
Master i hållbar marknadsföring
Oulu, Finland
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
* 12 000 € per år för studenter utanför EU / EES
UniOulu öppen dag
Välkommen att träffa och chatta med University of Oulu studenter och personal för att höra om våra engelsklärda examensprogram, forskarutbildning och den studieupplevelse vi erbjuder för dig i Finland under norrskenet.
Introduktion
Sustainable Marketing är ett tvåårigt internationellt masterprogram som erbjuds av den ackrediterade Oulu Business School. Programmet betonar hållbarhetsperspektiv inom marknadsföringens kärnteman, såsom varumärke, digital marknadsföring, business-to-business marknadsföring, service management, inköp och logistik, försäljning och konsumentbeteende.
De bästa anledningarna till att studera hållbar marknadsföring
- Hållbarhet och ansvar är genomgående teman i alla kurser och undervisningen bygger på högkvalitativ forskning.
- Studier ger en omfattande förståelse för marknadsföringens roll för att främja miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekter av hållbar utveckling i den förnyande och snabbt föränderliga affärsmiljön.
- Du får brett utveckla din marknadsföringsexpertis inom dess nyckelområden som varumärke, digital marknadsföring, business-to-business marknadsföring och service management i nära samarbete med företag, särskilt startups.
- Programmet förbereder dig väl för olika marknadsföringspositioner som kräver kreativitet, förståelse för människor och utveckling av mer ansvarsfulla affärsmetoder.
- En internationellt jämförbar examen i ekonomi och företagsekonomi från en AACSB-ackrediterad handelshögskola gör att du kan söka arbete inom EU och globalt.
Bli en marknadsförare med kompetens inom hållbarhet
Vid Handelshögskolan i Uleåborg ligger huvudfokus inom marknadsföringsutbildning och forskning på varumärkesbyggande, digitala affärer, relationer och nätverk mellan företag, tjänstemarknadsföring, inköp och logistik, försäljning och konsumentbeteende.
Sustainable Marketing masterprogram betonar etiska och hållbara perspektiv på affärer och erbjuder en omfattande förståelse för de miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekterna av hållbar utveckling i en sammankopplad värld.
Studenter utvecklar inte bara sina professionella förmågor utan också sina förmågor att tillämpa vetenskaplig kunskap i marknadsföringen. Utexaminerade är därför väl rustade att söka tjänster inom näringslivet samt fortsätta sin akademiska karriär.
Läroplan
Marknadsföring, avancerade studier
- Konsumentbeteende
- Service Marketing and Management
- Försäljnings- och försäljningsledning (på engelska)
- Digital marknadsföring
- Företagsmarknadsföring i nätverk (på engelska)
- Brand Management
- Strategier för risktillväxt
- Marknadsteori
- Kvalitativa metoder i företagsforskning
- Globalt ansvarsfull verksamhet
- Magisteruppsats, marknadsföring (på engelska)
- Mognadsprov, magisterexamen, Business
Valfria studier
- Inköp och Supply Chain Management
- Kvantitativa metoder inom marknadsforskning
- Teknik och dataanalys
- Hållbar marknadsföringsledning
- Advanced Perspectives in Brand Co-creation (på engelska)
- Ekosystem för fordonsaffär och logistik
- Servicedesignprojekt
- Readings in Marketing (på engelska)
- Praktik
- Specialnummer
- Ytterligare studier i marknadsföring, avancerad nivå (på engelska)
Generella studier
- Orienteringskurs för nya studenter (på engelska)
Språkstudier
- Överlevnadsfinska (på engelska)
- Nybörjarkurs i finska 1 (på engelska)
- Nybörjarkurs i finska 2
- Kurs i finska på mellannivå 1
- Finska medelkurs 2
- Konversationsförmåga i finska
- Specialkurs i finska: skrivfärdigheter
- Akademisk engelska för företag (på engelska)
Programresultat
Studenterna kommer att få en djup förståelse för kundvärde och relevanta marknadsföringsprocesser över organisationer och individer, särskilt i sammanhang med tillväxtföretag och nystartade företag.
Efter att ha avslutat sin masterexamen i hållbar marknadsföring kan studenterna producera ny marknadsföringskunskap för företagens och organisationers behov, hantera marknadsföringsoperationer, tillämpa marknadsföringskoncept, sätta upp mål och kommunicera med ett konceptuellt tänkesätt.
Under studietiden kommer studenterna att utveckla sina kommunikations-, ledarskaps- och samarbetsförmåga i en internationell studiemiljö. Undervisningen i marknadsföringsprogrammet bygger på internationellt erkänd forskning av hög kvalitet och bedrivs i nära samarbete med näringslivet.
Karriärmöjligheter
Utexaminerade är välutrustade för att tillämpa vetenskaplig kunskap i marknadsföringen. De kan fortsätta sin akademiska karriär eller hitta positioner i näringslivet under olika titlar som:
- Marknadsansvarig
- Brand Manager
- Key Account Manager
- Kundservicechef
- Marknadsplanerare
- Försäljningschef
- Projektledare
- Chef för Supply Chain Management
- Upphovsman
- Growth Hacker
- Customer Experience Manager.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.