
Masterexamen (MSc) in
Civilingenjör i internationell ledning och global verksamhet University of Limerick

Introduktion
Programmet ger en fördjupad förståelse för framgången för UL hantering av det globala företaget och strävar efter att utveckla ett internationellt, tvärkulturellt och globalt tänkesätt bland framtida internationella chefer. Det erbjuder en utmärkt blandning av det akademiska och det praktiska för att förbättra den internationella karriärpotentialen. En internationell studieverkstad är en integrerad del av programmet.
Översikt
Denna magisterexamen är designad för akademiker som vill bedriva internationell affärskarriär och utforskar landskapet för internationell ledning och global verksamhet. Det ger en fördjupad förståelse för framgången för UL ledningen för det globala företaget och strävar efter att utveckla en internationell, tvärkulturell och global inställning bland framtida internationella chefer. Levereras av ett internationellt erfaret lärarteam i toppmoderna undervisningsanläggningar vid Kemmy Business School, och detta program erbjuder en utmärkt blandning av det akademiska och det praktiska för att förbättra din internationella karriärpotential.
mål<UL>
Att utveckla en fördjupad förståelse för den globala affärsarenan och tillhandahålla analytiska ramar för att förstå sammanhanget för internationell affärssatsning.Att utveckla personliga och professionella kärnkompetenser som är nödvändiga för att skapa en framgångsrik UL affärskarriär och hantera i ett globalt affärssammanhang.Att etablera kulturella, institutionella, ekonomiska och socio-politiska faktorer för legitim praxis i internationell verksamhet.Att utforska internationell ledningspraxis ur ett internationellt, jämförande och tvärkulturellt perspektiv.Att introducera grundläggande begrepp och praxis inom internationell företagsfinansiering.Att fastställa kärndimensioner i den rättsliga ramen för internationella affärstransaktioner.Att ge en förståelse för komplexiteten i att hantera en kulturellt diversifierad och globalt distribuerad arbetskraft.Att ge en uppskattning av marknadsföring som en kärna 'global' affärs 'teknik'.Att utforska frågor som påverkar utvecklingen, genomförandet och utvärderingen av den globala affärsstrategin; ochAtt utveckla forsknings-, analytiska och argumentationsfärdigheter som är nödvändiga för att formulera, genomföra och rapportera en oberoende forskning inom ett domänområde för internationell ledning.UL>
Lärandemål
När UL slutfört detta studieprogram kommer du att kunna:<UL>
Analysera de viktigaste internationella ledningsfrågor som moderna organisationer står inför och identifiera lämpliga internationella strategier för företagsinträde.Dechiffrera de institutionella och tvärkulturella frågor som uppstår vid verksamhet i olika territorier.Utvärdera de finansiella beslutsprocesserna för multinationella organisationer.Identifiera de grundläggande kontextuella principerna för internationell handel och de rättsliga ramar inom vilka internationell handel verkar.Utvärdera de internationella personalstrategierna och praxis som används av multinationella företag.Utveckla modeller för att utvärdera politikens effekter på inflation, sysselsättning, realräntor och produktion.Identifiera kärnkraven för att framgångsrikt genomföra internationella marknadsföringsaktiviteter.Utvärdera alternativ som finns i den globala affärsstrategins formulering, implementering och utvärdering.Formulera forskningsfrågor och hypoteser som är lämpliga för forskningsprojekt på masternivå; ochKonceptualisera, undersöka och skriva en toppmodern granskning av ett valt utredningsområde och generera empirisk data om det fenomen som undersöks.UL>
Programinnehåll
Detta magisterexamen är ett ettårigt heltidsprogram bestående av åtta undervisade moduler, genomförda över två akademiska terminer, en internationell studieresa som kommer att genomföras mellan terminerna och ett forskningsarbete som kommer att slutföras under sommarsemestern och lämnas in i september .
Semester 1<UL>
CO6001 Professionell utveckling 1FI6021 International Corporate FinanceLA6011 Internationella affärstransaktionerMG6021 International & Cross-Cultural ManagementPM6072 Ledarskap, inflytande och förändringMN6021 Forskning inom projekt och organisationerUL>
Semester 2<UL>
CO6002 Professionell utveckling 2EC6052 Internationella ekonomiska frågorMG6092 International WorkshopMG6032 Global affärsstrategiMK6022 internationell marknadsföringPM6052 International Human Resource ManagementUL>
Välj ett av följande:<UL>
SG6002 FöretagsansvarMN6062 ProjektledningUL>
Sommar<UL>
MG6043 MSc Research PaperUL>
Ingångskrav
Normalt en utbildningsgradsutbildning (2: a klass) (nivå 8 - National Qualifications Authority of Ireland) i affärer eller en besläktad disciplin eller, när det gäller internationella studenter, den utländska motsvarigheten enligt kursteamet i samråd med UL Graduate School Admissions . Om kandidater är engelsktalande som inte är modersmål krävs certifierad påvisbar prestation i ett standardtest på engelska.
Vad ska du inkludera i din ansökan<UL>
Kvalifikationsutskrifter och certifikat.Engelska språkkvalificering om engelska inte är ditt första språk.Certifierade engelska översättningar av dina avskrifter / certifikat där originalen finns på ett annat språk än engelska.En kopia av ditt födelsebevis (långt dokument).UL>
För att säkerställa en snabb bedömning av din ansökan, vänligen ladda upp ovanstående dokument med ditt ansökningsformulär.
Ange lämpligt namn på alla dokument du laddar upp med ansökningsformuläret, till exempel "Supporting Statement", "Undergraduate Transcript", "Postgraduate Transcript", "English Language Certificate" etc.
Engelska språkkrav
Sökande vars modersmål inte är engelska måste tillhandahålla bevis för antingen tidigare framgång för UL examen för en examen som undervisas genom engelska eller uppfylla något av nedanstående kriterier (högst två år före ansökan):
Acceptabla engelska kvalifikationer inkluderar följande:<UL>
Kandidatprov från europeiska länder där engelska presenteras som ämne och en acceptabel nivå uppnås.Irish Leaving Certificate English –Ordinary Level Grade D or above.TOEFL - 580 (pappersbaserad) eller 90 (internetbaserad).IELTS - Minsta poäng på 6,5 med inte mindre än 6 i någon komponent.Engelsktest för engelska och akademiska ändamål (ETAPP) - klass C1.GCE 'O' nivå engelska språk / GCSE engelska språk - klass C eller högre.University of Cambridge ESOL –Certificate of Proficiency in English - Grad C / Certificate in Advanced English Grade A.GCE Examination Boards - Oxford Delegacy of Local Examinations - Grade C / Cambridge Local Examinations Syndicate - School Certificate Pass 1-6 / University of London Entrance and School Examinations Council - School Certificate Certificate Pass 1-6.UL>
Resultat i andra tentor än de som anges ovan kan också accepteras som att de uppfyller våra engelskspråkiga krav. Kontakta International Education Division för råd.
Graduate Profile
Kandidater från detta program har hittat anställning inom rådgivning, marknadsföring, försäljning, inköp, bank, rekrytering, kvalitetshantering och konsumentskydd på företag som Dell, Accenture, Diageo, Amazon, Henkel, Lidl och Bank of Ireland.