MA Music Business (Online Blended)
Online United Kingdom
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 10 600
STUDIEFORMAT
Blandad
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MA Music Business (Online Blended) är en ettårig, praktisk och branschfokuserad Master of Arts Degree, levererad via en kombination av interaktiva medier online och leverans ansikte mot ansikte och är designad för den kreativa industrin erfaren, ambitiös eller etablerad musikentreprenör som vill lära sig interaktivt online, balansera sin professionella livsstil och arbetsåtaganden med en mer flexibel inställning till studier och karriär.
Studenter får tillgång till Tileyard Education s unika undervisningsmaterial online, interaktiva professionella handledningar och branschmentorskap medan undervisning ansikte mot ansikte består av ett 10-dagars affärsläger för kreativ musik som levereras på plats på Tileyard London, den största oberoende musikgemenskapen i världen.
Tileyard är hem för mer än 110 professionella inspelningsstudior och 250 musik- och underhållningsföretag inklusive Spitfire Audio, Arturia, Apple Music, A&G Songs, Believe Digital, Electric Pineapple, Focusrite, Pioneer DJ, Ella Eyre, Joel Corry, Good Soldier, The Prodigy , Pendulum, Noel Gallagher, Martyn Ware, Goetz Botzenhardt, Jon Kelly, Paul Whalley, Tom Fuller, Dru Masters och många fler.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Online Blended Learning Study
Onlineleverans använder interaktivt videoinnehåll och stödjande skriftligt material, förstärkt med direktsända onlinekonferenser, videosamtal och workshops. Elevernas lärande kontrolleras med en kombination av:
- Självskattade övningar
- Kamratbedömda övningar
- Lärare/mentor markerade uppdrag
- Interaktiva handledningar
Kurserna kommer att innehålla inlämningar i form av:
- Skriftliga uppsatser, reflekterande redogörelser och rapporter
- Ljudartefakter
- Videopresentationer (live och förinspelade)
Feedback och feedback tillhandahålls med en kombination av diskussionsforum, skriftlig leverans och video-/ljudmeddelanden. Support är också tillgänglig via e-post, livechatt och videosamtal.
Termin 1: Foundation (60 hp)
- Creative Music Management
- Företagande
- Juridiska och affärsmässiga frågor
Termin 2: Utveckling (60 hp)
- Ny teknik inom musik och underhållning
- Underhållningsmarknadsföring
- Live Event Management
Termin 3: Skapande (60 poäng)
- Kreativt affärsprojekt
Programresultat
Termin 1: Creative Music Management
Modulen fokuserar på sammankopplade och samarbetande intressenter och aktiviteter som genomförs i produktion, distribution och marknadsföring av kommersiellt utgiven musik. Det börjar med en kartläggning och kritisk utvärdering av bolagsstyrning av etiketter, förlag och kreativa artister i dess historiska sammanhang tillsammans med en analys av hur det landskapet utvecklas och anpassar sig till konkurrenskraftig dynamik. Modulen fortsätter med en granskning av dessa viktiga kreativa förvaltningsenheter, rollfunktioner, budget- och tidslinjevariabler. Den beskriver också alla juridiska och avtalsmässiga punkter inom musik- och underhållningsindustrin som täcker inspelning, publicering, hantering, live, digital, synkronisering och varumärkeslicensiering, nya verktyg, tekniker och fallstudier i den fysiska och digitala världen. Fallstudier som används kommer att vara baserade i Storbritannien och den bredare internationella musikscenen, och kommer att inkludera både stora bolag och oberoende. Studenter har möjlighet att arbeta i grupper för att formulera och genomföra en professionell kommersiell strategi och innehåll för en oberoende musikartist som du väljer, som tävlar om att vinna en liten reklambudget från Tileyard. Grupper presenterar analys och feedback till inbjudna gästföreläsare, handledare och samtida.
Termin 1: Entreprenörskap
Modulen ger studenterna en omfattande och detaljerad grund för ledningsekonomi, lean business management, ekonomin för global kommersiell underhållning och entreprenörskap. Denna modul innehåller också kartläggning och utvärdering av aktuella källor, vägar och metoder för att finansiera kreativa projekt.
Termin 1: Juridiska och affärsmässiga frågor
20 hp / 40 timmars undervisning Bedömning: Fallstudie, uppsats
En modul som ger en detaljerad analys av kontrakt, förhandlingspunkter och nya affärsutvecklingsstrategier inom musik- och underhållningssektorn, ur ett juridiskt perspektiv. Modulen analyserar aktuella kontrakt för inspelning, publicering, förvaltning, liveevenemang, turnéer, festivaler, ny teknik, IP-licensiering och nystartade företag och skapar ett forum för diskussion om strategier för förmedling av avtal, förhandling och konfliktlösning.
Termin 2: Ny teknik inom musik och underhållning
20 hp / 40 timmars undervisning Bedömning: Uppsats, presentation Denna modul utforskar och analyserar effekten av ny teknik på musik- och underhållningsindustrin. Detta inkluderar att bryta ner komponenterna i den digitala världen, kartlägga nyckelintressenter och analysera nystartade företag, plattformar, applikationer och nya teknologier som följer näringskedjan av skapande, produktion, distribution, marknadsföring och försäljning. Fallstudier av nystartade företag som utvecklar och anpassar ny teknik för musikbranschen kommer att inkluderas tillsammans med ett nytt teknikacceleratorprogram.
Termin 2: Underhållningsmarknadsföring
20 hp / 40 timmars undervisning Prestationsbedömning: Rapport, Presentation
Modulen ger en kritisk utvärdering och analys av principerna och metoderna för marknadsföring, både fysisk och digital, med specifik hänvisning till underhållning, ungdom, media och kampanjdrivna marknadsföringsfallstudier. Den kommer att fokusera på den sociologiska, psykologiska och konsumentbeteendedynamik som är inneboende i varumärkesbyggande, marknadsföring och kommunikation av upplevt värde.
Termin 2: Live Event Management
20 hp / 40 timmars undervisning Prestationsbedömning: Portfolio
En kompakt modul som ger en kritisk analys och utvärdering av mekaniken, inkomstströmmarna och tillhörande kostnader för livemusik, kultur och evenemangsbranschen. Modulen kommer att fokusera på att hantera individuella livemusikkonserter, turnéer i Storbritannien och internationellt, festivaler, företags- och varumärkessponsrade evenemang, merchandising och effekterna av digital teknik. Studenterna kommer att höra förstahandsberättelser om fallstudier från nya och aktuella artister och andra musikproffs. En praktisk bedömning kommer att utmana eleverna att vara värd för ett livemusikevenemang på plats i Tileyard Studios.
Termin 3: Kreativt affärsprojekt
60 hp / 30 timmars undervisning Bedömning: Rapport (12 000 ord)
Presentation Denna modul ger studenten en möjlighet att konsolidera sitt lärande i en affärsplan och investerarpresentation för en ny produkt, tjänst eller kreativ kampanj. Inledande klasser kommer att introducera projektet och utveckla forskningsfärdigheter. Leveranser inkluderar en fullständig affärsplan, marknadsundersökningsanalys, ekonomi, eventuell juridisk eller IP-ägarstatus, eventuella prototyper eller demoprodukter eller plattformar, affärsteam, tidslinje för leveranser, investerarpitch och tillhörande presentation. Förutom att lämna in sina bedömningar för bedömning, presenterar studenterna sitt businesscase live för investeringsfonden Tileyard Studios. Modulen stöds av en inledande serie klasser i akademiska forskningsmetoder, kritisk och reflekterande analys och projektledningstekniker. Du kommer också att tilldelas en branschmentor under hela modulen som kommer att hjälpa till att vägleda utvecklingen av ditt arbete. Möten med din mentor kommer att ske genom en balans av vanliga Skype-möten.