Civilingenjör i programvaruteknik
Al Ain, Förenade arabemiraten
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
AED 2 400 / per credit *
STUDIEFORMAT
På Campus
* per kredittimme
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
Master of Science in Software Engineering som erbjuds av College of Information Technology är utformad för att utveckla teknisk och ledande expertis inom programvaruteknik. Programmet fokuserar på att möta de växande behoven hos mjukvaruutvecklare. Studenterna får solida grundvalar i teori och praktik inom programvaruteknik, med djupgående exponering för det senaste inom mjukvaruutvecklingsprocesser, metoder och verktyg. Programmet är utformat för att förmedla kunskap och utveckla de färdigheter som behövs för att tillgodose nuvarande och framtida IT-behov hos myndigheter och företagsorganisationer, samt att förbereda studenter för doktorsexamen inom IT och relaterade områden. Teamarbete betonas genom hela läroplanen för att ge studenterna grundläggande färdigheter för att vara framgångsrika programvarutekniker. Programmet är avsett för mycket motiverade grupper av arbetande yrkesverksamma och nyligen kandidatexamen.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Gradskrav
Obligatoriska kredittider: minst 30 timmar
Högskolan för informationsteknologi
Obligatoriska kurser (9 timmar) | Kredit timmar | |
ITCO601 | Nuvarande växande trender inom informationsteknik | 3 |
ITCO602 | Ledning och ledarskap inom informationsteknik | 3 |
ITCO603 | Systemanalys, modellering och design | 3 |
Mjukvaruutveckling
Obligatoriska kurser (12 timmar) | Kredit timmar | |
SWEB651 | Konstruktion av programvara | 3 |
SWEB652 | Kravsteknik | 3 |
SWEB653 | Programvarutestning och kvalitetssäkring | 3 |
SWEB654 | HCI och användbarhet | 3 |
Valbara kurser - 3CH för avhandlingsalternativ och 6CH för icke -avhandling (6 timmar) | Kredit timmar | |
SWEB655 | Webbapplikationer | 3 |
SWEB656 | Särskilda ämnen inom programvaruteknik | 3 |
SWEB657 | Inbäddad programvara | 3 |
ITPG698 | Särskilda ämnen inom informationsteknik | 3 |
Projekt eller avhandling
Obligatorisk kurs (6 timmar) | Kredit timmar | |
ITPG690 | Practicum Project 1 | 6 |
1: Obligatorisk 6 CH för avhandling och 3 CH för icke-avhandling |
Merit Fellowship Award
För att få Merit Award förväntas studenterna ha hög akademisk merit och behålla sin akademiska framgång vid UAEU. Merit Fellowship Award erbjuder ekonomiskt stöd i form av delvis undantag från undervisning till kvalificerade studenter. Studenter inom STEM och strategiska områden i landet (förnybar energi, transport, hälsa, vattenresurser, teknik, rymd) kommer att ha prioritet.
Studentberättigande:
- Ha utmärkt akademiskt stående (GPA ≥ 3.6/4.0).
- Behåll ett GPA ≥ 3,6/4,0 under studien vid UAEU.
- Har ingen annan finansiell sponsring eller utmärkelsen.
fördelar:
- 50% rabatt på undervisningsavgifter.
Varaktighet:
- Gäller fram till examen så länge studenten följer villkoren för studentberättigande.
Mer information
Användbara länkar
Ranking
UAEU rankas nu som nummer 1 i UAE baserat på Times Higher Education Ranking! Vi är också nummer 5 i Mellanöstern, nummer 49 i Asien och #70 i Young University Rankings 2019.
Programresultat
- Anta ledarroller för att främja professionella och organisatoriska mål som tillgodoser gemenskapens behov.
- Stödja och tillämpa principerna för professionella och etiska ansvarsområden för utformning, utveckling och distribution av datorföremål.
- Bibehålla professionell kompetens mot bakgrund av framstegen inom relaterade discipliner och utvecklas professionellt genom fortbildning och avancerad utbildning som svar på förändringar i roller och ansvar.
- Bidra till kroppen av nya mjukvaruprodukter, tjänster och kunskap.
- Samarbeta professionellt inom eller utanför sina discipliner på nationell och internationell nivå.
Program Learning Learning
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- Använd kunskap om programvaruteknik för att bygga robust, pålitlig och underhållbar programvara.
- Designa komplexa system baserat på effektivitet, kostnad och datatillgänglighet.
- Utvärdera djupgående de relativa fördelarna med programvarusystem och artefakter på olika nivåer i systemarkitekturen.
- Analysera kritiskt framväxande mjukvarumodeller, tekniker och tekniker.
- Utför etiskt projektarbete eller forskning som bidrar väsentligt till Software Engineering disciplin.
- Demonstrera avancerade muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor individuellt och kollektivt.