Masterexamen i fysisk aktivitet och idrottsvetenskap
Murcia, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
06 Sep 2024
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 2 280 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* 3671,32 €: internationella studenter. Uppgifterna som visas på denna sida är inte officiella, endast vägledande. För mer information kontakta sekretariatet för motsvarande centrum.
Introduktion
Erbjudandet för denna magisterexamen i forskning i fysisk aktivitet och idrottsvetenskap syftar till att täcka efterfrågan på yrkesverksamma vars intresse är relaterat till forskning inom något av områdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap. Överföringen av resultaten som erhållits från den individuella forskningen eller från de forskarlag som är integrerade inom vår fakultet för idrottsvetenskap, kommer att göra det möjligt att konsolidera utbildningen av studenter med en hög grad av specialisering som garanterar ett underlag av forskare inom idrottsvetenskap. Fysisk aktivitet och idrott som kan integreras i lärarpersonalen vid universitet, högre forskningsinstitut, andra liknande centra eller företag.
Master's Study Plan är planerad på ett sådant sätt att studenten inte förblir i teorin vid utarbetandet av forskningsprocessen utan också tar den i praktiken. För detta måste utbildning i forskningsmetodik och forskningstekniker sedan återspeglas och tillämpas inom de specifika områdena specialisering inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
Möjligheten att ge inträde i studentens professionella intresse baserat på syftet med sin forskning, motiverar att det är en magisterexamen där alla institutioner för idrottsvetenskapliga fakulteten är inblandade, genom att låta studieplanen respektera maximalt de vetenskapliga intressena för studenterna och därmed öka den större kunskapen och specialiseringen inom den forskningsprofil som uppfyller deras förväntningar. På detta sätt är den studerande som har avslutat denna master också i stånd att tävla på arbetsmarknaden eftersom, genom att utföra det föreslagna forskningsarbetet, de färdigheter som förvärvats som forskare inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap för I enlighet med dina förväntningar tillåter de din ansökan som specialiserad professionell inom ett visst ämne eller sektor inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
Vår vision
Erbjudandet för denna magisterexamen i forskning i fysisk aktivitet och idrottsvetenskap syftar till att täcka efterfrågan på yrkesverksamma vars intresse är relaterat till forskning inom något av områdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap. Den är utformad med de kvalitetsgarantier som tillhandahålls och med det huvudsakliga syftet att utveckla professionella forskare som är specialiserade på var och en av områdena inom "Sportvetenskap" -sektorn, samt är ett preliminärt steg för utbildning av läkare inom detta område vetenskap.
Vårt uppdrag
Det är en möjlighet att ge en extra poäng till din professionalism och förena "fotens fot" med det vetenskapliga området. Eftersom under mästermånaderna kommer olika linjer för initiering till forskning att bestå av de senaste trenderna inom specialiserad lärare. Bland dessa linjer är: Träning och bedömning av sportprestanda, planering och periodisering av sportträning, Spelanalys, Idrottsinitiering, Träning och hälsa, Fitness, ryggrad och sport, Fysisk aktivitet och hälsa, Idrottsmedicin, Idrottsprestanda utan risk för Skada, Motionsfysiologi, Idrottshantering och ekonomi, Fritid och rekreation, Kroppsutbildning, Evolutionär psykologi, Tillämpad statistik, Ernäring i idrott, Funktionell bedömning av idrottaren, Idrottspsykologi, Motivation och efterlevnad ...
våra värderingar
Hängivenhet, ansträngning, uppmärksamhet, ödmjukhet och professionalism är de nuvarande värdena i hela denna titel.
Master-fil
Lärningscenter: | Fakulteten för idrottsvetenskaper |
Typ av undervisning: | presencial |
språk: | spanska |
varaktighet: | Ett år |
ECTS-poäng: | 60 |
titel: | Universitetets magisterexamen i forskning inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap |
Stipendier, bidrag och rörlighet: | Nationell / internationell |
Pris per kredit: |
|
motivering
Erbjudandet för denna magisterexamen i forskning i fysisk aktivitet och idrottsvetenskap syftar till att täcka efterfrågan på yrkesverksamma vars intresse är relaterat till forskning inom något av områdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap. Överföringen av resultaten som erhållits från den individuella forskningen eller från de forskarlag som är integrerade inom vår fakultet för idrottsvetenskap, kommer att göra det möjligt att konsolidera utbildningen av studenter med en hög grad av specialisering som garanterar ett underlag av forskare inom idrottsvetenskap. Fysisk aktivitet och idrott som kan integreras i lärarpersonalen vid universitet, högre forskningsinstitut, andra liknande centra eller företag.
Master's Study Plan är planerad på ett sådant sätt att studenten inte förblir i teorin vid utarbetandet av forskningsprocessen utan också tar den i praktiken. För detta måste utbildning i forskningsmetodik och forskningstekniker sedan återspeglas och tillämpas inom de specifika områdena specialisering inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
Möjligheten att ge inträde i studentens professionella intresse baserat på syftet med sin forskning, motiverar att det är en magisterexamen där alla institutioner för idrottsvetenskapliga fakulteten är inblandade, genom att låta studieplanen respektera maximalt de vetenskapliga intressena för studenterna och därmed öka den större kunskapen och specialiseringen inom den forskningsprofil som uppfyller deras förväntningar. På detta sätt kan den studerande som har avslutat denna master också kunna konkurrera på arbetsmarknaden eftersom, genom att utföra det föreslagna forskningsarbetet, de färdigheter som förvärvats som forskare inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap i enlighet med Med dina förväntningar tillåter de dig att ansöka som specialiserad professionell inom ett visst ämne eller sektor inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
kompetens
För att fastställa kompetensen för denna magisterexamen har kungligt dekret 1393/2007 reviderats, ändrat genom kungligt dekret 861/2010, samt följande dokument och projekt utarbetade av spanska och internationella enheter:
- Spanska ramverket för kvalifikationer för högre utbildning (MECES)
- Bologna handbok
- Nationell strategi för vetenskap och teknik, 2008-2015 (ENCYT)
- Vitboken om fysisk aktivitet och idrottsvetenskap
- Tuning Project: "Tuning Education Structures in Europe"
- Rapporter om det tematiska nätverksprojektet för att anpassa en europeisk struktur för högre utbildning inom idrottsvetenskap (AEHESIS)
- Ämne riktmärken från kvalitetssäkringsbyrån för högre utbildning
- Kompetenser föreslagna av rådet för ackreditering av högre utbildning
Grundläggande kompetenser
Följande grundläggande kompetenser kommer att garanteras som ett minimum, och de andra som visas i den spanska kvalifikationsramen för högre utbildning (MECES) (kungligt dekret 1393/2007 ändrat senast 861/2010):
- Att eleverna har visat sig ha och förstå kunskaper i ett studieområde som börjar från grundskolan för allmän gymnasieutbildning och finns vanligtvis på en nivå som även om den stöds av avancerade läroböcker också innehåller några aspekter som innebär kunskap som kommer från förskottets vetenskapsområde.
- Att eleverna vet hur de ska tillämpa sin kunskap på sitt arbete eller yrke på ett professionellt sätt och ha de färdigheter som vanligtvis demonstreras genom utarbetande och försvar av argument och problemlösning inom sitt studieområde.
- Att eleverna har förmåga att samla och tolka relevanta uppgifter (vanligtvis inom sitt studieområde) för att göra bedömningar som innefattar en reflektion om relevanta sociala, vetenskapliga eller etiska frågor.
- Att eleverna kan skicka information, idéer, problem och lösningar till en specialiserad och icke-specialiserad allmänhet.
- Att eleverna har utvecklat de lärande färdigheter som krävs för att genomföra ytterligare studier med hög grad av autonomi.
allmänna färdigheter
- Att studenten kan förvärva de konceptuella, processuella och attitydprinciper som är nödvändiga för att känna till och tillämpa vetenskaplig metodik inom olika tillämpningsområden för vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott: fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda , sporthantering och rekreation och sportanimation.
- Att studenten känner till de nya forskningstrenderna inom vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott och kan föreslå nya forskningsförslag inom sina olika områden: fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda, idrottshantering och rekreation och sportanimering .
- Att studenten kan tillämpa specifika forskningsmetoder, tekniker och instrument inom de olika användningsområdena för vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott: fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda, idrottshantering och rekreation och animering sport.
- Att studenten kan analysera och tolka den vetenskapliga litteraturen inom områdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap, både på modersmålet och inom områdets egna forskningsområden.
- Att studenten kan förbereda och försvara vetenskapliga rapporter både på sitt modersmål och i sin egen forskning inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten förvärvar de inlärningsförmågor som krävs för att samarbeta och bedriva forskning med vetenskaplig rigoritet inom fysisk aktivitet och idrott.
- Att studenten kan arbeta i ett tvärvetenskapligt team för att få en bättre och större tvärvetenskaplig utbildning.
- Att studenten kan förvärva ett moraliskt och etiskt engagemang i utvecklingen av arbetet som forskare och yrkesverksamma inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten förvärvar förmågan att lösa problem och fatta beslut effektivt, i syfte att nå kvalitetsnivåer i sin träningsprocess.
- Att studenten förvärvar förmågan att arbeta autonomt, främja deras oberoende inför nya forskningsutmaningar inom vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott.
Transversella kompetenser
Den här mästaren har inte tvärgående kompetenser.
särskilda färdigheter
Enligt riktlinjerna för utbildningsreformen och riktlinjerna för anpassning till det europeiska området för högre utbildning måste de mål som studenten ska förvärva riktas mot förvärv av kunskapsrelaterade färdigheter (koncept), färdigheter relaterade till kunskap specifik (tillämpad kunskap) och med gemensam kunskap (instrumentella färdigheter). Därför har specifika kompetenser utformats för vart och ett av dessa områden.
Kunskapsrelaterade färdigheter (begrepp)
- Att studenten identifierar och differentierar rutinerna och faserna för förvärvet av vetenskaplig kunskap enligt den vetenskapliga metoden i Sciences of Physical Activity and Sport.
- Att studenten identifierar och differentierar paradigmer, områden och trender för forskning inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten kan identifiera, analysera och differentiera egenskaperna hos den vetenskapliga metoden när det gäller studier av fysisk aktivitet och idrott.
- Att studenten kan analysera och kritisera metodologiska alternativ som presenteras i olika forskningssammanhang, samt att basera sina egna beslut.
- Att studenten kan identifiera, analysera och differentiera olika design och forskningstekniker som används mest inom området fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten kan känna till egenskaperna hos den mest använda vetenskapliga mätningen och instrumenteringen inom området fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten kan identifiera de olika teknikerna för dataanalys, både för kvantitativ och kvalitativ forskning som mest används inom området fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att studenten kan veta stegen för att planera, organisera, förbereda och försvara vetenskapliga rapporter både på modersmålet och i forskningen i området
- Att studenten kan känna till olika planeringsprocesser och faser för korrekt utformning och implementering av ett vetenskapligt arbete.
Kompetenser relaterade till specifikt kunnande (tillämpad kunskap)
- Att kunna utföra de olika typerna av forskningsdesign som används mest inom områdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Att kunna utgöra forskningsproblem med tanke på olika paradigmer, fält och trender inom forskning inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Kunna differentiera och tillämpa de olika forskningsteknikerna inom olika tillämpningsområden för vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott: fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda, sporthantering och rekreation och sportanimering.
- Kunna särskilja och genomföra de olika dataanalystekniker som behövs för att besvara forskningsfrågor inom de olika vetenskapsområdena fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Kunna hantera och analysera vetenskaplig litteratur som är specifik för fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
- Kunna hantera datorpaket för introduktion och statistisk behandling av insamlade data.
- Kunna kritiskt bedöma och försvara, ur dataanalysperspektiv, förfaranden, resultat och slutsatser som främjas i alla forskningsrapporter som publiceras inom vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott.
- Kunna bedriva vetenskaplig forskning individuellt och i team inom några av områdena för tillämpning av vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott: fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda, idrottshantering och rekreation och sportanimering från resten av forskningsetiken.
- Att kunna försvara en vetenskaplig rapport offentligt, främst genom användning av IKT.
Kompetenser relaterade till gemensam kunskap (instrumentella färdigheter)
- Att studenten kan behärska procedurerna och verktygen för informationssökning, både i primära och sekundära källor inom vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott.
- Att studenten ska kunna behärska bibliografiska referensledare för bättre hantering av den vetenskapliga litteraturen som är specifik för vetenskaperna om fysisk aktivitet och sport på engelska och på andra språk med betydande närvaro inom det vetenskapliga området.
- Att studenten kan tillämpa informations- och kommunikationsteknologi (IKT) vid forskning inom fysisk aktivitet och idrott.
- Att studenten kan införliva ny teknik och integrera kunskap från andra yrkesmässiga och vetenskapliga områden i vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott i forskningen.
- Att studenten ska kunna tillämpa de olika professionella och vetenskapliga områdena inom vetenskaperna om fysisk aktivitet och idrott (fysisk träning, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsprestanda, idrottshantering och rekreation och sportanimation), de olika forskningsteknikerna mest använt inom fysisk aktivitet och idrottsvetenskap.
Graduate profil
Graden av magisterexamen i forskning i fysisk aktivitet och idrottsvetenskap är en professionell med kunskap inom vetenskaplig metodik, dokumentära källor, kommunikation, publicering och utvärdering av vetenskaplig kvalitet, statistik, dataanalys, tekniker och forskningsinstrument i experimentell, kvasi-experimentell, observationell, selektiv och kvalitativ metod.
Dessutom kommer våra kandidater vara yrkesverksamma med en bredare vision, eftersom de förvärvade färdigheterna möjliggör analys, utveckling och innovation av vetenskaplig metodik inom de olika områdena inom idrottsvetenskap (fysisk aktivitet och hälsa, idrottsutbildning, fysisk utbildning, Sports Management och Sports Recreation).