Keystone logo
University of Edinburgh Business School Civilingenjör i marknadsföring
University of Edinburgh Business School

Civilingenjör i marknadsföring

Edinburgh, Storbritannien

1 Years

Engelsk

Heltid

11 Jun 2025

Sep 2025

GBP 19 100 / per year *

På Campus

* hemstudenter; 25 100 GBP - internationella studenter; EU -studenter som börjar sina examina läsåret 2021/22 kommer att vara i linje med internationella avgifter

Introduktion

Vår MSc kommer att ge dig en fördjupad kunskap om marknadsföring ur både ett akademiskt och praktiskt perspektiv, så att du kan hantera marknadsföringsutmaningar på kritiska och kreativa sätt. Programmet är utformat för att hjälpa dem från ett allmänt företag eller ledningsrelaterade discipliner att utvecklas till innovativa marknadsförare som kan driva strategiska beslut i skapandet av framgångsrika produkter och tjänster.

Undervisning och lärande 2021–22

För läsåret som börjar i september 2021 planerar vi för närvarande att leverera en blandning av personlig och digital undervisning. Vår undervisningsmodell kommer att bero på de Covid-19-restriktioner som finns vid den tiden, men vi planerar utifrån att alla studenter kommer att vara med oss i Edinburgh.

Ingångskrav

Inträde till vår MSc i marknadsföring är starkt konkurrenskraftigt. Du kan öka dina chanser till en lyckad ansökan genom att överskrida minimikraven för programmet.

Akademiska krav

Du behöver en brittisk förstklassig eller 2: 1-examen i ett av ämnena nedan, eller motsvarande utomlands kvalifikation.

  • Normalt krävs en grundutbildning i ett företags- eller ledningsrelaterat ämne. Detta program är inte riktat till dem som har en grundutbildning specifikt i marknadsföring. Om du gör det skulle vi rekommendera våra Masters by Research istället
  • Kandidater med examina inom samhällsvetenskap, kommunikation, PR och media eller konstrelaterade områden kommer också att övervägas
  • De som har en mycket bra examen i andra discipliner kommer att övervägas förutsatt att de har studerat en examen med något marknadsföringsrelaterat innehåll
  • Ansökningar från mogna studenter med betydande erfarenhet av marknadsföringsledning eller acceptabla yrkeskvalifikationer kommer att behandlas individuellt

Stödjer din ansökan

  • Relevant arbetslivserfarenhet krävs inte men kan öka dina chanser att bli godkända.
  • Företräde kommer att ges till dem med betyg över minimikraven på grund av stark konkurrens om platser på detta program.

Engelska språkkrav

Du måste visa engelska språkkunskaper på en nivå som gör att du kan lyckas med dina studier, oavsett din nationalitet eller bosättningsland.

Vi accepterar följande engelska språkkvalifikationer vid angivna betyg:

IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (minst 6,0 i varje avsnitt)

  • TOEFL (Test av engelska som främmande språk) iBT (inklusive Special Home Edition): totalt 100 (minst 20 i varje avsnitt)
  • CAE och CPE: totalt 185 (minst 169 i varje modul)
  • Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III med pass i alla fyra komponenterna
  • LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Övergripande godkänt med godkänt i varje komponent

Studieöversikt

Vår MSc i marknadsföring ger dig en teoretisk förståelse för konsumentbeteende, marknadsföringsforskningsmetoder och marknadsföringshantering, samt kompetens och kreativitet för att tillämpa denna kunskap i verkliga marknadsföringssituationer.

Programstruktur

Detta program pågår under ett läsår, som börjar i mitten av september och slutar i augusti. I början av programmet studerar du obligatoriska kurser som genomförs under termin ett. Dessa är grunden som hela MSc bygger på och säkerställer en gemensam kunskapsbas inom de olika områdena.

För att ge dig en uppfattning om vad programstrukturen och kurserna kan bestå av, beskriver nedanstående information strukturen och kurserna för detta program 2021/22.

Termin 1. september – december

Obligatoriska kurser

  • Konsumentbeteende
  • Analys av marknadsföringsbeslut
  • Marknadsundersökning
  • Principer för marknadsföringshantering

Termin 2. januari – maj

Obligatorisk kurs

  • Marknadsföringsapplikationer

Alternativskurser

Välj 3

  • Internationell marknadsföringsstrategi
  • Marknadskommunikation
  • Marknadsföring i en digital värld
  • Marknadsföring av tjänster
  • Förstå varumärken

Sommar. Juni – augusti

  • Avhandling

Lärandemål

Programmet riktar sig till studenter från en allmän affärs- eller ledningsrelaterad disciplin och syftar till att producera kritiska, reflekterande marknadsförare och betonar integrationen av teori och praktik med de färdigheter och kunskaper som krävs av arbetsgivare.

Kunskap och förståelse

I slutet av programmet kommer studenterna att kunna:

  • Kritiskt utvärdera de viktigaste analytiska ramarna och verktygen som används i marknadsföring
  • Tillämpa viktiga marknadsföringsteorier, ramar och verktyg för att lösa marknadsföringsproblem
  • Använd information om ett företags externa och interna marknadsföringsmiljö för att identifiera och prioritera lämpliga marknadsföringsstrategier
  • Utöva kritiskt omdöme genom engagemang och reflektion med befintlig marknadsföringslitteratur och ny utveckling i marknadsföringsmiljön
  • Kritiskt utvärdera marknadsföringsfunktionen och den roll den spelar för att uppnå organisatorisk framgång både i kommersiella och icke-kommersiella miljöer
  • Utvärdera och agera utifrån de etiska och miljöhänsyn som är kopplade till marknadsföringsaktiviteter

Graduate Attributes

I slutet av programmet kommer studenterna att kunna:

  • Identifiera, definiera och analysera problem och identifiera eller skapa processer för att lösa dem
  • Utöva kritiskt omdöme för att skapa en ny förståelse
  • Kritiskt bedöma befintlig förståelse och erkänna behovet av att regelbundet utmana all kunskap
  • Identifiera och tillämpa nya idéer, metoder och tankesätt
  • Svara effektivt på obekanta problem i obekanta sammanhang
  • Avancera motiverade och sakligt stödda argument effektivt i skriftligt arbete och muntlig presentation
  • Arbeta effektivt med andra och dra nytta av deras olika tänkande, erfarenhet och färdigheter
  • Identifiera och utvärdera sociala, kulturella, globala, etiska och miljömässiga ansvar och frågor
  • Demonstrera färdigheter i tidshantering

Karriärutveckling

Marknadsföringsexamina från University of Edinburgh är mycket eftertraktade globalt. Vårt dedikerade studentutvecklingsteam inom Business School kommer att vara en integrerad del av din studentupplevelse från dag ett. Vi är här för att hjälpa dig att bli utrustad för att maximera din potential på den globala marknaden.

Utbildad anställning

MSc i marknadsföring erbjuder studenterna en fördjupad och balanserad studie av marknadsföringsdisciplinen. Det syftar till att producera kritiska, reflekterande praktiker för en mängd olika destinationer, inklusive handel, offentlig sektor och akademiska institutioner.

Programmet kan leda till en mängd roller, inklusive

  • Annonschefer
  • Varumärkesansvariga
  • Digitala marknadsföringschefer/chef
  • Marknads-/dataanalytiker
  • Marknadsföringsinsamlingar
  • Mediechefer
  • PR -chefer
  • Försäljningsdirektörer

Ranking

  • 11: e i QS världsranking för marknadsföring 2019
  • 20: e i QS World University Rankings 2020

Antagningar

Läroplan

Ranking

Programresultat

Stipendier och finansiering

Ackrediteringar

Karriärmöjligheter

Om skolan

Frågor