![Università per Stranieri di Perugia Magisterexamen i Comunicazione Pubblicitaria, Storytelling och Cultura d'Immagine](https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto/q_auto/g_auto/w_724/dpr_2.0/element/19/195523_FotoUnistrapg3.jpg)
Magisterexamen i Comunicazione Pubblicitaria, Storytelling och Cultura d'Immagine
Perugia, Italien
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Italienska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
* Studieavgifterna varierar beroende på studentens ekonomiska situation
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master's Degree in Advertising Communication, Storytelling and Culture of Image (COMPSI) utbildar deltagarna till att bli specialister på strategisk ledning inom kommunikationsområdet, som kan öka det interna och externa värdet av institutioner och företag.
Tillsammans med den teoretiska kunskapen om strategisk kommunikation kommer akademiker i denna magisterexamen att ha hög nivå färdigheter i att utforma och utveckla kommunikationsplaner, även på internationell nivå, tack vare deras flytande i flera främmande språk.
Galleri
Antagningar
Läroplan
1: a året
- Psykolinguistik, reklam och marknadsföring
- Engelska för reklam
- Semiotik av reklamtext
- En valfri tentamen, att väljas bland följande:
- Affärsstrategier och kommunikation
- Berättarteknik och berättarmodeller
- Digital sociologi
- Allmän opinionsanalysteknik
- Tanke- och beslutsprocessers psykologi
- Workshop: Kreativt skrivande och berättande
- Lektorat i främmande språk efter eget val
- Utbildningsaktiviteter efter eget val
- Affärsstrategier och kommunikation
- Berättarteknik och berättarmodeller
- Digital sociologi
- Allmän opinionsanalysteknik
- Tanke- och beslutsprocessers psykologi
- Workshop: Kreativt skrivande och berättande
- Lektorat i främmande språk efter eget val
- Utbildningsaktiviteter efter eget val
2: a året
- Digital fotografering och multimediaproduktion
- Spanska språket, kulturell översättning och reklam
- Visuell design och grafik
- En valfri tentamen, att väljas bland följande:
- Internationell journalistiks sociologi
- Analys och framställning av reklambudskapet
- Workshop: Digitala formspråk
- Praktik
- Slutprov
- Internationell journalistiks sociologi
- Analys och framställning av reklambudskapet
- Workshop: Digitala formspråk
- Praktik
- Slutprov
Programresultat
- utveckla fördjupad kunskap om de språkliga-semiotiska och sociologiska sfärerna, användbara vid hantering av kommunikationsteknik, särskilt när det gäller skrivandet av reklamtexter
- förvärva färdigheter i skapande och implementering av audiovisuella och digitala produkter inom området reklam och affärskommunikation
- få särskilda färdigheter i utformning och utveckling av kommunikationsplaner
- utveckla en teoretisk och teknisk kunskap om de olika kommunikationsmedlen
- förvärva de psykosociala, kvalitativa och kvantitativa analysverktyg som behövs för kontroll och verifiering av kommunikationsprodukten
- få goda kunskaper i två språk i Europeiska unionen och de relativa sektoriella kommunikationsspråken
- utveckla färdigheter i främjande, förvaltning och användning av informations- och kommunikationsteknik
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Kandidaten kommer att kunna inneha ansvarspositioner inom kommunikationsområdet i offentliga, privata och ideella organisationer, kommunikations- och reklambyråer, press- och PR-kontor, redaktionella och multimedieföretag, mediecentra och tv- och filmproduktionsföretag. Andra yrkesmässiga referensområden är radio-, tv- och online-redaktionskontor, dagstidningar och tidskrifter och pressbyråer.
Professionella profiler:
- art director, copywriter, medieplanerare
- kommunikations- och marknadschef, produktchef, mediechef
- audiovisuella och multimedia produktdesigner
- presschef
- webb master, webbdesigner, web content manager
- professionell och chef för nyhetshantering och relationsstrategier med media
Uppnåendet av magisterexamen i reklamkommunikation, berättande e Bildkultur, examenskategori LM92 (kommunikationsteori), är den kvalifikation som krävs för att få tillgång till ämnescertifieringen för undervisning: A-65 Kommunikationsteori och teknik. Detta ämne kan undervisas under den andra tvåårsperioden vid Tekniska institut, Teknologisk sektor, specialisering inom grafik och kommunikation.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.