
Máster Universitario en Sistemas Propulsivos para una Movilidad Sostenible
Valencia, Spanien
VARAKTIGHET
18 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 35 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Klimatförändringar och global uppvärmning är några av de största miljöproblemen som vårt samhälle måste möta under de kommande decennierna. Dessa kritiska aspekter har drivit på minskningen av CO2-utsläppen och indirekt till alla initiativ förknippade med effektiv bränsleförbrukning i all statlig politik som rör transportsektorn, som står för nästan 20 % av CO2-utsläppen i världen.
I denna riktning kommer de flesta av EU-länderna att minska sina CO2-utsläpp per km med minst 25 % fram till 2025. För att nå detta ambitiösa mål är det nödvändigt att minska förbrukningen av fossila bränslen genom utveckling av ny teknik inom fordonsindustrin . Fordonselektrifiering är ett av de viktigaste sätten att delta i en sådan reduktion, och sådan teknik kommer att få betydelse i framtiden, särskilt genom hybridisering. Detta innebär att cirka 90 % av fordonen år 2030 fortfarande kommer att vara utrustade med en förbränningsmotor, om än i samband med hybriddrivlinor, som fortfarande använder värmemotorarkitektur. Även andra lösningar, främst baserade på väte (som bränsleceller) och användning av e-bränslen, studeras av industrin.
University Research Institute CMT - Thermal Engines som föreslagits av Master är ett riktmärke inom området framdrivningsanläggningar inom transportmedel, både för dess mest grundläggande studier, som syftar till en bättre förståelse av relevanta fenomen och orsak-verkan-samband. systemets åtgärder, som i den mest tillämpade aspekten av kunskapsöverföring och gemensamma projekt med industrin. Den kunskap och erfarenhet som forskargruppen har i ämnet och tillgängliga experiment- och beräkningsmöjligheter skapar privilegierade förutsättningar för en omfattande utbildning av framtida forskare och yrkesverksamma.