MA i barndomsstudier
University of Suffolk
Nyckelinformation
Campus läge
Ipswich, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 8 235 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år på heltid; £ 915 per 20 poäng - studieavgift på deltid; £ 12,150 - internationell undervisningsavgift per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MA Childhood Studies är ett undervisat magisterprogram som tar en informerad och kritisk inställning till den akademiska studien av barndomsstudier. Detta program skulle vara av intresse för studenter som vill utvecklas till forskarnivå och yrkesverksamma som är intresserade av specialiserade eller avancerade studier av barndomen.
MA Childhood Studies är en tvärvetenskaplig kurs med stark betoning inom samhällsvetenskapen, inklusive perspektiv från sociologi, socialpolitik, antropologi, geografi och historia. Kursen är informerad av ramen för United National Rights of the Child (UNCRC) och är engagerad i en barncentrerad filosofi. Moduler kommer att reflektera över principerna för att skydda barns och ungdomars rättigheter och intressen och den ökande betydelsen av deras deltagande i dessa diskussioner. Denna läroplan uppdateras kontinuerligt och utvecklas för att återspegla det förändrade landskapet i barndomsstudier.
Förbättra din anställbarhet
Läroplanen uppmuntrar studenter att utveckla sina egna intressen och yrkesutövning genom den dynamiska studien av barndomen. Detta doktorandprogram kompletterar en BA (Hons) examen och ger en avancerad förståelse för aktuella, ibland kontroversiella, ämnen som barn står inför, såsom media, sexualiteter, förkroppsligande, död och politik. I det nuvarande steget mot evidensbaserad praxis kommer forskningsfärdigheterna som erhållits genom denna examen att hjälpa dig att förbättra dina karriärmöjligheter och ge dig en framkant på aktuell praxis.
Oavsett om du vill utveckla nischkompetens eller förfina analytiska eller forskningsförmåga, kommer den här kursen att ge dig förmågan att visa självstyrning, autonomi, och den kommer att ge dig uppdaterad, fördjupad kunskap om socialpolitik som påverkar barn och familjer .
Undervisning, lärande och bedömning
Denna examen använder ett flexibelt, blandat tillvägagångssätt, så personliga föreläsningar, seminarier och handledningsstöd kompletteras med online-resurser, interaktiva inlärningsverktyg och självstudiematerial. Alla moduler är utformade för att erbjuda studenterna en gemensam inlärningsupplevelse med andra studenter och modulhandledare samtidigt som de förblir flexibla enligt vardagen. Dessutom innehåller kursgruppen ett brett utbud av bedömningsstrategier, som kan innehålla format som uppsatser och rapporter, kritiska recensioner och kommentarer, informerad diskussion och debatt, analytiska övningar, individuella presentationer eller grupppresentationer och reflektioner över projektbaserade eller arbetslivserfarenheter . I slutskedet av din examen har du också möjlighet att genomföra ett mindre forskningsprojekt med stöd och vägledning av erfarna handledare som är experter inom sitt område. Alla undervisningssessioner som äger rum på vårt huvudsakliga campus i Ipswich och online-material görs tillgängliga via online-inlärningsmiljön, Brightspace.
Kursens mål
- Att erbjuda ett innovativt, dynamiskt och flexibelt program som kritiskt tar hänsyn till utvecklingen av den akademiska studien av barndomen och de förändrade kontexterna av barndomen i en globaliserad värld.
- Att kritiskt utforska barndomens kulturella och sociala konstruktioner och de konsekvenser de har haft och fortsätter att ha på barns vardag.
- Att främja elevernas kunskap om komplexiteten i att förstå förhållandet mellan barns rättigheter, ideologierna och ansvaret för välfärd och de levda verkligheterna hos barns olika upplevelser.
- Att tillhandahålla en robust teoretisk ram för studenter att utveckla en integrerad och kritiskt medveten förståelse för barndomsstudier och att odla en kritisk och analytisk inställning till samtida metodologiska framsteg inom barndomsforskning.
- Att utveckla en rad intellektuella färdigheter hos studenter som återspeglar både etos för livslångt lärande och den noggrannhet som krävs på masternivå, en hög nivå av studentens autonomi och självstyrning för att underlätta för studenten att visa initiativ, originalitet tillsammans med integritet och etiskt omdöme. i deras avancerade stipendium och att bli inflytelserika och effektiva specialister inom barndomsstudier.
Kursmoduler
Undervisade moduler löper från september till juni, och sommaren används för oberoende studier och forskning. Undervisade sessioner äger rum på lördagar vid University of Suffolk huvudcampus i Ipswich och lämnar resten av veckan för självstudier och arbetslivserfarenhet. För att uppnå full MA krävs 180 poäng, för PgDip 120 poäng och för PgCert 60 poäng.
Kursen har tre viktiga kärnmoduler och ett antal valfria moduler. Kärnmoduler inkluderar:
- Kritiska perspektiv i barndomsstudier (40 hp)
- Forskningsmetoder (20 hp)
- Avhandling (60 poäng)
Följande valfria moduler kommer att köras under läsåret 2020-2021:
- Embodied Childhoods (20 poäng)
- Ledarskap inom ramen för barntjänster (20 hp)
- Förbättra övningen för att stärka vård av barn: Trauma, anknytning och utbildning (20 hp)
- Självständigt lärande: Kort projekt (20 hp)
En heltidsstudent kan förvänta sig att studera 120 högskolepoäng från september till juni och genomföra sin avhandling på sommaren. En deltidsstudent tar antingen 40, 60 eller 80 poäng per år som undervisade moduler och avslutar sin avhandling efter att alla undervisade moduler har slutförts.
Om du har ytterligare frågor om modulernas innehåll eller vill se ett utkast till tidtabell, vänligen kontakta kursledaren Maureen Haaker .
Avgifter och finansiering
2021-22
- Studieavgift på heltid: 8 235 £
- Studieavgift på deltid: £ 915 per 20 poäng
- Internationell undervisningsavgift: 12 150 £
Vidare information
- 20% minskning av avgifterna för studenter från University of Suffolk
På University of Suffolk dina studieavgifter tillgång till alla vanliga undervisnings- och inlärningsfaciliteter som du förväntar dig. Det kan dock finnas ytterligare kostnader för din kurs som du kommer att behöva budgetera för.
Ingångskrav
Akademiska krav
- A 2: 2 minimiklassificering eller motsvarande från en grundexamen i ett relevant ämne.
Engelska språkkrav
- IELTS (Academic eller UKVI): 6,5 totalt och minst 5,5 i varje komponent
- Cambridge Assessment English: C1 Advanced Certificate in Advanced English minimum poäng på 180, inte mindre än 162 i varje komponent
- Pearson Test of English (PTE Academic): CEFR C1-nivå
- TESA (Engelsktest för studier utomlands): 6,5 totalt och minst 5,5 i varje komponent
- TOEFL iBT (endast acceptabelt för studenter som inte behöver ett Tier 4-visum för att studera i Storbritannien): 93 totalt med minst 12 läsning, 11 för att lyssna, 17 för att tala och 20 för att skriva
- University of Suffolk Password Test: 6,5 / 7,0 totalt och minst 5,5 i varje komponent