Magisterexamen i Global Business Management
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk, Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* slutgiltigt pris
Introduktion
Ett program som ger en global vision av företaget och dess strategiska position på marknaden
Tillsammans med akademiker i STEM (vetenskap, teknik, teknik och matematik), kommer akademiker i företagsekonomi att bli de mest efterfrågade yrkesverksamma under det kommande decenniet, enligt alla anställningsförutsägelser. De mest uppskattade egenskaperna hos dessa yrkesverksamma kommer att vara förmågan att hantera kvantitativa och statistiska data, interpersonella färdigheter och färdigheter att hantera teknik.
Denna magisterexamen, som riktar sig till akademiker utan yrkeserfarenhet, är utformad så att våra akademiker utvecklar alla dessa förmågor och förutser framtidens arbetsmarknad.
Denna magisterexamen ger studenterna avancerad utbildning i affärsgrunder (Allmän ledning, strategi, marknadsföring, ekonomi, drift och logistik, mänskliga resurser), förutom att de kan få några av följande specialiseringar*:
- Internationell företagsekonomi och affärsutveckling.
- Internationell marknadsföringsledning.
- People management och globalisering.
* 10 studenter krävs för att öppna en specialisering.
Tillvägagångssättet är teoretiskt-praktiskt: klasserna är utomordentligt praktiska tack vare användningen av casemetodik (Nebrija Business & Technology School använder fallen från Harvard Business School).
Programmet avslutas med en period av yrkespraktik i något av de företag som skolan har samarbetsavtal med, och med försvaret av det slutliga forskningsprojektet, som består av att utarbeta en affärsplan.
Ansikte mot ansikte modalitet av denna examen lärs ut på Princesa Campus, i centrum av Madrid; en stad som, enligt prognoser, kommer att konsolideras under de kommande åren som ett av de mest välmående affärscentra i Europa.
Verksamhetsinriktad praktisk utbildning
inriktningar
Få en officiell examen i Global Business Management med en av följande inriktningar:
- Internationell företagsekonomi och affärsutveckling.
- Internationell marknadsföringsledning.
- People management och globalisering.
praktikplatser
- 150 timmars specifika praktikplatser för varje specialitet, i multinationella företag som Metlife, Sacyr, Adecco, Siemens...
Idealiska studenter
Studentprofil
Detta program är avsett för akademiker inom områdena ekonomi, företagsekonomi och management, marknadsföring, handel, redovisning och turism, eller från andra examina med en mer teknisk profil som vill styra sin yrkeskarriär mot icke-tekniska profiler inom företaget . Det vill säga till de akademiker som vill arbeta inom något av företagets funktionsområden: ekonomiavdelning, personalavdelning, marknads- och försäljningsavdelning, drift- och logistikavdelning.
För att säkerställa att alla studenter efter avslutad examen uppnår de förväntade utbildningsresultaten, de som inte har en examen inom ekonomi, företagsekonomi och management, marknadsföring, handel, redovisning och turism, och inte heller har avlagt något ämne i detta område under den examen som ger dem tillgång till denna magisterexamen måste de ta följande kompletterande utbildningskurser, vilket gör att de kan skaffa sig de nödvändiga kunskaperna för att få tillgång till och framgångsrikt studera denna magisterexamen.
Antagningar
Läroplan
Studenten måste ta 60 poäng
- 36 hp Obligatorisk
- 12 ECTS specialiteter**
- 6 hp Extern praktik
- 6 ECTS Master's Final Project
Första terminen (30 ECTS)
- 6 ECTS | Ekonomi, globalisering och företagsledning*
- 6 ECTS | Kvantitativa metoder och affärsbeslut*
- 6 ECTS | Redovisning och företagsekonomi
- 3 ECTS | Marknadsledning
- 3 ECTS | HR Management
6 ECTS | Specialitet I: International Corporate Finance och affärsutveckling
- 3 ECTS | Internationell företagsfinansiering
- 3 ECTS | Globala finansiella marknader
6 ECTS | Specialitet II: International Marketing Management
- 3 ECTS | Marknadsledning II: internationell miljö
- 3 ECTS | Dataanalys och marknadsföringsbeslut
6 ECTS | Specialitet III: People Management och globalisering
- 3 ECTS | HR-ledning och globalisering
- 3 ECTS | Dataanalys och personalhantering
Andra termin (30 hp)
- 6 ECTS | Internationell strategisk riktning*
- 3 ECTS | Teknologisk innovation ekosystem*
- 3 ECTS | Drift- och logistikledning
- 6 ECTS | Slutligt forskningsprojekt
12 ECTS | Specialitet I: International Corporate Finance och affärsutveckling
- 3 ECTS | Affärsvärdering och affärsutveckling (M&A)
- 3 ECTS | Ledningskontroll: treasury och investeringar
- 6 ECTS | Professionell praktik
12 ECTS | Specialitet II: International Marketing Management
- 3 ECTS | Kommersiell ledning och global affärsutveckling
- 3 ECTS | E-handelsstrategier i den globala ekonomin
- 6 ECTS | Professionell praktik
12 ECTS | Specialitet III: People Management och globalisering
- 3 ECTS | Värderingar, kultur och ledarskap i globala miljöer
- 3 ECTS | Digital transformation och HR
- 6 ECTS | Professionell praktik
* Ämnen markerade med en asterisk kan tas på spanska eller engelska. De som vill läsa dessa ämnen på engelska måste intyga genom ett officiellt certifikat att de har en C1-nivå i engelska.
** 10 studenter krävs för att öppna en specialisering.
Ranking
Upptäck den position som Nebrija Business & Technology School har i de främsta internationella rankningarna
Ranking Global Mba
TOP 5 Mba Online
Global CEO Magazine MBA Ranking
Ranking FSO
Topp 8 online MBA i spanska
Hamilton Consulting och Emagister
U-ranking
2:a i undervisning
Ranking BBVA & IVIE Foundation