
Jyväskylän yliopisto, Finland
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 10 000 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Masterprogrammet i digital marknadsföring och företagskommunikation vid Jyväskylä University School of Business and Economics (JSBE) utbildar yrkesverksamma inom digital marknadsföring och företagskommunikation för behoven hos både ideella och privata sektorn. Vi kombinerar de mest relevanta aspekterna av digitala affärer, marknadsföring och företagskommunikation med den senaste akademiska forskningen inom området.
Examen från programmet ger fördjupade kunskaper och färdigheter för att planera och genomföra strategiska och taktiska aktiviteter i chefs- och expertpositioner relaterade till marknadsföring, försäljning och företagskommunikation i dagens digitaliserade samhälle. Programmet undervisas av akademiker som arbetar i forskargruppen för digital marknadsföring och kommunikation vid JSBE och både nationella och internationella praktiker.
Galleri
Antagningar
Läroplan
|
| 30 HP |
|
|
|
|
Programresultat
Varje marknadsförings- och kommunikationsexpert behöver numera kunskap om den digitala miljön och de kanaler som verkligen påverkar de utvalda målgrupperna. Om du är intresserad av att utveckla dina kunskaper och färdigheter lite ytterligare är detta program för dig. Den unika kombinationen av marknadsföring och företagskommunikation gör detta program till en föregångare i utbildningslandskapet.
Masterprogrammet i digital marknadsföring och företagskommunikation vid Jyväskylä University School of Business and Economics (JSBE) utbildar yrkesverksamma inom digital marknadsföring och företagskommunikation för behoven hos både den ideella sektorn och den privata sektorn. Vi kombinerar de mest relevanta aspekterna av digitala affärer, marknadsföring och företagskommunikation med den senaste akademiska forskningen inom området. Examen från programmet ger fördjupade kunskaper och färdigheter för att planera och genomföra strategiska och taktiska aktiviteter i chefs- och expertpositioner relaterade till marknadsföring, försäljning och företagskommunikation i dagens digitaliserade samhälle. Programmet undervisas av akademiker som arbetar i forskargruppen för digital marknadsföring och kommunikation vid JSBE och både nationella och internationella praktiker.
Finland är ett av de ledande länderna i världen när det gäller hur organisationer och invånare använder informations- och kommunikationsteknik (IKT). Till exempel använder nästan alla i Finland nätbank och äger en smartphone, och vi har de lägsta priserna för mobildata i hela världen. Nyligen rankades Finland på 1:a plats i hur väl det omfattar informationsteknologi, före Singapore och Sverige. Att studera digital marknadsföring och kommunikation vid ett av de ledande universiteten i Finland är därför en perfekt plats för alla blivande studenter som vill lära sig mer om dessa områden.
Karriärmöjligheter
- Marknadsföringschef