Masterexamen i digital och analytisk marknadsföring
Murcia, Spanien
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
06 Sep 2024
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 37 / per credit *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Pris per kredit: vid första registrering: 37,11 €, i andra registrering: 60,32 €, i 3: e registrering: 69,59 €, i fjärde eller senare: 69,59 €
Introduktion
Master-fil
Centrum: | Fakulteten för ekonomi och ekonomi |
Typ av undervisning: | Ansikte mot ansikte |
Språk: | spanska |
Varaktighet: | 1 och ett halvt år |
ECTS-poäng: | 90 |
Nya inträdesplatser: | 35 |
Pris per kredit: |
|
Master i digital och analytisk marknadsföring erbjuder avancerad utbildning inom två av de snabbast växande områdena inom marknadsföring: Digital marknadsföring och analytisk marknadsföring. Å ena sidan kommer de studenter som studerar specialiteten inom digital marknadsföring ha en djup kunskap om internetbaserad informationsteknologi och kommer att kunna fatta alla marknadsföringsbeslut i företagets digitala miljö. Å andra sidan kommer specialiteten inom analytisk marknadsföring att ge studenten möjligheten att analysera all information som genereras i företagets digitala miljö, med särskild intresse för utnyttjandet av dessa data och tillämpningen av statistiska program som gratis programvara R för din analys.
motivering
Intresset för samhället är utan tvekan om vi tar hand om den omvandling som tekniken producerar inom alla sektorer, vilket ger upphov till ett sammankopplat samhälle där sociala nätverk sätter både människor och företag i kontakt genom olika mobila enheter, vilket orsakar digitalisering av alla aspekter av mänsklig aktivitet, inklusive köp och konsumtion av produkter. I Spanien konstateras det specifikt att vikten av elektronisk handel eller e-handel ökar. Enligt den senaste rapporten från National Competition Markets Commission (CNMC) som finns tillgänglig på sin webbplats: http://www.cnmc.es/ 1 ökade elektronisk handel sin omsättning, först under andra kvartalet 2016, 20,3% från året innan (5 948 miljoner euro) och 33,4% om vi ser på antalet transaktioner (92 miljoner transaktioner som genomförts).
kompetens
- CB6 - Besitta och förstå kunskap som ger en grund eller möjlighet att vara original i utvecklingen och / eller tillämpningen av idéer, ofta i ett forskningssammanhang
- CB7 - Att studenterna vet hur man tillämpar den förvärvade kunskapen och deras förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras studieområde
- CB8 - Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att göra bedömningar baserade på information som, om de är ofullständiga eller begränsade, inkluderar reflektioner över det sociala och etiska ansvaret kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar
- CB9 - Att eleverna vet hur de kommunicerar sina slutsatser och de kunskaper och slutliga skäl som håller dem på ett tydligt och entydigt sätt för specialiserade och icke-specialiserade publikgrupper
- CB10 - Att eleverna har de inlärningsförmåga som tillåter dem att fortsätta att studera på ett sätt som i stor utsträckning kommer att vara självstyrt eller autonomt.
- CG1 - Handla proaktivt i jakten på den mest effektiva lösningen på problemen med digital marknadsföringshantering, fatta effektiva beslut och en efterföljande utvärdering av resultaten baserat på dataanalys.
- CG2 - Demonstrera förmågan att utveckla kritiska resonemang genom analys av information från objektiva kriterier och möjliggöra utveckling av förbättringar inom digital marknadsföringshantering.
- CG3 - Förmåga att designa, starta och hantera innovativa projekt baserade på intensiv och effektiv användning av digitala verktyg inom de olika områdena inom digital marknadsföring.
- CG4 - Utveckla initiativ och entreprenörsanda inom digital marknadsföring.
- CG5 - Förmåga att förstå den digitala miljön och kontext från olika perspektiv.
- CG6 - Förmåga att utveckla en attityd som är förenlig med värdena om hållbarhet och socialt ansvar vid tillämpningen av digital marknadsföringsstrategi och dataanalys.
- CG7 - Förmåga att skriva och motivera på ett tydligt, sammanhängande och ordnat sätt rapporter som innehåller både numeriska data och konceptuella aspekter, anpassar form och innehåll till sina mottagare, eftersom de riktas till ledningen, byråerna eller klienterna inom området för marknadsföring.
- CG8 - Förmåga att identifiera, analysera och diagnostisera ett problem inom området digital marknadsföring och att fastställa planer, alternativ och sammanhängande slutsatser angående nämnda problem
- CE1 - Förmåga att utforma och planera strategier för digital marknadsföring, optimera hanteringen av marknadsföringsmixvariabler: produkt, pris, kommunikation och distribution.
- CE2 - Känn och tillämpa de viktigaste strategiska verktygen för ledningen av digitala företag.
- CE3 - Förmåga att utöva ledarskap, fatta beslut baserat på etik och socialt ansvar och motivera teamet i säljledningsarbetet och i deras arbete inom marknadsföringsområdet.
- CE4 - Förmåga att identifiera och förklara nya sätt att interagera med konsumenter i den digitala miljön.
- CE5 - Använd digitala marknadsföringsverktyg för att effektivt skapa kopplingar till konsumenten.
- CE6 - Känn pelarna för utveckling av entreprenörskap i den digitala miljön.
- CE7 - Förbered och utveckla affärsprojekt inom digital ekonomi.
Graduate profil
Studenter som har avslutat specialiteten inom digital marknadsföring kommer att ha förvärvat de färdigheter som gör att de kan öva som professionella inom det digitala området. Således kommer de att kunna fungera som styrelseledamöter i ett företag med ansvar inom området digital marknadsföring, sociala medier och elektronisk handel.
Studenter som har avslutat specialiteten inom analytisk marknadsföring kommer att kunna arbeta som Big Data-experter, marknadsanalytiker, analytiker inom området marknadsundersökning eller digital dataanalytiker.