Keystone logo
Ulearn MSc Digital Marketing Management - (Coventry University)
Ulearn

MSc Digital Marketing Management - (Coventry University)

Coventry, Storbritannien

1 Years

Engelsk

Heltid, Deltid

Request application deadline

Request earliest startdate

Request tuition fees

På Campus

* Avgifter för 2019/20 för studenter i Storbritannien / EU: 11450 GBP; 2019/20 avgifter för internationella studenter: 15800 GBP; 2020/21 avgifter för UK / EU / internationella studenter: bekräftas

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Översikt

122646_Unknown.jpg

Marknadsföring utvecklas ständigt - med sociala medier, nya detaljhandelskanaler och störande tekniker som alla spelar stora roller i dess utveckling, vilket vi tror erbjuder möjligheter och risker i lika stor utsträckning. Gå in i denna värld och utforska hur man hanterar marknadsföring inom den med Coventry Universitys MSc för digital marknadsföringshantering.

Syftet med denna samtida kurs är att hjälpa dig att förbereda dig för potentiella framtida karriärer inom digital marknadsföringshantering. Kursen utforskar teoretiska kunskaper, färdigheter och personliga attribut som kan hjälpa dig att bli ledande inom den digitala marknadsföringsbranschen. Efter framgångsrikt slutförande bör eleverna lära sig och utforska hur man kan bli en anpassningsbar och proaktiv digital marknadsföringspersonal, vilket kan hjälpa dig att utvecklas till ledande befattningar i framtiden.

Varför Coventry University?

Ett prisbelönt universitet, och vi är engagerade i att ge våra studenter en bästa möjliga upplevelse. Vi fortsätter att investera i både våra anläggningar och vår innovativa strategi för utbildning. Våra studenter drar nytta av branschrelevant undervisning och resurser och stöd som utformats för att hjälpa dem att lyckas. Dessa sträcker sig från våra moderna bibliotek och datoranläggningar till dedikerade karriärrådgivning och våra imponerande studentföreningsaktiviteter.

Kursinformation

Genom att studera MSc Digital Marketing Management får du möjlighet att utforska olika ämnen relaterade till digital marknadsföringshantering.

Genom ett starkt fokus på företagens engagemang bör kursen göra det möjligt för dig att lära dig ett brett utbud av överförbara färdigheter som kan förbättra din potentiella framtida anställbarhet. Du kan få i uppdrag att producera ett digitalt marknadsföringsprojekt, undersöka effekterna av digital och störande teknik för marknadsföring, utforska hur man kan kommunicera idéer till olika målgrupper, genomföra onlinepresentationer och delta i ett simulerat elektroniskt affärsspel.

Kursen kämpar också med ökningen av störande teknologier, som kan betydligt förändra hur företag eller industrier fungerar - under de senaste åren har några av dessa störningar haft en stor inverkan på marknadsföring, med teknik som blockchain eller tillgängligheten av big data , förändra hur företag gör affärer. Modulen "Disruptive Technology in Marketing" syftar till att bygga din förståelse för hur dessa tekniker kan gynna marknadsförare, särskilt i det digitala rymden, och utmana dig att hantera de risker som också är förknippade med dem,

Andra områden som behandlas i kursen inkluderar hur man hanterar digitala marknadsföringsprojekt, som kan vara komplexa i deras omfattning och användning av teknik, och hur man effektivt kan undersöka och tolka digital marknadsföringsanalys, ett viktigt verktyg för att informera strategiska marknadsföringsbeslut ur ett ledningsperspektiv. I kombination med en modul fokuserad på konsumentbeteende kommer du att utforska hur organisationer bygger sin kunskap om människors beteenden online och ser till att kampanjer är effektiva i en alltmer digitaliserad affärsmiljö.

När du lär dig om digital marknadsföringshantering bör kursen hjälpa dig att utveckla en rad överförbara och relevanta färdigheter som att utveckla en förståelse för konsumentbeteende samt att producera en marknadsföringskommunikationssituationsanalys och genomföra ett styrelserum för en marknadskommunikationskampanj för en klient . Du kommer också att undersöka hur du hanterar globala marknadsföringsteam.

Översikt

Kursen innehåller för närvarande Professional Development Module. Var och en av de deltagande forskarutbildningarna har för närvarande en individuellt anpassad version av Chartered Management Institute (CMI) ** Professional Development module. För mer information om innehållet i varje modul, se avsnittet Studieteman på denna kurssida.

moduler

  • Hantera projekt för digital marknadsföring
  • Digital marknadsstrategi
  • Störande teknik inom marknadsföring
  • Marknadsstrategi, planering och kontroll
  • Konsumentbeteende
  • Marknadskommunikation
  • Digital Marketing Analytics
  • Hantera globala marknadsföringsteam
  • Global Professional Development - Konsultverksamhet
  • Projekt


StartupStockPhotos / Pixabay

122647_student-849825__340.jpg

anställbarhet

Karriärmöjligheter

Inbyggd anställbarhet är ett centralt fokus för denna kurs med en rad initiativ för studenter att demonstrera tillämpat lärande och fortsatt professionell utveckling, inklusive användning av autentiska bedömningar.

Du har möjlighet att studera ett slutprojekt baserat på antingen ett forskningsbaserat projekt eller ett branschbaserat konsultprojekt. Detta bör ge dig flexibilitet att utveckla olika Pathways för framtida anställbarhet eller vidare studier. Praktikplatser som en del av projektmodulen är beroende av tillgänglighet och en konkurrenskraftig ansöknings- och urvalsprocess, och avgifter kan tillkomma.

Där våra akademiker arbetar

Tidigare kandidater har säkrat positioner inom ett brett utbud av digitala marknadsföringsområden, såsom kampanjhantering för sociala medier och webbplatsanalys som arbetar med ledande organisationer världen över som McCann, Zurich och många andra.

Ingångskrav

Godkända sökande kommer normalt att ha en grundutbildning (minst 2: 2) inom en relevant akademisk disciplin. Sökande med examen inom en annan disciplin kan antas efter övervägande från fall till fall.

Ansökningar från kandidater med relevant erfarenhet uppmuntras och kommer att behandlas på individuell basis.

EU / internationella studenter

Engelska som främmande språk: Denna kurs kräver IELTS på 6,5 totalt, utan någon del lägre än 5,5. Pre-session engelska är tillgängligt vid behov.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Civilingenjör Digital marknadsföring och e-handel
    • Toulouse, Frankrike
  • Master Head of Digital Marketing
    • São Paulo, Brasilien
  • Civilingenjör i informationssystem - digital marknadsföring
    • Oslo, Norge