Keystone logo
Towson University - College of Business & Economics Mästare i marknadsföring intelligens
Towson University - College of Business & Economics

Mästare i marknadsföring intelligens

0 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

* I-stat. Out-of-staten och Internationella

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Master i Marketing Intelligence

Vad är marknadsföring intelligens?

Marknadsföring intelligens är att integrera marknadsundersökningar, strategi, analys, datahantering och interaktiv marknadsföring. Towson universitets magisterprogram inom marknadsföring intelligens med en inbäddad Post-studentexamen Certificate i Interactive Marketing är utformad med en tillämpad, upplevelsebaserat lärande fokus baserad på industrins behov. Genom rigorösa kurser och praktisk forskning, kommer du lära dig att förvärva, analysera och utnyttja marknadsföringsuppgifter och få den erfarenhet som krävs för att komma in på hög nivå positioner med ansvar för strategiska beslut.

Varför tjäna en magisterexamen i marknadsföring intelligens?

Med digital marknadsföring alternativ utvecklas snabbt behöver företagen individer som kan skapa, genomföra och utvärdera datadrivna marknadsföringsstrategier. I själva verket, US Bureau of Labor Statistics projekt anställning av marknadsundersökningar analytiker att växa 32 procent från 2012 till 2022.

Som en examen från Towson marknadschef Intelligence masterprogrammet kommer du att vara kvalificerad för jobb som:

  • Marketing Intelligence Analyst
  • Digital Marketing Manager
  • Marketing Research Analyst
  • Kund Insight Specialist
en

Mer om programmet

För tillträde till magisterprogram i marknadsföring intelligens är konkurrenskraftig. Läroplanen kräver 30 enheter som kan fyllas i en tvåårig föreslog kurs sekvens.

Förkunskapskrav

Programmet är för närvarande erkänna för hösten 2015 endast sikt. Tidsfristen för att ansöka är augusti 1. Prioritet kommer att ges till studenter vars ansökan och material har tagits emot före den 1 juli. Spring inträde är inte tillgänglig just nu.

Antagning till Master of Science examen i marknadsföring Intelligence är konkurrenskraftig. Behörighetskraven är:

  • En studentexamen examen från ett regionalt ackrediterade högskola eller universitet
  • En kumulativ GPA på 3,00 (på en skala från 4,00) eller motsvarande på de senaste 60 enheter forskarutbildning eller grundutbildning arbete. Villkorlig antagning kan beviljas med ett minimum GPA på 2,75.
  • Graduate Record Examination (GRE) eller Graduate Management Admissions Test (GMAT). Minst en poäng måste lämnas in.

För att ansöka, fylla i ett Graduate Admission ansökan. Följande ytterligare information kommer att begäras i samband med ansökan online:

  • Två rekommendationsbrev från personer som kan intyga att din förmåga att klara påfrestningarna i en forskarutbildning. (E-postadresser av Recommenders måste anges på ansökan).
  • En en- till tvåsidigt personligt uttalande som beskriver dina tidigare relevant erfarenhet, dina karriärmål och hur du förväntar dig detta program för att stödja dessa mål
  • Ett CV
  • Internationella studenter kan vara föremål för ytterligare krav. Se antagning hemsida för mer information.

Studenter utan grund kurser i statistik och programmering kan krävas för att slutföra ytterligare kurser inom dessa områden innan de medgav programmet.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master i Digital Transformation Management
    • Cesena, Italien
    • Forli, Italien
  • Master Management i ekonomi & redovisning
    • Berlin, Tyskland
  • Master i datavetenskap
    • Potsdam, Tyskland
    • Dubai, Förenade arabemiraten