Master i internationella marknader
Reus, Spanien
VARAKTIGHET
2 up to 4 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
15 Apr 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Målet med magisterexamen är att svara på två typer av utbildningskrav. Å ena sidan syftar det till att utbilda yrkesverksamma som kombinerar analytiska färdigheter och praktisk kunskap inom området internationella marknader, som kompletterar deras teoretiska lärande med praktiska strategier relaterade till internationalisering, innovation, finansiella marknader och tekniska analyser av andra internationella frågor.
Å andra sidan skaffar de kandidater som väljer att specialisera sig på forskning de nödvändiga kunskaperna och färdigheterna för att komma in i ett doktorandprogram i ekonomi, särskilt inom områden relaterade till internationella ekonomiska relationer och offentlig politik med tonvikt på avancerad kvantitativ teknik. Det innebär att gå på djupet i de olika faserna av den vetenskapliga forskningsprocessen, från avancerad sökning till att publicera vetenskapliga artiklar.
Den nationella kvalitetsmyndigheten har ackrediterat detta program:
Specialiteter
Programmet har en professionell profil. Det är dock också möjligt att uppnå en forskningsinriktning. De studenter som vill ta forskningsinriktningen måste välja 18 hp från denna inriktning och 9 hp från övriga valfria ämnen.
Externa praxis
Praktikplatser är valfria och gör det möjligt för studenten att få 225 timmar (motsvarande 9 hp) arbetslivserfarenhet i ett företag eller en institution.
Fakulteten har utbildningssamarbetsavtal med cirka 200 företag och organisationer från alla näringsgrenar.
Antagningar
Galleri
Stipendier och finansiering
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Utexaminerade i universitetets magisterexamen i internationella marknader kan arbeta som:
- Chefer i internationella företag eller företag som planerar att verka utomlands
- Internationella marknadsanalytiker i konsultföretag
- Chefer för internationella strategiavdelningar i företag och ideella organisationer
- Professionella anställda i internationella organisationer
- Rådgivare i lokala och/eller regionala institutioner som står inför globala utmaningar
- Professorer eller forskare vid forskningscentra (Forskningsspåret)