MSc Digital Marketing
Manchester, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 16 560 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* internationella heltidsstudenter; Hemstudenter £8 550 per år
Introduktion
Digital marknadsföring täcker många olika områden, inklusive kampanjstatistik och forskning, innehållsmarknadsföring, copywriting, databashantering och analys, digital analys och strategi, e-post och mobil marknadsföring, Pay-Per-Click (PPC), Search and Social Media Marketing (SSMM) ), Sökmotoroptimering (SEO), videoproduktion/podcasting, webbdesign och utveckling, bloggande och mycket mer. Avgörande är att det involverar allt innehåll i en onlinemiljö som är utformad för att engagera en specifik publik. Den här kursen är lämplig för både hem- och internationella studenter och individer som är medlemmar i eller associerade med brittiska yrkesorgan.
Det ligger en tyngdpunkt i alla våra kurser på att förstå, reagera på och forma verksamhetens dynamiska och föränderliga karaktär, såväl som hänsyn till framtiden för organisationer inom den globala affärsmiljön, ansvarsfullt antagande av AI och annan framväxande teknologi, och miljömässig hållbarhet.
Under hela programmet kommer du att ges möjligheter att tillämpa dina teoretiska kunskaper på verkliga problem och levande affärsprojekt i samarbete med externa partners. Du kommer också att utveckla en rad färdigheter och egenskaper som är särskilt relevanta för företag och ledning som kommersiellt sinne, analytiskt tänkande och problemlösning, kritiskt tänkande, entreprenöriellt tänkesätt, innovationsförmåga, medvetenhet om risker och förmågan att påverka och arbeta med andra. Genom att göra det utvecklas du till företagsamma och ansvarsfulla ledare som är globalt, socialt och etiskt medvetna om den moderna affärsmiljön inom vilken företag verkar.
Du kommer:
- Utveckla kunskap och förståelse för teorier, begrepp och principer som är tillämpliga på entreprenörskap och företagsledning
- Utvärdera den snabbt föränderliga karaktären hos affärsmiljön på lokal, nationell och global nivå
- Tillämpa ett socialt ansvarsfullt förhållningssätt till information, data och beslutsfattande
- Använd en rad ledningstekniker för att utveckla kreativa lösningar på affärsproblem
- Har möjlighet att slutföra ytterligare yrkeskvalifikationer som förbättrar din anställningsbarhet, inom områden som Carbon Literacy, Microsoft, etc.
Idealiska studenter
Det här är för dig om...
- Du har ett intresse för allt digitalt
- Du är mån om att utvärdera olika digitala marknadsföringskanaler
- Du är intresserad av att kritiskt utforska teorier om konsumentbeteende
Läroplan
Den här kursen har tre startpunkter per år: januari, juni och september. Det första intaget kommer att ske i september 2024 (med förbehåll för slutgiltigt godkännande).
Du kommer att slutföra 180 poäng totalt, bestående av centrala och valfria moduler. Efter slutförandet av kärnmodulerna nedan kommer du att välja en valbar modul som ditt sista arbete.
Kärnmoduler
- Digital marknadsföringsstrategi och globalisering
- Den digitala kunden
- Användar- och kundupplevelse
- Kampanjhantering
- Marknadsföring för skapande av innehåll
- Webbanalys och datadriven marknadsföring
- Sök och marknadsföring i sociala medier
- Forskningsmetoder för chefer
Efter slutförandet av kärnmodulerna kommer du att välja en av följande valbara moduler som ditt sista arbete:
- Arbetsplacering
- Affärskonsultprojekt
- Entreprenörsutvecklingsprojekt
- Affärspraktik
- Business Dissertation
Karriärmöjligheter
Du kommer att få en högt ansedd formell kvalifikation, såväl som personliga och organisatoriska ledningsförmåga som kommer att förbättra dina karriärmöjligheter. Våra akademiker har fått anställning i ett brett spektrum av organisationer, som arbetar inom områden inklusive varumärkeshantering, marknadskommunikation, marknadsföring i sociala medier och arvsmarknadsföring.