
Högskoleexamen i planering och territoriell förvaltning (Lugo Campus)
Lugo, Spanien
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Spanska, Galiciska
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 1 160 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Titel av titeln: Magisterexamen i planering och territoriell förvaltning [L]
Gren av kunskap: Samhällsvetenskap och juridik
Centrum där det lärs ut:
Högre tekniska högskolan
R / Benigno Ledo, universitetsområdet
27002
Lugo
Datum för godkännande för Xunta de Galicias genomförande av titeln: Orde do 16/06/2020 (DOG do 1/07/2020)
Datum för offentliggörande i BOE:
Datum för senaste ackreditering:
Ansvarig för titeln:
Examensansvarig: Paül Carril, Valerià
Undervisningsvillkor:
- Erbjudande periodicitet: årlig
- Undervisningstyp: ansikte mot ansikte
- Studieregim: fullt tempo / partiellt tempo
- Användningsspråk: spanska galiciska
Interuniversitetsgrad:
Låt bli
Koordinerande universitet:
- University of Santiago de Compostela
mål
- Träna specialister att genomföra studier av territoriet som tjänar som en grund för territoriell planering när det gäller territoriell hållbarhet, liksom naturresurser, särskilt jord som en knapp resurs, av administrationerna och företaget.
- Bidra till integrationen mellan stads- och landsbygdsområden och de mest utsatta områdena, såsom skyddade naturområden, bergsområden och kustområden, främjande av miljö- och territoriell hållbarhet, och gynna tillämpningen av Europeiska unionens strategi European Spatial Development Perspective (ESDP 1999). samt de territoriella dagordningarna för 2007 och 2011.
Läroplan
Curriculum
Specialiteter eller resvägar:
Denna magisterexamen innehåller tre specialiteter:
- Specialitet inom stads- och regionplanering
- Specialitet i informationsteknik och miljöplanering
- Specialitet inom förvaltning av landsbygd och naturintresse
För att erhålla titeln för en specialitet måste studenten ta minst 15 högskolepoäng i ämnen som hör till modulen för denna specialitet. Resten av de valfria poängen kan tas med ämnen från samma eller andra specialitetsmoduler. Slutligen, om du vill, om du inte uppfyller det tidigare kravet, kan du även få titeln utan specialitet.
Överföring och erkännande av poäng:
Erkännande av poäng: består av att ett universitet godkänner de poäng som erhållits i officiella kurser, vid samma eller vid ett annat universitet, och som beräknas i andra olika kurser i syfte att erhålla en officiell examen.
Överföring av poäng: innebär att de officiella akademiska dokumenten som ackrediterar på varandra följande kurser för varje student kommer att innehålla alla poäng som erhållits i officiella kurser som tagits tidigare, vid samma eller annat universitet, som inte har lett till att man erhållit en officiell titel.
Programresultat
Grundläggande färdigheter
- Inneha och förstå kunskap som ger en grund eller möjlighet att vara originell i utveckling och/eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang
- Att studenterna vet hur man tillämpar de inhämtade kunskaperna och sin förmåga att lösa problem i nya eller föga kända miljöer inom bredare (eller multidisciplinära) sammanhang med anknytning till sitt studieområde.
- Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar baserade på information som, är ofullständig eller begränsad, innefattar reflektioner kring det sociala och etiska ansvar kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
- Att eleverna vet hur de ska kommunicera sina slutsatser och de kunskaper och yttersta skäl som stödjer dem till specialiserade och icke-specialiserade publiker på ett tydligt och entydigt sätt.
- Att elever besitter den inlärningsförmåga som gör att de kan fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självriktat eller autonomt.
Galleri
Karriärmöjligheter
Avgångar
Utbildningen som bedrivs i magisterexamen syftar till att generera i examen förmågan att utveckla planerings- och ledningsinstrument som gör det möjligt att garantera territoriets hållbarhet, i dess miljömässiga, ekonomiska och sociokulturella dimensioner.
Kort sagt tar den upp en strategisk fråga för forskarutbildning vid universitetet i Santiago de Compostela och i allmänhet i det galiciska universitetssystemet, med otvivelaktiga yrkesmöjligheter både i och utanför Galicien.
Å andra sidan anses den erhållna utbildningen vara väsentlig för slutförandet av en doktorsavhandling i territoriella studier oavsett skala.