
MA i tidiga barndomsstudier
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 15 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* September 2022: £6 950 per år för Storbritannien. £15 000 per år för EU och internationellt
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta forskarutbildning bygger på Froebels förståelse av den transformativa kraften hos små barns lek på deras tänkande, och det avgörande sättet som vuxna antingen kan försöka hjälpa eller kontrollera små barns inneboende kreativitet. I vuxnas interaktioner med barn insåg Froebel dock det djupa inflytandet från samhället och det sociala sammanhanget.
Kursplanen underbyggs av en medvetenhet om dessa sociala, kulturella och politiska sammanhangs inflytande på små barns liv, och om rötter och strukturer för ojämlikhet som uppstår ur dessa frågor. Programmet kommer att stärka din medvetenhet och förståelse för dessa influenser och utforska hur du tar hänsyn till dem i handling. I dessa avseenden hämtar programmet också inspiration från Paulo Freires arbete, den radikale och banbrytande pedagogen.
Undervisningen bygger på aktiv forskning och stipendium i tidiga års politik och praktik, samt ledande forskning om små barns välmående, tänkande och förståelse. Det finns ett djupt engagemang för att arbeta i partnerskap med familjer och samhällen och för att utveckla elevernas professionalism, opinionsbildning och ledarskap.
Programmet är relevant, engagerande och av professionellt och personligt värde för en mängd olika roller inom det första årets sektor. För dem som arbetar direkt med små barn, kommer engagemang med kursinnehållet att ge en plattform för fortsatt professionell utveckling och karriärutveckling, medan för dem som är involverade i tidiga års politik eller forskning erbjuder kursen en möjlighet att engagera sig i aktuellt tänkande i en bred rad frågor.
Eleverna kommer först att titta på spädbarns och barns förmåga att leka, hur de tänker och hur de kommunicerar sina idéer och känslor genom en mängd olika "språk" som prat, markering, teckning, konstruktion, rörelse, musik och dans. Detta studeras ur en mängd olika teoretiska perspektiv och kritiskt tittar på de värderingar och antaganden som ligger till grund för dessa synpunkter.
Det finns ett särskilt fokus på Froebels arv i praktiken i tidig barndom och andra nyckelpionjärer inom den barncentrerade traditionen, som förkroppsligar opinionsbildning och respekt för barn och deras familjer. Du kommer att få en förståelse för den politiska karaktären av detta arbete, lära dig påverkansförmåga för små barns och deras familjers välbefinnande och utveckla effektiva ledarskaps- och samarbetstekniker över discipliner inom tidig barndom. Vid sidan av moduler som går djupare in i små barns känslor och välbefinnande, kommer studenterna att lära sig färdigheter för att genomföra sin egen sociala och pedagogiska forskning. Dessa färdigheter kommer att omsättas i praktiken med ett utökat djupgående forskningsbaserat projekt, som kritiskt undersöker ett identifierat socialt eller pedagogiskt problem.
Läroplan
Nivå 7
Obligatoriska moduler
- Lek, tänkande och kommunikation
- Social och utbildningsforskning
Valfria moduler
- Småbarnspedagogik och praktik
- Utforska det froebelska arvet i tidig barndom
- Professionalism, ledarskap och påverkansarbete
- Känslor och välbefinnandets rötter
- Aktuella perspektiv på barns utveckling
- Representerar barndomar
- Utveckla en språkmedveten pedagogik för flerspråkiga elever
Ackreditering av tidigare erfarenhetsmässigt lärande (APEL)
- APEL Portfölj
- APEL Portfölj
- APEL Portfölj
Avhandlingsmodul
- Avhandling
Oberoende studie
- Oberoende studie
Dessa moduler är de vi erbjuder för närvarande och kan komma att ändras varje år.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Våra akademiker går vanligtvis vidare till karriärer inom yrkesutövning och ledarskap i tidig barndom, utbildning, hälsa och social välfärd.
Andra möjligheter är beslutsfattande, genomförande, administration av småbarnstjänster, forskning och utveckling av den tidiga arbetskraften inom vidare- och högre utbildning.