Keystone logo
Universidad Rey Juan Carlos T Master i internationell turism ledning
Universidad Rey Juan Carlos T

Master i internationell turism ledning

Madrid, Spanien

1 Years

Engelsk

Heltid

Request application deadline

Sep 2023

EUR 45 / per credit *

På Campus

* bosatta studenter, per kredit, pris; 84,07 €: icke-bosatta studenter, per kredit, pris

Introduktion

Vad ska jag lära mig genom att studera den här mästaren?

Studenter som har en spansk universitetsgrad eller annan examen utfärdad av en institution i det europeiska området för högre utbildning som tillåter i landet, utgivare av examen, att studera en magisterexamen.

mål

Masterexamen består av 60 högskolepoäng och utvecklas under ett läsår. Kurserna, som består av de första 24 hp (grundläggande), är obligatoriska. Specialiteten består av 18 valbara poäng. Masteruppsatsen och praktikplatserna kan göras under året. Lärarens planering kommer att förklaras senare.

Studenter måste välja mellan en av de två valbara kurserna (kurs 2 eller kurs 3)

Var och en av specialkurserna består av de erbjudna resplanerna: Hantering av turistföretag och planering av turistmål. Den sista kursen inkluderar UNESCO-kursen som integrerar ämnen och seminarier multidisciplinära och genom alla ämnen, vars mål är 'Tourism Management of Human Heritage Sites'. UNESCO-kursen är en del av UNITWIN Universities Network och UNESCO-föreläsningar om 'Turism, kultur och utveckling'.

Kursen "Studiefall på mänskliga arvsområden och städer" består av flera seminarier om förvaltning, tolkning, marknadsföring och reklam för mänskliga arv och städer, som kompletterar resten av kurserna som hör till modulen 3 .

Kompetens

Grundläggande kompetenser

  • CB6 - Att ha och förstå olika typer av kunskap som bygger grunden och ger möjlighet att vara original med avseende på utveckling och / eller användning av idéer i en forskningsinställning.
  • CB7 - Att våra studenter kan använda olika typer av kunskap och deras förmågor för att lösa problem i nya eller ovanliga miljöer i det yttersta (eller tvärvetenskapliga) sammanhang som är relaterat till detta studieområde.
  • CB8 - Att eleverna kan integrera olika typer av kunskap och ta itu med komplexiteten i att formulera domare från en information som kan vara fullständig eller ofullständig, men som inkluderar reflektioner om det sociala och etiska ansvaret relaterat till användningen av kunskap och domare.
  • CB9 - Att eleverna kan kommunicera sina slutsatser, kunskap och sista skäl före den specialiserade och icke-specialiserade allmänheten tydligt och utan tvetydigheter.
  • CB10 - Att eleverna förvärvar lärande färdigheter som gör att de kan fortsätta studera genom att följa en autonom eller självstyrd metod.

Allmänna kompetenser

  • CG01 - Skaffa avancerad specialiserad och tvärvetenskaplig utbildning inom turismområdet.
  • CG02 - Förmåga att arbeta både autonomt eller i grupper, i ett multikulturellt eller multidisciplinärt sammanhang.
  • CG03 - Att bli bekant med kravet på ett akademiskt arbete som är lämpligt för att publiceras på ett vetenskapligt sätt, uppmuntra arbetsförmågan och tvärvetenskapligt tänkande.
  • CG04 - Förmåga att använda den förvärvade kunskapen och problemlösningsmetoden i nya, mer omfattande och tvärvetenskapliga miljöer.
  • CG05 - Att äga inlärningsförmågor för kontinuerligt, självstyrt och autonomt lärande.
  • CG06 - Förmåga att utveckla kommunikationsförmågor i olika beslutsprocesser och olika språk.
  • CG07 - Förmåga att förklara och argumentera resultat inför den specialiserade allmänheten och allmänheten.
  • CG08 - Förmåga att ha ett etiskt avtal och socialt ansvar inom turismområdet.
  • CG09 - Möjlighet att använda ITC: er som kommunikationsverktyg, tillgång till informationskällor, datafiler och dokument.
  • CG10 - Att kunna definiera prioriteringarna för att uppnå målen genom att fastställa tidsfrister och nödvändiga resurser och kontrollera de etablerade processerna.
  • CG11 - Möjlighet att organisera informationen och förvärva kunskap om olika dokumentära källor.
  • CG12 - Förmåga att analysera samhället och fatta beslut i föränderliga miljöer som turism.
  • CG13 - För att uppmuntra turistproffs till den akademiska återvinningen.
  • CG14 - Att främja forskning och tillväxtkoncept inom turismområdet.

Kursövergripande kurser

  • CT01 - Anpassning till nya situationer
  • CT02 - Autonomt lärande
  • CT03 - Syntes- och analysförmåga
  • CT04 - Informationshanteringsförmåga
  • CT05 - Organisations- och planeringsförmåga
  • CT06 - Etiskt avtal
  • CT07 - Muntlig och skriftlig kommunikation på ett främmande språk
  • CT08 - Kunskap om andra kulturer och traditioner
  • CT09 - Kunskap om ett främmande språk
  • CT10 - Datakunskap relaterad till studieområdet
  • CT11 - Kreativitet
  • CT12 - Interpersonella förmågor
  • CT13 - Initiativ och initiativande anda
  • CT14 - Ledarskap
  • CT15 - Motivation för kvalitet
  • CT16 - Kritisk resonemang
  • CT17 - Mångfald och multikulturellt erkännande
  • CT18 - Problemlösning
  • CT19 - Medvetenhet om miljöämnen
  • CT20 - Beslutsfattande
  • CT21 - Teamwork
  • CT22 - Arbeta i internationellt sammanhang
  • CT23 - Teamarbete på ett tvärvetenskapligt sätt

Särskilda kompetenser

  • CE01 - Att veta hur man analyserar förhållandet mellan turistmålens agenter genom analys av sociala nätverk.
  • CE02 - Att tolka den interna affärsinformationen och använda den effektivt i beslutsfattandet.
  • CE03 - Att studera djupgående de internationella organisationerna, offentliga institutioner och organisationen för det sociala samhället för turism och samarbetsinstrumenten och partnerskapet i en globaliserad värld.
  • CE04 - Att analysera och jämföra de nationella och internationella ramarna som styr turism och planeringsverksamhet, liksom, zoneringen, i syfte att fastställa interventionsstrategier för agenter som deltar internationellt.
  • CE05 - Att använda grundläggande innovationshantering, effektivitet och konkurrenskraft för att hantera turistorganisationer (både offentliga och privata organisationer).
  • CE06 - Att veta hur man ska hantera de kompetenta områdena i alla funktionella områden i en turistorganisation.
  • CE07 - Att använda specialiserade tekniker för ekonomisk och ekonomisk förvaltning i turistorganisationer.
  • CE08 - Att fastställa lednings- och kontrollsystem i turistorganisationer.
  • CE09 - Att analysera ur kritisk synvinkel turismverksamheten och dess internationella miljö för att upptäcka faror och utnyttja de viktigaste möjligheterna.
  • CE10 - Att känna till planerings- och zoninstrumenten, liksom mekanismerna som reglerar turismverksamheten och att utveckla zonförslaget och planera en given destination.
  • CE11 - Att förstå komplexiteten i turistmålets struktur från en systematisk synvinkel.
  • CE12 - Att definiera och utveckla en strategisk plan inom turismområdet relaterat till en destination.
  • CE13 - Att känna till och använda instrument för hållbar destinationshantering och produkter.
  • CE14 - Att känna till och använda kvalitetssystem och miljömässig, ekonomisk och social förvaltning relaterad till turism inom ramen för hållbar utveckling av turism.
  • CE15 - Att veta hur man analyserar de nya tendenser, prognoser och dynamik på internationella marknader för turism.
  • CE16 - Att kunna skapa nya turismprodukter, sändnings- och skapande strategier, från turismresurser och en grupp fördefinierad efterfrågan.
  • CE17 - Att utforma en komplett process för att lansera turismprodukter och genomföra nya projekt av företag och tjänster.
  • CE18 - Att anpassa en kommersiell strategi enligt funktionerna i varje turistmiljö.
  • CE19 - Att känna till flera kostnadssystem som ska användas i ledningskontrollen och i det strategiska beslutsfattandet.
  • CE20 - Att simulera lönsamhetseffekterna av beslutsfattandet om produkter och priser i turismföretag.
  • CE21 - Att känna till förhållandet mellan budgetformulering och affärsplanering.
  • CE22 - För att tolka indikatorerna i turistkortets resultatkort.
  • CE23 - Att göra prognoser för finansiella rapporter i OOTT.
  • CE24 - Att översätta teorin till praxis och anpassa OOTT: s allmänna budgetkoncept och specifika inställning.
  • CE25 - Att fördjupa USALI-modellen som ett verktyg för att förbättra ledningen för hotellavdelningen
  • CE26 - Att optimalt använda den nya tekniken för information och kommunikation i turismhandel.
  • CE27 - Att veta hur man hanterar de avancerade nya marknadsföringsstrategierna: känslomässiga och erfarenhetsmarknadsförande neuromarknadsföring.
  • CE28 - Att integrera och använda den förvärvade kunskapen för att fatta de bästa besluten i internationella företag.
  • CE29 - Att använda informations- och kommunikationsteknologi på det internationella området: sociala nätverk och online ryktehantering.
  • CE30 - Att känna till verksamhetspraxis och processer som utvecklats inom turistnäringen genom professionell praxis.
  • CE31 - För att känna till arbetstekniker som gör det möjligt att analysera och placera den professionella turistverksamheten i ett strategiskt och kompetent sammanhang, det vill säga förvärva förmågan att implementera lämpliga styrverktyg för affärsmiljön.
  • CE32 - Att vara kvalificerad för att utforma, tänka och så småningom implementera komplexa turismprojekt med den mest lämpliga metodiken.
  • CE33 - Att göra litteratursökningar och bibliometrisk analys av de viktigaste bokdatabaserna, med syftet att analysera och relatera information från register eller sökningar efter magisteruppsatserna.
  • CE34 - Att planera utvecklingen av arbetsforskningen, göra hypotesen eller forskningsfrågorna, genomföra arbetsfältet och föreslå slutsatser om hypotesen eller tidigare frågor, samt att arkivera och försvara de resultat som erhållits inom turismområdet i enlighet med strukturen för vetenskaplig forskning.
  • CE35 - Att göra muntliga exponeringar enligt den metod som enats av de viktigaste internationella turismkonferensen, liksom utveckling av forskningsrapporter enligt stilreglerna (APA, Harvard, etc) som gör det möjligt för andra människor eller organisationer att konsultera framtida siffror om turismforskningen.
  • CE36 - Att utforma lojalitetsplaner för kunder i multinationella turistföretag.
  • CE38 - Utarbeta marknadsförings- och kommunikationsplaner på det internationella området.

passport, map, world
Pamjpat / pixabay

Åtkomst och registrering

Allmänna behörighetskrav

Studentens profil är den som har en universitetsgrad och är intresserad av tillämpad forskning och ledning inom turismområdet.

De mest lämpliga kandidaterna för att studera magisterexamen i internationell turismhantering ska vara de kandidater som är innehavare av en kandidatexamen i turism eller innehavare av ett annat område som ekonomiska vetenskaper, juridiska vetenskaper, samhällsvetenskaper och humanvetenskap.

Det kommer att beaktas följande meriter:

  • Akademisk post (50%)
  • Kunskaper i engelska (miniminivå B2) (20%)
  • Turism yrkeserfarenhet (20%)
  • Specialiserad turismutbildning (10%)

Allmänna villkor eller specialtentamen

  • En B2-nivå på engelska krävs

Om det behövs, kommer det att bedömas studentens CV genom att ta hänsyn till hans / hennes arbetslivserfarenhet, hans / hennes intressen enligt masterens mål samt hans / hennes akademiska rekord.

Sits som erbjuds: 35 platser. Om kursen inte når det lägsta antalet studenter, kan universitetet välja att inte öppna lärargruppen.

Lärplan

Modul I: Grunder (obligatoriskt)

  • Internationell turismekonomi: Effekter och modeller.
  • Forskningsmetoder inom turism
  • Juridisk miljö inom turistnäringen
  • Ledningsredovisning: planering och kontroll
  • Informationsteknik och system
  • Ledarskap och ledningsfärdigheter
  • Miljömässigt hållbart inom turistnäringen
  • Kvantitativa metoder för beslutsfattande inom turism

Modul II: Internationell marknadsföringshantering (valfri) *

  • International Marketing Management
  • Internationell konsultation för turism och gästfrihet
  • Strategisk ledning inom turistnäringen
  • Entreprenörskap inom turism: affärsplanen
  • Fundamentals of Revenue Management

Modul III: Destination Management (inkluderad modul UNESCO) (valfri) *

  • Kulturarvsförvaltning
  • Historiska rutter och kulturella resplaner
  • Hållbar turism i naturskyddade områden
  • Turism Destination Management
  • Fallstudier av världsarvsländerna av UNESCO (olika seminarier)

Delkurs IV: Masters degree Final Project

  • Praktik
  • Masterexamen Slutprojekt

* När du kommer att slutföra anmälningsprocessen i denna master måste du välja bland ämnen i modul II eller modul III (ena sidan eller den andra). Detta beror på utvecklingen för befälhavaren i dessa två resplaner.

Praktikplats

Ämnet Praktikplatser är ett ämnesområde vars grundläggande mål är att uppmuntra den omfattande utbildningen av studenten genom praktisk tillämpning av den kunskap som förvärvats i examen, vilket underlättar direktkontakt med den professionella aktiviteten och ger studenterna möjlighet att integrera sig i professionell värld med en lägsta erfarenhetsnivå. Alla praktikplatser är utformade så att studenter som deltar i dem förvärvar yrkeserfarenhet i verkliga situationer och förhållanden, tillämpar kunskap, färdigheter och attityder som förvärvas i utbildningsprocessen under examen. Dessa praktikplatser är en viktig möjlighet för studenternas personliga och professionella utveckling.

Praktikplatserna är aktiviteter som studenten utför i företag, institutioner och organisationer; det vill säga i centra utanför universitetet och som har som mål att berika och komplettera sina universitetsstudier, samtidigt som de erbjuder djupare kunskaper relaterade till de färdigheter som kommer att behövas när de har examen.

Praktikämnet har två faser:

  • Först att göra praktikplatsen, som erbjuder yrkeserfarenhet relaterad till examens profil och som visas i examensverifieringsrapporten.
  • För det andra beredningen av rapporten.

Om skolan

Frågor