Keystone logo
University of Salford MSc Digital Marketing
University of Salford

MSc Digital Marketing

Manchester, Storbritannien

1 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Sep 2025

GBP 16 560 / per year *

På Campus

* internationella heltidsstudenter; Hemstudenter £8 550 per år

Introduktion

Digital marknadsföring täcker många olika områden, inklusive kampanjstatistik och forskning, innehållsmarknadsföring, copywriting, databashantering och analys, digital analys och strategi, e-post och mobil marknadsföring, Pay-Per-Click (PPC), Search and Social Media Marketing (SSMM) ), Sökmotoroptimering (SEO), videoproduktion/podcasting, webbdesign och utveckling, bloggande och mycket mer. Avgörande är att det involverar allt innehåll i en onlinemiljö som är utformad för att engagera en specifik publik. Den här kursen är lämplig för både hem- och internationella studenter och individer som är medlemmar i eller associerade med brittiska yrkesorgan.

Det ligger en tyngdpunkt i alla våra kurser på att förstå, reagera på och forma verksamhetens dynamiska och föränderliga karaktär, såväl som hänsyn till framtiden för organisationer inom den globala affärsmiljön, ansvarsfullt antagande av AI och annan framväxande teknologi, och miljömässig hållbarhet.

Under hela programmet kommer du att ges möjligheter att tillämpa dina teoretiska kunskaper på verkliga problem och levande affärsprojekt i samarbete med externa partners. Du kommer också att utveckla en rad färdigheter och egenskaper som är särskilt relevanta för företag och ledning som kommersiellt sinne, analytiskt tänkande och problemlösning, kritiskt tänkande, entreprenöriellt tänkesätt, innovationsförmåga, medvetenhet om risker och förmågan att påverka och arbeta med andra. Genom att göra det utvecklas du till företagsamma och ansvarsfulla ledare som är globalt, socialt och etiskt medvetna om den moderna affärsmiljön inom vilken företag verkar.

Du kommer:

  • Utveckla kunskap och förståelse för teorier, begrepp och principer som är tillämpliga på entreprenörskap och företagsledning
  • Utvärdera den snabbt föränderliga karaktären hos affärsmiljön på lokal, nationell och global nivå
  • Tillämpa ett socialt ansvarsfullt förhållningssätt till information, data och beslutsfattande
  • Använd en rad ledningstekniker för att utveckla kreativa lösningar på affärsproblem
  • Har möjlighet att slutföra ytterligare yrkeskvalifikationer som förbättrar din anställningsbarhet, inom områden som Carbon Literacy, Microsoft, etc.

Idealiska studenter

Läroplan

Karriärmöjligheter

Antagningar

Studentberättelser

Om skolan

Frågor