Specialiserad Master i International Marketing Management
Milan, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
25 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 12 000 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Master i International Marketing Management (MIMM) förbereder studenterna för en framgångsrik karriär inom internationell marknadsföring, oavsett om det är i ett stort multinationellt företag, ett mindre företag eller hans/hennes eget företag.
Studenterna skaffar sig de kunskaper och kompetenser som krävs för att analysera internationella marknader och ta på sig lednings-, kommersiella och marknadsföringsansvar. Det gör det möjligt för studenter att arbeta i internationella sammanhang tack vare en unik utbildningsprocess som:
integrerar på ett virtuöst sätt de ekonomisk-ledningsmässiga disciplinerna med de psykologiskt-organisatoriska
utbildar yrkesverksamma att förstå och omsätta ett tvärkulturellt tillvägagångssätt i förhandlings- och strategiutvecklingsfasen.
Eleverna ska lära sig att kontinuerligt anpassa sig till olika och dynamiska affärssammanhang. En blandning av olika kompetenser kommer att höja kvaliteten på lärmiljön och låta eleverna dela olika perspektiv på marknadsföringsområdet.
Master kännetecknas av aktivt lärande och studentinteraktion, som syftar till att utveckla individuella färdigheter för analys och beslutsfattande. I synnerhet de traditionella undervisningsmetoderna genom närvaron av akademiker med internationella profiler, chefer, falldiskussioner, rollspel och individuella eller gruppprojekt, även på uppdrag av företag och företagsorganisationer, och seminarier.a
Antagningar
Stipendier och finansiering
Inga stipendier tillgängliga.
Läroplan
Total ECTS: 60
Fundamentals Courses
- Fundamentals of International Business
- Grunderna i samhällsvetenskap och psykologi för marknadsföring
Core Courses
- Strategic Marketing
- Affärsmarknadsföring och Key Account Management
- Varumärke och kommunikationshantering
- Consumer Behaviour
- International Marketing Research
- Marknadsföringsstrategier i en internationell miljö
- Utvärdera företag och marknader för åtgärder
- Hantera psykologi i ett interkulturellt sammanhang
Extra Courses Included in the Tuition Fee
- Extra avgift för företag
- Språkkurs i italienska (40 timmar)
Karriärmöjligheter
MIMM-studenter skaffar sig kompetens och färdigheter som är lämpliga för att delta i marknadsledande positioner i både nationella och internationella företag.
Tack vare det tvärvetenskapliga tillvägagångssättet med programmet kan studenterna också nå analytiska positioner (som positioner som stödjer beslutsprocessen). Industri-, tjänsteorganisationer, marknadsforskningsinstitut och internationella organisationer både vinst och ingen vinst är lämpliga sammanhang för att omsätta de förvärvade kompetenserna i praktiken.
Deltagarna kommer därför att exponeras för grunderna som behövs för att starta och styra sina karriärer som:
- International Marketing Manager
- Landschef
- Exportchef
- International Sales Manager
- International Brand and Communication Manager
- Internationell områdeschef
- Internationell marknadsforskare
- Internationell analytiker
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.