Tack vare SSAs unikt integrerade läroplan och studentinriktad karriärkontor, går våra akademiker snabbt fram till ledande befattningar inom klinisk praxis, offentliga och privata socialvårdsorganisationer, samhällsutvecklingsorganisationer, politiska forskningsinstitut, välgörenhetsorganisationer och akademi.
människor
Socialt arbete lockar idealister: människor med en akut medvetenhet om mänskligt lidande och orättvisa, och människor med starkt engagemang för att minska lidandet och orättvisorna. På SSA kommer du att vara omgiven av passionerade, ambitiösa och intelligenta klasskamrater, och du kommer att vara mentor av några av de bästa sinnena på fältet. Detta är ditt samhälle.
Global Research
SSA erbjuder ett brett utbud av möjligheter för studenter att lära sig om social välfärdspolitik och öva internationellt: genom globala fokuserade kurser om flyktingar, adoption och invandring. erfarenhetsmöjligheter på platser som Indien och Kina; och det nya Global Social Development Practice certifikatprogrammet.
Samhälls- och fältpåverkan
SSA har relationer med över 600 byråer i Chicago-området. Fältplatser ligger i nästan alla Chicago stadsdelar och i många av dess förorter. Medan du bor och lär dig i en av världens stora städer, kommer du att kunna skapa nya nätverk på två fältplaceringar - praktiska, praktiska lärlingsplatser som gör dig till en karriär inom social förändring.
Historia
Från sin tidigaste inkarnation 1908 har socialförsäkringsskolan aldrig varit helt enkelt en plats att lära sig om socialt arbete. Det har hjälpt till att skapa och definiera yrket socialt arbete och socialvården.
SSA har en historisk roll som en av de första skolorna för socialt arbete i USA, vars grundande pionjärer lämnade ett outplånligt åtagande för yrket att sträva efter social rättvisa och lindra mänskligt lidande på stränga och bevisbaserade sätt. År 1924 blev Edith Abbott inte bara SSA: s första dekan utan var den första kvinnliga dekanen på någon forskarskola i USA - som banade väg för många pionjärer och kvinnor i det sociala arbetet i den akademiska världen.
Medan de flesta tidiga skolor av socialt arbete koncentrerat sig på praktisk utbildning för arbetsgivare insisterade SSA: s ledare på behovet av en solid grund för socialvetenskap och social forskning också. Under det första decenniet undersökte fakulteten och eleverna i Chicago School of Civics and Philanthropy sådana frågor som ungdomsbrottslighet, truancy, yrkesutbildning och bostäder i den snabbt växande staden Chicago. Beslutet 1920 att fusionera skolan och University of Chicago öppnade eleverna för att komma i kontakt med samhällsvetenskaperna.
Under årtiondena sedan dess har fokuserna på social forskning och tillämpningen av samhällsvetenskapens insikter för att lösa mänskliga problem fortsatt. Avgörande för den ansträngningen har varit Social Service Review grundad 1927 i syfte att öppna "vetenskapliga diskussioner om problem som uppstår i samband med de olika aspekterna av socialt arbete". Socialtjänsten har, precis som SSA själv, inte bara återspeglat det sociala välfärdssystemet, men hjälpt till att forma det. Det är fortfarande den främsta tidskriften på sitt område.
Tidig forskning vid SSA hade en tydlig offentliggjord roll. Undersökningar av status för mödrar och barn, till exempel, lagde grunden för barnrelaterade bestämmelser i nationens socialförsäkringssystem på 1930-talet. Från och med 1940-talet vände sig SSA-energier till frågor i det sociala arbetet yrket. Sådana fakultetsmedlemmar som Charlotte Towle och Helen Harris Perlman tillämpade egopsykologins insikter på fallarbete och utvecklade den generiska handlingsplanen, som blev en modell för socialt arbete. Nya bidrag till traditionen för direktpraxis har inkluderat Laura Epsteins och William Reids arbete med att utforma och testa det uppgiftsbaserade tillvägagångssättet. "Uppgift-centrerad behandling" var den första teori- och forskningsbaserade sociala arbetsmodellen för behandling och detta tillvägagångssätt är en av grunden för bevisbaserad praxis. Skolan är således i en unik position att ha varit en pionjär både i politisk forskning och i utvecklingen av innovativa metoder för socialt arbete.
SSA fortsätter idag att upprätta förbindelserna mellan den sociala och beteendevetenskapliga forskningen, forskningen och den verkliga världen av politik och praktik. Fakulteten är hämtad från områdena socialt arbete, psykologi, sociologi, statsvetenskap, offentlig politik, folkhälsa, ekonomi, geografi och antropologi. Forskningen vid skolan speglar denna mångfald. Vår fakultet samarbetar inom universitetet och i hela akademin för att förverkliga konkreta lösningar på verkliga problem.
SSA-fakulteten har blivit hedrad som White House Fellows, Fulbright Fellows, och Kellogg Fellows. De har starka band både till offentliga och privata välfärdsbyråer och till lokala, statliga och nationella regeringar. Bland dem är till exempel tidigare avdelningschef för budgetbyrån, en tidigare biträdande sekreterare vid institutionen för hälsa, utbildning och välfärd, och en före detta tillfällig chefsutbildningsansvarig för Chicago Public Schools. Fakultetsmedlemmar har bidragit med sin kompetens till långa listor av nationella och statliga kommissioner på bland annat ungdomsrätt, psykisk hälsa, åldrande och barnomsorg.
SSA-fakulteten och alumner har varit och fortsätter att bli nationellt och internationellt erkända som bland de mest inflytelserika och begåvade ledarna som tar itu med de stora sociala problemen i vår tid.
Galleri
Ranking
SSA är en av de högst rankade skolorna för socialt arbete och social välfärd i världen och våra kamrater har alltid ansett oss vara en av de bästa.