Master i managment inom marknadsföring
Takming University Of Science And Technology
Nyckelinformation
Campus läge
Taipei, Taiwan
språk
Engelsk, Kinesiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master i managment inom marknadsföring
Inledning
Avdelningen för marknadsföringshantering grundades 2004 och på grund av den ökade affärsverksamheten för mässor och konventioner runt om i världen under de senaste åren grundades Division of International Convention, Exhibition and Tourism Management 2009. Graduate School of Services och Operations Management som grundades 2007 gemensamt Institutionen för Marknadsföring 2011. För närvarande erbjuder institutionen två masterprogram.
MÅL
Målet med denna avdelning är att tillhandahålla och stärka eleverna med professionell kunskap och förmåga inom marknadsföring och internationellt marknadsföringsområde.
Mål och läroplan
Avdelningen syftar till att utbilda studenter med professionell marknadsföringskunskap och förmåga. Studenter förväntas hantera marknadsaktiviteter relaterade till B2C och B2B. Läroplanen innehåller grundläggande kurser och professionella kurser, konsumentbeteendemodul och affärsmodul. Dessutom erbjuder institutionen kurser som främmande språk, informationssystem och hjälp med förberedelserna för professionella certifikat. Praktiska kurser i sommaravbrott eller inom terminen är en av kärnorna i avdelningen. Det handlar bland annat om att vara en praktikant i företag, besökande företag och arbeta med industrisamarbeten. För att kombinera teori och praktisk inlärning ska eleverna också slutföra ett examensarbete under det sista året.
Möjligheter efter doktorander
Post-Graduate Program: Baserat på elevernas intressen eller karriärplanering kan de välja att antingen bedriva det masterprogram som erbjuds av institutionen eller andra universitet.
Sysselsättning: Offentliga tjänstemän, projektledningspersonal, marknadsföringspersonal, marknadsföringspersonal och etc.
Division of International Convention, Utställnings- och turismhantering, Institutionen för marknadsföringshantering
Styrkor
I enlighet med affärsutvecklingen på internationella utställningar har vi utformat läroplan för att stärka elevernas förmåga att planera och genomföra internationella utställningar tillsammans med professionella utbildningar som utförs ur sikte på att driva turism och fritidsverksamhet. Vårt mål är att odla verksamhets- och marknadsföringshanteringstal inom områdena internationell kongress och utställning, turism och fritid för studenterna.
Mål och läroplan
Förutom de grundläggande och företagsledande kurser finns det två kärnområden, International Convention and Exhibition Management och Tourism and Leisure Management. Vi erbjuder även språkkurser och informationstekniska tillämpningar. Vi uppmuntrar studenterna att ta både grundläggande och avancerade professionella licensundersökningar för att utrusta sina förmågor för arbetssökande. För praktiska kurser krävs studenter att delta i akademiska och industriella samarbetsprogram, företagsbesök och seminarier om praktiska industriella problem etc.
Möjligheter efter kandidater
Post-Graduate Program: Baserat på elevernas intressen eller karriärplanering kan de välja att antingen fortsätta de masterprogram som erbjuds av denna avdelning, Institutionen för logistikhantering i handelshögskolan eller andra universitet.
Sysselsättning: Offentliga tjänstemän, internationell kongress och utställningsplanerare, turism och fritidspersonal, offentligt samband och etc.