
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
30 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 4 700 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Det gör det möjligt för organisationer att bygga konkurrensfördelar och förbättra sin verksamhet även under svåra förhållanden. Marknadsföring är länken mellan ett företag och dess kunder, oavsett om det är på slutkonsumentmarknader eller på marknader mellan organisationer.
Om du är intresserad av hur du effektivt använder marknadsföringsfärdigheter och verktyg i en tid präglad av digitalisering, artificiell intelligens och globalisering, är denna masterexamen i marknadsföring rätt val. Programmet är utformat för kreativa, dynamiska och ambitiösa studenter som vill förstå och behärska moderna marknadsföringsmetoder och anpassa sig till den snabbt föränderliga affärsmiljön.
Antagningar
Läroplan
1: a året
1: a terminen
- Företagsekonomi (7 högskolepoäng)
- Forskningsmetoder och tekniker (7 högskolepoäng)
- Strategisk marknadsföringsledning (7 högskolepoäng)
- Redovisningsinformation för beslutsfattande (7 högskolepoäng)
2: a termin
- Strategisk ledning 2 (7 högskolepoäng)
- Försäljnings- och marknadsföringsledning (7 högskolepoäng)
- Integrerad marknadskommunikation (7 högskolepoäng)
- Marknadsföring och försäljning över kulturer (7 högskolepoäng)
- Valbar kurs (7 högskolepoäng)
- Utveckling av affärskompetens 1 (4 högskolepoäng)
2: a året
1: a terminen
- Varumärkeshantering (7 högskolepoäng)
- Analys för marknadsföringsbeslut (7 högskolepoäng)
- Prissättningsstrategier (7 högskolepoäng)
- Ny produktutveckling (7 högskolepoäng)
2: a termin
- Valbar kurs (7 högskolepoäng)
- Utveckling av affärskompetenser 2 (4 högskolepoäng)
- Förslag till masteruppsats (7 högskolepoäng)
- Masteruppsats (21 högskolepoäng)
Affärsutveckling 1 och 2 genomförs under 1:a och 2:a terminen.
Programresultat
På marknadsföringsprogrammet får du:
- kunskapen och färdigheterna för att arbeta effektivt i ett marknadsföringsteam,
- förmågan att kommunicera med andra yrkesverksamma, inklusive i en internationell miljö,
- förmågan att analysera, syntetisera och utforma lösningar på mångfacetterade marknadsföringsproblem i företag, offentliga institutioner och icke-statliga organisationer,
- förmågan att kritiskt granska marknadsföringskoncept,
- förmågan att anpassa sig till nya tekniska och samhälleliga förändringar,
- förmågan att kreativt hitta marknadsföringslösningar i en digitaliserad affärsmiljö,
- förmågan att leda marknadsföringsteam och införa en marknadsföringsfilosofi i organisationen,
- kunskap om innovativa marknadsföringsmetoder,
- förståelsen för digitalt orienterade konsumenter,
- förmågan att identifiera och utveckla marknadsmöjligheter,
- förståelsen för etiska standarder och socialt ansvar inom marknadsföring.
Karriärmöjligheter
Yrken
- Marknadschef / Marknadschef för lokala, regionala och internationella marknader
- Inköpschef / Digital marknadsföringsadministratör / Försäljningschef / Exportagent
- Varumärkesadministratör / Produktchef
- Marknadsförings-/försäljningsanalytiker/forskare