Keystone logo
Universidad de Granada Master i förvaltning och administration av turistföretag
Universidad de Granada

Master i förvaltning och administration av turistföretag

Granada, Spanien

1500 Hours

Spanska

Begär tempo

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 3 886 / per year *

På Campus

* 100% stipendealternativ

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Masterprogrammet tar samtidigt hänsyn till behovet av noggrannhet som en examen från ett av de mest prestigefyllda universiteten i Spanien måste ha och ett mycket praktiskt tillvägagångssätt. Vi berättar mer om metodik, innehåll och undervisningsmoduler.

Mästarens fördelar

  • International Master (mer än 50% av internationella studenter).
  • Särskild tonvikt på förhållandet mellan praktikplatser i företag (stort utbud av nationella och internationella företag med mer än 50 samarbetsvilliga företag) för integration på arbetsmarknaden.
  • Hög arbetsinsats.
  • De flesta av professorerna företagsledare.
  • Befälhavaren har stipendier på upp till 100% av sitt belopp.

Kursens utbildningsmål

  • Lär dig att leda och hantera ett företag inom turistbranschen.
  • Integrera kunskap och praxis, möjliggöra utveckling av ett projekt för att skapa ett turistföretag och genomföra praktikplatser i företag i syfte att senare integrera studenten på arbetsmarknaden vid anställning.

innehåll

Innehållet i programmet innehåller 60 högskolepoäng som utvecklas under ett läsår i olika funktionella moduler som täcker hela spektrumet av de olika arbetsområdena och funktionella avdelningar i företag och institutioner inriktade på turism. Dessa moduler innehåller specifika sessioner om alla de senaste ämnena inom turistområdet, såsom:

  • Kongressens turism
  • Turism och Internet
  • Sun and Beach Tourism
  • Kulturturism
  • Äventyrsresa
  • Naturturism
  • Landsbygdsturism

Dessa tematiska sessioner kombineras med monografiska sessioner som fokuserar på turistföretagets huvudområden, såsom:

  • Hospitality
  • Resebyrå
  • Transportföretag
  • restaurering
  • Nöjesparker
  • "Hantering"

Kunskapen om dessa områden förstärks med tanke på att alla studenter som klarar utbildningsmodulerna kommer att ha garanterad möjlighet att utveckla praktikplatser i ett av de ledande företagen i branschen som samarbetar med utvecklingen av Master.

Undervisningsmoduler

Den akademiska utvecklingen av utbildningsprogrammet har delats in i elva stora undervisningsmoduler som i allmänhet motsvarar de viktigaste områdena i ledningen av ett turistföretag. Programmets huvudmoduler är:

  1. Presentation och öppningskonferens
  2. Aktivitetsområden inom turistindustrin
  3. Strategisk förvaltning av turistföretag
  4. Strategisk hantering av personalresurser i turistföretag
  5. Marknadsföring i turistföretag
  6. Offentliga institutioner och juridiska aspekter i skapandet och finansieringen av turistföretag
  7. Investeringar, finansiering och redovisning i turistföretag
  8. Kvalitets- och miljöledning i turistföretag
  9. Innovation och ny teknik tillämpades på turistbranschen
  10. Engelska moduler för specifika ändamål i turistsituationer
  11. Final Master's Project (“Affärsprojekt”)
  12. Praktikplatser i företag

metodik

Masterprogrammet är utvecklat med en metod som börjar med ett mycket litet antal studenter per grupp (aldrig mer än 25 personer per grupp). Professorerna kombinerar maximal professionell och akademisk solvens och en av deras mest karakteristiska anteckningar är den grundläggande direkta närvaron av seniorchefer inom sektorn som ingår i fakulteten för programmet.

Utbildningen i varje modul i undervisningsprogrammet kombinerar minst fyra typer av träningspass: seminarier om de viktigaste ämnena och trenderna i sektorn, erfarenheter från högsta ledningen, rundabordssamtal med experter och praktiska besök och workshops. Programmet förstärks med parallell utveckling av flera sessioner baserat på diskussion och debatt om specifika fall, debatten i specialiserade datorforum eller seminarier och konferenser på högsta nivå.

Undervisningsteam

157832_EquipodocenteII.jpg

Varför gör denna mästare?

1. Framtid

Denna Master fokuserar på turistnäringen, som har identifierats av FN som en av de snabbast växande affärsaktiviteterna i framtiden, både när det gäller antalet människor som kommer att resa, såväl som i de utgifter som de kommer att utveckla och i antalet jobb som kommer att skapas. I verkligheten har turistnäringen redan vuxit under det senaste decenniet, även när andra aktiviteter har stagnerat eller minskat, generellt i alla geografiska områden i världen.

2 Ledande befattningshavare

Denna mästare tillgodoser det befintliga behovet av kvalificerade yrkesverksamma som innehar befattningar som chefer för turistföretag, konsulter eller tekniska eller politiska chefer inom den offentliga förvaltningen relaterade till turistområdet. Aktivitetstillväxten inom turistnäringen, dess större globalisering och ökade tekniska möjligheter har ökat möjligheterna för högkvalificerade människor inom turistsektorn.

3. University of international prestige

Denna mästare är utvecklad i ett av de mest prestigefyllda och äldsta universiteten i Europa: Universidad de Granada . Universidad de Granada skapades för mer än 500 år sedan och har tilldelats upprepade gånger av Europeiska unionen för sin förmåga att ge specialiserade yrkeskvalifikationer till studenter med en bred internationell profil.

4. Professionell

Denna mästare har en specialiserad lärare som inkluderar 60% av ledande befattningshavare i sektorn. I detta sammanhang är masterns sessioner alltid inriktade på ämnen som är starkt kopplade till aktuella affärsfrågor och främjar studenternas kritiska kapacitet och specialisering. Dessutom har befälhavaren ett rådgivande råd som består av högt kvalificerade yrkesverksamma som ger råd till koordinatorerna för befälhavaren med sina idéer.

5. Samarbete mellan ledande företag

Denna mästare har samarbete med mer än 50 ledande företag inom turistsektorn. De företag som samarbetar med mästaren bidrar med sina chefer, erfarenheter och åsikter om ämnen av maximalt professionellt intresse, sponsring av vissa aktiviteter eller samarbete för utveckling av praxis.

6. Garanterade metoder

Denna mästare garanterar en professionell praktikperiod på mellan 3 och 6 månader beroende på studentens preferenser. Befälhavaren har ett handledningsprogram för att identifiera varje elevs specifika preferenser angående destinationen för deras praktikplatser och försöker erbjuda dem de mest lämpliga praktikplatserna som möjligt för deras preferenser.

7. Justerade priser

Denna mästare erbjuder mycket rimliga priser tack vare samarbete mellan företag och institutioner och stipendier på upp till 100% som erbjuds av Universidad de Granada . Priset på Master kan också betalas i upp till tre omgångar utan någon form av avgift.

8. Bor i Granada

Granada är en idealisk stad att bo och studera. Staden där all denna mästare utvecklas erbjuder alla fritids-, hälso- och kommersiella tjänster i en storstad. Atmosfären är väldigt internationell och en hög andel av befolkningen relaterad till universitetet sticker ut (1 av 4 personer är studenter i Granada). Dessutom är det geografiska läget privilegierat, mindre än en timmes bilresa från tropiska stränder å ena sidan och skidorter å andra sidan. Staden är en av de mest besökta i världen och Alhambra-palatset och Albaycin-kvarteren är världsarv för sin skönhet.

Tack för ditt intresse för vår mästare. Universidad de Granada är stolt över att kunna erbjuda en av de mest prestigefyllda forskarutbildningarna i Spanien för att studera hög turismledning. Vi uppmuntrar dig att spendera ett år med oss och njuta av upplevelsen att lära dig de bästa i en unik miljö.

kalender

Magisterexamen i turistföretagsledning och administration vid Universidad de Granada har ett antal platser begränsat till uteslutande 25 personer och en förhandsregistreringsprocess för att kunna välja kandidaten utifrån deras meriter, intresse och potential. Det är därför viktigt att formellt begära inskrivning till master så långt i förväg som möjligt för att garantera möjligheten att bli antagen till programmet.

Det är en mycket bra idé att fylla i formuläret för att få uppdaterad och kompletterande information i detta avseende.

Den första delen av mästaren består av utvecklingen av de olika modulernas träningspass, som kommer att äga rum från måndag till fredag kl. 16.00 till 20.30 i fakulteten för ekonomi och ekonomi och avslutas ungefär kl. i slutet av mars.

När den ansikte mot ansikte perioden är över börjar projektperioden respektive praktikperioden. Praktikperioden utvecklas från slutförandet av den teoretiska-praktiska utbildningen, som genomför projektets utveckling under månaderna omedelbart före och / eller efter praktiken. Befälhavaren avslutas i oktober med försvaret av projektet. Att klara alla moduler i programmet kommer att vara ett nödvändigt villkor för att få titeln "Master i förvaltning och administration av turistföretag" av Universidad de Granada .

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master of Arts i turism ledning
    • Victoria, Kanada
  • Civilingenjör i turism marknadsföring och ledning
    • Joensuu, Finland
  • Master of Permanent Training in Luxury Tourism Marketing
    • Madrid, Spanien