University of Pitesti
Master i strategisk ledning och affärsutveckling
Pitești, Rumänien
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 680 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* EU-studenter; 1 980 € - studenter utanför EU
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studieprogrammets uppdrag är att utbilda specialister med kompetens inom området strategisk ledning och affärsutveckling, som kan leda, leda och utveckla ekonomiskt fungerande organisationer/företag på en global marknad, i en kunskapsekonomi och i en ständigt föränderlig affärsmiljö .
Skäl att välja detta program
- Att bedöma de möjligheter och risker som är specifika för affärsmiljön för att välja de bästa lösningarna.
- Att utveckla scenarier för beslutsfattande och göra förutsägelser om deras potentiella inverkan.
- Att tillämpa strategiska ledningssystem under omständigheter av säkerhet, osäkerhet och risk.
- Att dra nytta av entreprenörskap i en konkurrensutsatt miljö.
- Att analysera marknadsinformation för att fatta de bästa affärsbesluten.
Antagningar
Läroplan
Program details
1st year
- Management Methods and Techniques 8
- Organizational Culture and Behavior 8
- Strategic Management of Career and Employee Development 8
- Retorik och argumentation i den organisatoriska miljön: Strategier och situationer 4
- Ethics and Academic Integrity 2
- Marketing Strategies and Policies 5
- Negotiation and Partnership 5
- Integrated Quality Management 5
- Decisional Simulations 7
- Business Development Strategies Through Projects 8
2nd year
- Competitive Environment and Business Compeveness 7
- Organizational Change Management 7
- Technology Transfer Management in the Context of Globalization 7
- Praktik 3
- Optional discipline: Customer Satisfaction Analysis/ Quantitative and Qualitative Market Research 6
- Decision Making based on Operational Research Methods 7
- Business Plan for Entrepreneurs 8
- Strategies, Methods and Techniques for Sales Development 6
- Discursive Practice in Business. Applied Skills 2
- Metodiken för vetenskaplig forskning för magisteravhandlingen 3
- Defending and Passing the Master's Exam
- Optional Course Unit: Strategies and Policies for Sustainable Business Development/ Tertiary Sector Development Strategies 4
Galleri
Karriärmöjligheter
- Industry
- Trade
- Services
- Tourism
- Consultancy