
Master in
Magisterexamen i internationell förvaltning Catholic University of Lille – Faculty of Management, Economics & Science

Stipendier
Introduktion
I samband med ökande globalisering, företag söker medarbetare som kan göra mer än ett jobb och har en internationell utblick. Vårt mål är att förbereda dig för att hjälpa företag i deras internationella utvecklingen med en god förståelse av kulturella skillnader och deras betydelse i försäljning, köp, transport och finans. Nationellt Diplom Vår masters kurs kommer att fördjupa dig i hjärtat av internationell handel som förklaras av människor som upplever det dagligen. Du kommer att få en omfattande strategisk vision av den globala världen samtidigt som du får medvetenhet om hur dina handlingar kan påverka en balanserad utveckling av vår planet. Dina kunskaper i främmande språk och din kulturella känslighet kommer att visa betydande professionella tillgångar.
Utbildningsprogram:
- Mästarens 1 och 2: 100% av kurser undervisas på engelska
Internationell förvaltning: Strategisk förvaltning, Interkulturell kommunikation, Supply Chain Management, Finansiering, Internationell förhandling, Internationell personal Internationell inköp, Handelsfinansiering, Marknadsföring, Strategi Partnerskap ... Etc. Ledning: Strategisk marknadsförvaltning, projektledning ... Etc. Affärsmiljö: Internationell handel och produktion, Globalisering och kultur, Internationell handel, Företagsansvar och hållbar utveckling, Socialt entreprenörskap ... Etc. Språk: Engelska och företagskommunikation, TOEIC-förberedelse, Avancerad nivå för yrkesfärdigheter i andra språk : Affärsspel, Grunder för utländsk placering, Professionell syntes, Avhandling ... Etc.
Period:
Master 1: September till mars: Kurser // april till juli: Praktik Master 2: september till maj: Deltidsutbildning / Deltid vid universitetet Maj till juli: Praktik eller september till mars: Kurser // april till juli : Praktik
International Business Karriär
INTERNATIONAL MANAGER: Du övervakar företagets globala verksamhet. Du har en djupgående förståelse för företagets behov utomlands samt de kulturella, politiska och operativa utmaningar och möjligheter för utländska marknader. KÖPMANAGER: Du köper produkter för organisationer att använda eller sälja. Du utvärderar leverantörer, träffa avtal och granska produktkvalitet. Andra exempel: Sales Support Coordinator, exportchef, Global Sourcing projektledare, Key Account Manager, Project Analyst