
Masterexamen (MSc) in
MSc International Management (marknadsföring) University of Nottingham Ningbo China

Stipendier
Introduktion
Nyckelinformation
- Examen: Internationell management (marknadsföring) MSc
- Studietyper: Heltid
- Varaktighet: Ett år
- Startdatum: september 2021
University of Nottingham Ningbo China"}" />

© University of Nottingham Ningbo China
Kursöversikt
MSc International Management (Marketing) på NUBS China är ett års heltidsprogram som är utformat för att utveckla din förståelse för viktiga områden inom konsumentbeteende, marknadsföringshantering, digital marknadsföring och marknadsföringsstrategi, stödjade kurser från Chartered Institute of Marketing (CIM) ).
Med högkvalitativ undervisning och forskning har vår marknadsavdelning en imponerande internationell profil som ger studenterna förstklassig undervisning och praktiskt fokuserad och grundad i de senaste idéerna och principerna inom marknadsföringspraxis. Som ligger i Kina arbetar vi också med många kinesiska och internationella organisationer och industri för att se till att undervisningen förblir relevant för arbetsgivarna.
Specialfunktioner
MSc International Management (Marketing) är ett års heltidsprogram som är utformat för att utveckla din förståelse för viktiga områden inom konsumentbeteende och konsumtion, marknadsföringshantering, strategi, analys och kritisk marknadsföring. Tack vare ett partnerskap med Chartered Institute of Marketing (CIM) kan studenterna ha möjlighet att förvärva CIM-examen i professionell marknadsföring efter examen.
CIM är ett världsledande professionellt marknadsföringsorgan som tillhandahåller utbildning och kvalifikationer som många globala arbetsgivare behöver.
Kursstruktur
År 1
Semester 1 Obligatoriska moduler
- BUSI4376 Marknadsföring inom digital ekonomi (20 högskolepoäng)
- BUSI4379 Konsumentbeteende och analys (20 poäng)
- BUSI4378 marknadsföringsstrategi (20 poäng)
Semester 2 Obligatoriska moduler
- BUSI4530 Forskningsmetoder inom marknadsföring (20 poäng)
- BUSI4383 Kritisk marknadsföring (20 poäng)
Sommarmodul
- Studenter måste ta 60 poäng från denna grupp
- BUSI4386 Marknadsavhandling (60 högskolepoäng)
- BUSI4387 Tillämpat marknadsföringsprojekt (60 högskolepoäng)
University of Nottingham Ningbo China"}" />

© University of Nottingham Ningbo China
Karriär och vidare studier
Liten gruppundervisning förstärkt av kärnseminarier är något du inte hittar överallt. Du har möjlighet att lära av gästtalare och delta i branschplaceringar och fältresor.
Dessutom har vi byggt upp ett partnerskap med industrin och företag för att ge branschupplevelser och reflekterande lärande. Vi har regelbundet samarbetat rekryteringsmässor med internationella företag som L'Oreal, Nielsen, China Resources (Holdings) Co., Ltd, KPMG och Mars China, som ger marknadsföringsmöjligheter för marknadsföring för akademiker.
Stipendier, sponsring och stipendier
För att uppmuntra akademisk kompetens erbjuder vi ett omfattande och expanderande utbud av hela och delvis stipendier.
Historiskt sett tilldelades över 40% av våra forskarstuderande stipendier för deras inträde. När de är inskrivna, är nuvarande studenter berättigade till ytterligare meriter och / eller prestationsbaserade stipendier och utmärkelser, som täcker ungefär 32,5% av hela vårt studentorgan.
Ingångskrav
Även om inträdeskraven varierar beroende på kursen, förväntas du i allmänhet ha en examen på 2: 1 eller högre (eller internationellt motsvarande). Sökande bör ha en kandidatexamen i ett relaterat ämne, såsom ledning, företagsstudier, marknadsföring, ekonomi, redovisning, ekonomi och kommunikation.
Engelska språkkrav
Förutom akademiska kvalifikationer, om ditt första språk inte är engelska eller behörighetskrav inte erhållits i det engelska mediet krävs bevis för din kunskaper i engelska. Minimikraven är IELTS 6,5 inte mindre än 6,0 i något element, eller PTE Academic 62 (minimum 55).