
MA Utbildningspraxis - (De Montfort University)
Leicester, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Utbildningspraxis MA

Med fokus på samtida frågor som elever och lärande och hantering av utbildningsförändringar är utbildningspraxis för lärare anställda i grund-, gymnasieutbildning och vidareutbildning samt DMU-akademiker som är intresserade av undervisning eller relaterade karriärer. Du uppmuntras att använda din egen arbetsplats och erfarenhet som grund för dina uppdrag.
Översikt
Skäl att studera utbildningspraxis vid DMU:
- Förbättra din anställbarhet med placeringar och frivilliga möjligheter i lokala utbildningsinställningar.
- Reflektera över de senaste trenderna och utvecklingen inom området och överväga hur dessa gäller för din egen arbetsplats.
- Kursinnehåll passar de senaste kraven från Institutionen för utbildning och National College för att hjälpa till att förbereda och bygga på kraven från National Professional Qualification for Headship and Middle Leadership.
- Vårt praktik- och forskningsbaserade akademiska team är erkänt för excellens inom undervisning, läroplanering och innovation.
- Dra nytta av våra starka partnerskap med universitet, skolor, professionella organisationer som International Council on Education for Teaching (ICET), välgörenhetsorganisationer och statliga myndigheter världen över.
Viktiga fakta för studenter i Storbritannien / EU
- Institutionskod: D26
- Varaktighet: Ett år på heltid, två år på deltid
- Deltagande: Heltid två undervisade sessioner under två kvällar per vecka. Deltid en undervisad session per vecka
- Studieplats: De Montfort University Leicester UK
- Avgifter och finansiering: Studieavgifterna för heltid 2019/20 är 5 300 £. Deltidsavgifter kommer att vara 442 £ per 15 kreditmodul
Viktiga fakta för internationella studenter
- Institutionskod: D26
- Varaktighet: Ett års heltid
- Deltagande: Heltid två undervisade sessioner under två kvällar per vecka
- Studieplats: De Montfort University Leicester UK
- Avgifter och finansiering: För 2019/20 heltidsstudieavgifter kommer att vara 14 100 £
Struktur och bedömning
Kursmoduler
- Researching Education (30 poäng) - Introducerar forskningsmetoder och deras implikationer för att bilda ett forskningsförslag för avhandlingselementet.
- Större projekt / avhandling (60 poäng) - I samråd med kursledaren uppmuntras du att bedriva forskning inom ett område som talar till dina egna intressen / erfarenhet. Bedömningen kan omfatta en fortsatt händelse för professionell utveckling med din arbetsgivare.
Du kommer att välja bland följande 30 kreditfria moduler:
- Bedömning och läroplanen - Undersöker hur en innehållsstyrd läroplan fokuserar på möten i klassrummet vid bedömning snarare än lärande. Den tar också hänsyn till hur du testas och hur effektiv regimen är för dig, läraren och skolan. Alternativa metoder för läroplanen och bedömningen kommer att identifieras för att förbättra ditt lärande.
- Aktuella och framväxande frågor inom utbildningspolitiken - Reflekterar över den senaste utvecklingen inom utbildning och undersöker de politiska trender som ligger till grund för dessa. Du kommer att utforska policyfrågor inom ramen för din egen pedagogiska miljö och utveckla en informerad kritik av hur policyn kopplas till praxis.
- Teknikförbättrad praxis - Betraktar fallgropar och potentialer i ny teknik (e-säkerhet, interaktiva tavlor, virtuella inlärningsmiljöer, Twitter, sociala nätverk osv.) För skolning, lärande och undervisning. Du kommer också att utforska hur sådan teknik kan användas effektivt och vilka framtida utbildningsutrymmen / möjligheter som öppnas.
- Förhandlad studie - ger studenter möjlighet att förfölja ämnen som är direkt och omedelbar relevans för deras professionella sammanhang. Du kommer att genomföra en oberoende och individuellt förhandlad studie inom ett område av personligt intresse för dig och din roll i utbildningen.
- Leda och hantera pedagogisk förändring - Gör det möjligt för studenter att kritiskt engagera sig i forskning om pedagogiskt ledarskap och hantering av förändring, i syfte att tillämpa sin teoretiska förståelse för sin praktik. Du kommer också att kritiskt reflektera över din egen position och möjligheter som ledare inom din pedagogiska arbetsplats.
Undervisning och bedömning
Utbildningspraxikursen använder en mängd olika undervisningsmetoder inklusive föreläsningar, handledning och grupparbete under kvällens undervisningssessioner. Du kommer också att förväntas genomföra självstyrd studie.
Om du studerar heltid kommer du att delta i undervisade sessioner två kvällar per vecka och genomföra kursen under ett läsår. Om du studerar deltid kommer du att delta i undervisade sessioner en kväll per vecka och genomföra kursen under två akademiska år.
Akademisk expertis
Vår erfarna praxis och forskningsbaserade kursgrupp är alla kvalificerade lärare och föreläsare och har erkänts för excellens inom undervisning, läroplanering och innovation.
Medlemmar i teamet är för närvarande involverade i aktiv forskning, som formar och informerar vår undervisning.
Forskningsområden inkluderar;
- Akademisk praxis
- Konstutbildning
- bedömning
- Ändra hanteringen
- Övningssamhällen
- Excellence och god praxis
- Inkludering och jämlikhet
- Ledarskap
- Lärande, inklusive online-lärande
- Pedagogik
- Utbildningsfilosofi
- Utbildningens psykologi
- Genomförande av politik
- Professionell utveckling
- Forskningsmetoder
- Teknologi
geralt / Pixabay

Möjligheter och karriärer
stipendier
Som en del av universitetets engagemang för att förbättra den personliga och karriärutvecklingen för våra akademiker. Vi erbjuder ett alumniprogram.
Graduate karriärer
Denna kurs är idealisk om du vill fortsätta din karriär inom undervisning, ledarskap och skolhantering och andra karriärer relaterade till utbildningssystemet. Detta kommer också att bidra till att förbereda och bygga vidare på kraven i National Professional Qualification for Headship.
Kursen är också ett idealiskt medel för dem som vill arbeta och forska inom den akademiska disciplinen för utbildningsstudier.
Inresa kriterier
- 2: 1 Honor i en relevant examen, inte nödvändigtvis inom utbildning, men det krävs god praktisk kunskap om utbildning.
- Bevis på tidigare praktisk erfarenhet av att arbeta direkt med elever i en utbildningsmiljö antingen som betald eller frivillig.
- Tydligt intresse för kursen demonstrerad med förklaring och bevis i det personliga uttalandet.
- Starkt engagemang för att arbeta inom det breda utbildningsområdet under hela kursens längd och i framtiden.
- Kursen kan erbjuda ackreditering av tidigare lärande (APL) på upp till 60 poäng till kandidater med lämplig erfarenhet och kvalifikationer såsom en PGCE.
Engelska språkkrav:
Om engelska inte är ditt första språk är IELTS-poäng 6,5 eller motsvarande när du börjar kursen. Engelskspråkig undervisning, levererad av vårt British Council ackrediterade Center for English Language Learning (CELL), finns tillgängligt både före och under kursen.
Arbetserfarenhet:
Kursbedömningar kräver att eleverna reflekterar över sina erfarenheter av att arbeta direkt med elever inom en utbildnings- eller inlärningsmiljö.
Det förväntas därför att studenter kommer att delta i kursen redan har fått minst 200 timmars relevant arbetserfarenhet.
Det är också obligatoriskt för alla studenter att få arbete - betalt eller frivilligt - i en lärmiljö i minst en dag per vecka under kursens längd. Om det behövs, kommer studenter att få hjälp med att anskaffa en lämplig volontärmöjlighet genom universitetets flaggskepp Square Mile-projektet.