Civilingenjör i marknadsföring
Edinburgh, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
11 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 19 100 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* hemstudenter; 25 100 GBP - internationella studenter; EU -studenter som börjar sina examina läsåret 2021/22 kommer att vara i linje med internationella avgifter
Introduktion
Vår MSc kommer att ge dig en fördjupad kunskap om marknadsföring ur både ett akademiskt och praktiskt perspektiv, så att du kan hantera marknadsföringsutmaningar på kritiska och kreativa sätt. Programmet är utformat för att hjälpa dem från ett allmänt företag eller ledningsrelaterade discipliner att utvecklas till innovativa marknadsförare som kan driva strategiska beslut i skapandet av framgångsrika produkter och tjänster.
Undervisning och lärande 2021–22
För läsåret som börjar i september 2021 planerar vi för närvarande att leverera en blandning av personlig och digital undervisning. Vår undervisningsmodell kommer att bero på de Covid-19-restriktioner som finns vid den tiden, men vi planerar utifrån att alla studenter kommer att vara med oss i Edinburgh.
Ingångskrav
Inträde till vår MSc i marknadsföring är starkt konkurrenskraftigt. Du kan öka dina chanser till en lyckad ansökan genom att överskrida minimikraven för programmet.
Akademiska krav
Du behöver en brittisk förstklassig eller 2: 1-examen i ett av ämnena nedan, eller motsvarande utomlands kvalifikation.
- Normalt krävs en grundutbildning i ett företags- eller ledningsrelaterat ämne. Detta program är inte riktat till dem som har en grundutbildning specifikt i marknadsföring. Om du gör det skulle vi rekommendera våra Masters by Research istället
- Kandidater med examina inom samhällsvetenskap, kommunikation, PR och media eller konstrelaterade områden kommer också att övervägas
- De som har en mycket bra examen i andra discipliner kommer att övervägas förutsatt att de har studerat en examen med något marknadsföringsrelaterat innehåll
- Ansökningar från mogna studenter med betydande erfarenhet av marknadsföringsledning eller acceptabla yrkeskvalifikationer kommer att behandlas individuellt
Stödjer din ansökan
- Relevant arbetslivserfarenhet krävs inte men kan öka dina chanser att bli godkända.
- Företräde kommer att ges till dem med betyg över minimikraven på grund av stark konkurrens om platser på detta program.
Engelska språkkrav
Du måste visa engelska språkkunskaper på en nivå som gör att du kan lyckas med dina studier, oavsett din nationalitet eller bosättningsland.
Vi accepterar följande engelska språkkvalifikationer vid angivna betyg:
IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (minst 6,0 i varje avsnitt)
- TOEFL (Test av engelska som främmande språk) iBT (inklusive Special Home Edition): totalt 100 (minst 20 i varje avsnitt)
- CAE och CPE: totalt 185 (minst 169 i varje modul)
- Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III med pass i alla fyra komponenterna
- LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Övergripande godkänt med godkänt i varje komponent
Studieöversikt
Vår MSc i marknadsföring ger dig en teoretisk förståelse för konsumentbeteende, marknadsföringsforskningsmetoder och marknadsföringshantering, samt kompetens och kreativitet för att tillämpa denna kunskap i verkliga marknadsföringssituationer.
Programstruktur
Detta program pågår under ett läsår, som börjar i mitten av september och slutar i augusti. I början av programmet studerar du obligatoriska kurser som genomförs under termin ett. Dessa är grunden som hela MSc bygger på och säkerställer en gemensam kunskapsbas inom de olika områdena.
För att ge dig en uppfattning om vad programstrukturen och kurserna kan bestå av, beskriver nedanstående information strukturen och kurserna för detta program 2021/22.
Termin 1. september – december
Obligatoriska kurser
- Konsumentbeteende
- Analys av marknadsföringsbeslut
- Marknadsundersökning
- Principer för marknadsföringshantering
Termin 2. januari – maj
Obligatorisk kurs
- Marknadsföringsapplikationer
Alternativskurser
Välj 3
- Internationell marknadsföringsstrategi
- Marknadskommunikation
- Marknadsföring i en digital värld
- Marknadsföring av tjänster
- Förstå varumärken
Sommar. Juni – augusti
- Avhandling
Lärandemål
Programmet riktar sig till studenter från en allmän affärs- eller ledningsrelaterad disciplin och syftar till att producera kritiska, reflekterande marknadsförare och betonar integrationen av teori och praktik med de färdigheter och kunskaper som krävs av arbetsgivare.
Kunskap och förståelse
I slutet av programmet kommer studenterna att kunna:
- Kritiskt utvärdera de viktigaste analytiska ramarna och verktygen som används i marknadsföring
- Tillämpa viktiga marknadsföringsteorier, ramar och verktyg för att lösa marknadsföringsproblem
- Använd information om ett företags externa och interna marknadsföringsmiljö för att identifiera och prioritera lämpliga marknadsföringsstrategier
- Utöva kritiskt omdöme genom engagemang och reflektion med befintlig marknadsföringslitteratur och ny utveckling i marknadsföringsmiljön
- Kritiskt utvärdera marknadsföringsfunktionen och den roll den spelar för att uppnå organisatorisk framgång både i kommersiella och icke-kommersiella miljöer
- Utvärdera och agera utifrån de etiska och miljöhänsyn som är kopplade till marknadsföringsaktiviteter
Graduate Attributes
I slutet av programmet kommer studenterna att kunna:
- Identifiera, definiera och analysera problem och identifiera eller skapa processer för att lösa dem
- Utöva kritiskt omdöme för att skapa en ny förståelse
- Kritiskt bedöma befintlig förståelse och erkänna behovet av att regelbundet utmana all kunskap
- Identifiera och tillämpa nya idéer, metoder och tankesätt
- Svara effektivt på obekanta problem i obekanta sammanhang
- Avancera motiverade och sakligt stödda argument effektivt i skriftligt arbete och muntlig presentation
- Arbeta effektivt med andra och dra nytta av deras olika tänkande, erfarenhet och färdigheter
- Identifiera och utvärdera sociala, kulturella, globala, etiska och miljömässiga ansvar och frågor
- Demonstrera färdigheter i tidshantering
Karriärutveckling
Marknadsföringsexamina från University of Edinburgh är mycket eftertraktade globalt. Vårt dedikerade studentutvecklingsteam inom Business School kommer att vara en integrerad del av din studentupplevelse från dag ett. Vi är här för att hjälpa dig att bli utrustad för att maximera din potential på den globala marknaden.
Utbildad anställning
MSc i marknadsföring erbjuder studenterna en fördjupad och balanserad studie av marknadsföringsdisciplinen. Det syftar till att producera kritiska, reflekterande praktiker för en mängd olika destinationer, inklusive handel, offentlig sektor och akademiska institutioner.
Programmet kan leda till en mängd roller, inklusive
- Annonschefer
- Varumärkesansvariga
- Digitala marknadsföringschefer/chef
- Marknads-/dataanalytiker
- Marknadsföringsinsamlingar
- Mediechefer
- PR -chefer
- Försäljningsdirektörer
Ranking
- 11: e i QS världsranking för marknadsföring 2019
- 20: e i QS World University Rankings 2020
Antagningar
Läroplan
Detta program pågår under ett läsår, med start i mitten av september och slutar i augusti. I början av programmet läser du obligatoriska kurser, som genomförs under termin ett. Dessa är grunden på vilken hela civilingenjören bygger och säkerställer en gemensam kunskapsbas inom de olika områdena.
En omfattande välkomstvecka ger en introduktion till programmet, skolan och universitetet. Designad för att vara både informativ och rolig, gör den att du kan bekanta dig med dina klasskamrater.
Genom valet av olika alternativkurser kan du skräddarsy dina studier mot dina karriärintressen.
Slutligen, din MSc-avhandling sammanför allt årets lärande i ett verk som är unikt för varje student.
För att ge dig en uppfattning om vad programstrukturen och kurserna kan bestå av, beskriver nedanstående information strukturen och kurserna för detta program 2022/23.
- Termin 1 – september–december
- Obligatoriska kurser
- Konsumentbeteende
- Marknadsbeslutsanalys
- Marknadsundersökning
- Principer för marknadsföringshantering
- Termin 2 – januari–maj
- Obligatorisk kurs
- Marknadsföringsapplikationer
- Alternativkurser* - Välj 3 eller 4
- International Marketing Strategy
- Marknadskommunikation
- Marknadsföring i en digital värld
- Marknadsföring av tjänster
- Förstå varumärken
- Sommar - juni–augusti
- Avhandling
- Obligatoriska kurser
*Vi kommer att meddela sökande om eventuella ändringar i programstrukturen och kurser senast den 15 juni det år då kursen antas. Vi kan inte garantera att alla tillvalskurser kommer att köras varje år och ibland kommer det att göras sista minuten-ändringar efter detta datum på grund av oförutsedda omständigheter som personalens sjukdom.
Innehållet i enskilda kurser och programmet för en viss examen är under ständig akademisk granskning i ljuset av aktuella omständigheter och kan ändras från tid till annan, med vissa program och kurser som ändras, avbryts eller ersätts.
På grund av stor efterfrågan kan vi inte garantera eleverna en plats på den valfria kurs som de föredrar. På samma sätt, om det inte finns tillräckligt med intresse under ett givet år för en tillvalskurs kanske det inte är lönsamt för oss att köra just den tillvalskursen. Vissa kombinationer av alternativkurser kanske inte är möjliga på grund av schemaläggningsbegränsningar.
Ranking
ranking
- 13 i QS världsranking för marknadsföring 2022
- 16 i QS World University Rankings 2022
Programresultat
Lärandemål
Programmet riktar sig till utexaminerade från en allmän affärs- eller ledningsrelaterad disciplin och syftar till att producera kritiska, reflekterande marknadsförare och betonar integrationen av teori och praktik med de färdigheter och kunskaper som krävs av arbetsgivare.
Kunskap och förståelse
Vid slutet av programmet ska studenten kunna:
- Kritiskt utvärdera de viktigaste analytiska ramverken och verktygen som används i marknadsföring
- Tillämpa viktiga marknadsföringsteorier, ramverk och verktyg för att lösa marknadsföringsproblem
- Använd information om ett företags externa och interna marknadsföringsmiljö för att identifiera och prioritera lämpliga marknadsföringsstrategier
- Utöva ett kritiskt omdöme genom engagemang och reflektion med befintlig marknadsföringslitteratur och ny utveckling i marknadsföringsmiljön
- Kritiskt utvärdera marknadsföringsfunktionen och den roll den spelar för att uppnå organisatorisk framgång både i kommersiella och icke-kommersiella miljöer
- Utvärdera och agera på de etiska och miljömässiga aspekterna kopplade till marknadsföringsaktiviteter
Graduate Attributes
Vid slutet av programmet ska studenten kunna:
- Identifiera, definiera och analysera problem och identifiera eller skapa processer för att lösa dem
- Utöva ett kritiskt omdöme för att skapa en ny förståelse
- Kritiskt bedöma befintlig förståelse och inse behovet av att regelbundet utmana all kunskap
- Identifiera och tillämpa nya idéer, metoder och sätt att tänka
- Svara effektivt på okända problem i okända sammanhang
- Förhandsmotiverade och sakligt underbyggda argument effektivt i skriftligt arbete och muntlig presentation
- Arbeta effektivt med andra och dra nytta av deras olika tänkande, erfarenhet och färdigheter
- Identifiera och utvärdera sociala, kulturella, globala, etiska och miljömässiga ansvar och frågor
- Visa färdigheter i tidshantering
Stipendier och finansiering
Sökande till MSc i marknadsföring kan ansöka om en rad stipendier både från universitetet och externa organisationer.
Program och skolstipendier
Vi är måna om att rekrytera de allra bästa talangerna från hela världen. För detta ändamål finns ett antal programbaserade och skolfinansierade stipendier tillgängliga, såväl som andra som är generöst sponsrade av industri och alumner.
Övriga stipendier och finansiering
Du kan vara berättigad till stipendier från University of Edinburgh eller en extern organisation.
Galleri
Ackrediteringar
Karriärmöjligheter
Karriärutveckling
Marknadsexamen från University of Edinburgh är mycket eftertraktade globalt. Vårt engagerade studentutvecklingsteam inom Handelshögskolan kommer att vara en integrerad del av din studentupplevelse från dag ett. Vi är här för att hjälpa dig att bli rustad för att maximera din potential på den globala marknaden.
Graduate Employment
Master i marknadsföring erbjuder studenterna en fördjupad och balanserad studie av marknadsföringsdisciplinen. Det syftar till att producera kritiska, reflekterande utövare för en mängd olika destinationer inklusive handel, den offentliga sektorn och akademiska institutioner.
Programmet kan leda till en mängd roller, bl.a
- Reklamschef
- Brand Managers
- Digital Marketing Managers/Executive
- Marknads-/dataanalytiker
- Marknadsföring insamlingar
- Mediechefer
- PR-chefer
- Försäljningsdirektörer