![University of Skövde Master i affärsutveckling och marknadsföring](https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto/q_auto/g_auto/w_724/dpr_2.0/element/14/142911_lhstart2.jpg)
Master i affärsutveckling och marknadsföring
Norrmalm, Sverige
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
15 Jan 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
01 Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
SEK 95 000
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Utrusta dig själv med kunskaper och färdigheter för att utmärka dig i den dynamiska affärsvärlden med vårt masterprogram Affärsutveckling och marknadsföring. Du får de verktyg som behövs för att starta och utveckla företag i en fartfylld affärsvärld. Detta program kommer också med en unik möjlighet att välja en spelbana, med fokus på de färdigheter som behövs för den ökande spelmarknaden.
Företag och organisationer söker ständigt yrkesverksamma som kan bidra till deras tillväxt och hjälpa dem att nå sin målgrupp effektivt. Genom att studera Affärsutveckling och Marknadsföring utvecklar du färdigheter som är mycket efterfrågade, såsom strategisk planering, utveckling av affärsmodeller, digital marknadsföring, varumärke, hållbarhet och relationsbyggande. Dessa färdigheter gör dig till en värdefull tillgång för organisationer, vilket ökar din anställningsbarhet och karriärmöjligheter. Det förbereder dig också med värdefulla verktyg om du funderar på att starta ditt eget företag.
Detta masterprogram ger dig en bred grund inom områdena affärsutveckling och marknadsföring, vid sidan av spetsforskning. Det ger dig en unik möjlighet att välja mellan en allmän bana och en spelbana beroende på dina specifika intressen.
Under din studietid får du möjligheter att interagera med företag i regionen (till exempel inom företagsinkubatorn på Science Park Skövde), och att tillämpa sina kunskaper i praktiska sammanhang.
Antagningar
Läroplan
Första terminen inleds med två kurser som ger dig grundläggande kunskaper inom affärsutveckling och marknadsföring på avancerad nivå, varefter du väljer mellan det allmänna företagsekonomiska spåret och spåret med inriktning mot affärsutveckling inom spelsektorn.
I det allmänna spåret lär du dig hur digitalisering och hållbarhet formar modern affärsutveckling och marknadsföring, medan spelspåret utrustar dig med specifik kunskap om spelsektorn. Spåren fördjupar sig gemensamt i frågor om strategisk affärsutveckling och marknadsföring.
Du kommer att genomföra programmet med ett examensarbete värt 15 hp.
Karriärmöjligheter
Behovet av detta masterprogram är väl uttalat både i Sverige och internationellt. Till exempel förutspår McKinseys 2020-rapport om framtiden för arbete i Europa att endast 15 yrken står för nästan 30 % av den potentiella framtida nettotillväxten av arbetstillfällen – marknadsförare, affärsutvecklare och chefer är bland dessa 15 yrken.